Mindre ersättare till S9 med trådlös laddning?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av nu1mlock, 27 sept 2020.

  1. nu1mlock

    nu1mlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har haft min Galaxy S9 i snart 2½ år och batteriet börjar bli för dåligt. Jag åker mycket till och från hemmet i mitt arbete, så som tur är så kan jag lägga mobilen på laddning titt som tätt, annars hade mobilen aldrig klarat av hela dagen.

    Jag använder endast mobilen till att surfa med, mail, sms och samtal. Youtube lite då och då. Jag är alltså ingen power user av något slag och spelar aldrig spel på mobilen, tar sällan kort eller filmar. Jag kan absolut tänka mig något "billigare", men jag ser gärna att telefonen har:

    - Trådlös laddning är ett krav, då jag har det inbyggt i skrivbordet och nattduksbordet där jag använder mobilen som klocka.
    - Den får inte vara större än Samsung Galaxy S9 (max 147,7 x 68,7 cm). Gärna "mycket" mindre om möjligt.
    - Gärna en Always-On display om möjligt, då jag, som sagt, gärna använder mobilen som klocka på nattduksbordet.

    Dom två översta är viktiga (trådlös laddning och ingen stor mobil), men jag kan klara mig utan en Always-On display, även om det vore skönt att fortsätta ha en sådan. Jag tycker inte att trådlös laddning och "mindre storlek" borde vara en omöjlig kombination, men jag har inte hittat något vettigt. Förhoppningsvis har ni något förslag.

    Det närmaste jag har kommit är nog Galaxy S10e, vilken både har trådlös laddning och är mindre. Kanske finns det några fler modeller?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Google Pixel 5? Annars finns det som du redan konstaterar nästan inget att välja på i storleksklassen. Pixel 5 är något större än Pixel 4a, men bara marginellt.

    Pixel 5 bör vara ungefär lika stor som Pixel 4 då ramen kommer vara mycket mindre. Den bör också ha en fin batteritid i och med Snapdragon 765G, särskilt i jämförelse S10e, som tyvärr är lite svag på den punkten.

    Pixel 4a presterar mycket fint med ~3150 mAh, och Pixel 5 ryktas få ~4050 mAh, så batteritiden lär inte bara vara bra, utan exceptionellt bra (i alla fall om du ställer ned displayen till 60Hz). S10e har 3100 mAh i jämförelse, men också ett betydligt strömhungrigare chipp.

    upload_2020-9-27_19-17-25.png


    Här är köptråden för Pixel 5 som presenteras officiellt 30/9: Köptråden Google Pixel 5 - importera till Sverige
     
    Last edited: 27 sept 2020
    nu1mlock gillar detta.
  3. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 150
    Mottagna gillanden:
    4 841
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Last edited: 27 sept 2020