Google Stadia familjedelning / family share

Diskussion i 'Google Stadia (Stängdes 18/1/2023)' startad av Swedroid, 2 okt 2020.

  1. Swedroid

    Swedroid Adult Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 jul 2012
    Inlägg:
    676
    Mottagna gillanden:
    785
    Operatör:
    Google Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Google Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 8
    ROM:
    Vanilla
    Google familjedelning är ännu inte aktiverat. Tråden kommer att uppdateras så snart funktionen är tillgänglig.
     
    Dadde gillar detta.
  2. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Mycket märkligt. I början sa de att detta var en prioriterad funktion och att detta skulle rullas ut tidigt detta år.

    Sharing Sadia within family - Stadia Community
     
    bernard gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det har framkommit lite fler detaljer kring funktionaliteten, och det ser i alla fall rätt lovande ut. De som ingår i familjegruppen behöver inte ha Stadia Pro för åtkomst till titlarna:

    Stadia's Family Sharing will be able to share DLC and claimed Pro games - 9to5Google

    Familjemedlemmarna verkar dock begränsas till 1080p om de inte själva har en Stadia Pro-prenumeration, men de verkar komma åt allt innehåll från värdkontot i alla fall.

    Det återstår nog att se om familjemedlemmar kan spela samtidigt, eller om endast en kan spela åt gången. Och om man i sådana fall kan spela en titel samtidigt mellan flera konton som ingår i familjegruppen.

    Det vore ju suveränt om flera i familjen kunde spela en titel samtidigt, eftersom local co-op-utbudet är så hårt begränsat.
     
    Dadde och kirkx10 gillar detta.
  4. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Jag hade nog föredragit en familje-prenumeration, säg 4-för-2 exempelvis. Dem som vill ha 4K kanske kan slippa betala extra för det och dem som vill kunna spela de inkluderade/delade spelen tillsammans kan det.

    Så fort du har flera familjemedlemmar som vill kunna nå 4K på samma TV-enhet blir ju plötsligt en konsol mer attraktiv igen om delningen blir för begränsad. Däremot blir det ju svårare att ekonomiskt försvara för Google kanske, men det kan inte vara oändligt många familjer som är beredda på att betala fler än två medlemskap.
     
    bernard gillar detta.