Diskussion: Ticwatch 3 Pro - Snapdragon Wear 4100!

Diskussion i 'Övriga tillverkare' startad av bernard, 29 aug 2020.

  1. Swedbull

    Swedbull Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2016
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Är så sugen på att köpa den!
    Är vibrationen bra?
    Jag har Huawei classic och tycker vibrationen är så svag..
     
  2. Chichin

    Chichin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag tror nog inte du blir missnöjd med klockan generellt men vill du ha stark vibration så kommer du inte hitta det här:-( Inget jag störs av men den ör inte stark om man nu söker det.
     
    Swedbull och bernard gillar detta.
  3. Chichin

    Chichin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Inne på tredje dagen nu och batteriet ligger på 41% Tog klockan från laddaren i förrgår morse så tycker nog batteritiden håller riktigt bra!
    Jag håller tummarna nu för att google satsar lite på wearOS och utvecklar det ännu än vad det redan är! Och så självklart vill jag ha google pay till wearOS!!
     
    edvinnn, M203 och bertone_x19 gillar detta.
  4. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Det låter lovande! Tack för rapport
     
  5. M203

    M203 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    680
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Jag väntar på den 14 oktober för att få svar gällande Oneplus eventuella klocka. Annars blir det beställning av ticwatch 3 pro! Hur lång är leveranstiden?
     
  6. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jag tänker som du, jag vill se vad jag kan få i en OnePlus och till vilket pris. Jag vill gärna ha trådlös laddning och SD4100, kan definitivt betala 500 spänn per feature utöver priset på en ticwatch pro 3.
     
  7. Chichin

    Chichin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag lade beställning en fredag eftermiddag och klockan skeppades då söndag/måndag från Kina, kom hem till mig på onsdagen, inte illa pinkat alls tycker jag:-)
     
    M203 och edvinnn gillar detta.
  8. Bengtsson

    Bengtsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig använt wearOS, bara Samsung och Garmin så ursäkta en kanske dum fråga. Är det något som är på svenska i klockan? WearOS? Mobvois egna appar?
     
  9. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Wear OS kan du ställa på svenska, Mobvois
    egna appar är det däremot värre med. Jag har en Ticwatch C2 med Mobvois appar, de är på engelska. Kanske att man kan byta till svenska? Aldrig provat
     
    Bengtsson gillar detta.
  10. Chichin

    Chichin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Har en fråga som jag inte blir riktigt klok på. WearOS, vilken är den senaste versionen? Räknas WearOS i samma versionsnr som vanliga android? Kollar jag i min TicWatch så har jag WearOS version 2.19 Korrigeringsnivå för Android är 1:a augusti 2020. Betyder det att jag då fått den nya uppdateringen som släpptes i september av google som skulle vara bra? Vad jag förstod var det bara Suunto 7 som skulle få den till en början.
     
  11. royalnerd

    royalnerd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2020
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    210
    Fick min för en vecka sedan. Generellt mycket nöjd. De främsta fördelarna och nackdelarna:

    Fördelar:
    Väldigt bra batteritid! Med alla funktioner på-slagna och med ca 1 timme löpning (GPS) per dag - så får jag 3 dagars batteritid. Resultat av det stora batteriet, 4100 samt den sekundära skärmen.

    Den sekundära skärmen! Älskar den - gör att man slipper ha alla fula Always On Displayer som tyvärr alla ser knackiga ut samt drar ström. Den inbyggda sekundära skärmen är snygg och ger ett väldigt diskret men sportigt utseende som i princip drar noll batteri. Ger all info som behövs vid träning (tid, puls, steg, kalorier, sträcka etc.). Alltid på, syns mycket bra i dagsljus och i kvällsljus tänds den när man viker upp handen. Tycker det är en av de stora fördelarna med klockan!

    Design! Enkel, ren, och kompakt.

    Prestanda! Äntligen en Wear OS klocka som har bra flyt! Gillar också Mobvois egna appar för hälsa som är snygga och snabba!

    Nackdelar:
    Wear OS, som hela tiden blir bättre, men fortfarande inte är riktigt 100%. Små saker som att om man har startat en app så ligger den inte kvar om skärmen går ner i sleep mode. Räcker att man blir avbruten och svarar på en fråga från en polare så har appen slocknat och man måste leta upp och starta igen. Ingen deal breaker men lite smågrejer kan bli bättre.

    Inbyggda vibrationen är ok, men ganska spröd och inte så "exklusiv".

    Fula clock faces! Varför kan ingen göra ett snyggt clock face. De inbyggda från Mobvoi är ok - men ingen är super. Vet att det finns tusentals för nedladdning men det är den ena fula efter den andra. Man vill ha ngt snyggt och diskret men som innehåller viktiga data (steg, batteri, puls, tid, datum och väder) - thats it för mig. Tar man t.ex. AppleWatch och Fitbit så finns det markant snyggare. För Wear OS ser allt hemmagjort ut. Hur svårt ska det vara?

    Google Pay är inte aktiverat i Sverige. Sjukt märkligt när Google Pay i telefonen är aktiverat.

    Men ingen av nackdelarna är deal breakers för mig. Totalt sett är jag mycket nöjd. Rekommenderas!

    Ted
     
    Gargo, Swedbull, M203 och 4 andra gillar detta.
  12. DanielÖ

    DanielÖ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2013
    Inlägg:
    961
    Mottagna gillanden:
    786
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Riktigt kul att höra från er som hunnit ha den en stund. Tror det blir en sån här för min del också för att byta ut min Fitbit. Som du säger om watch faces är det inte helt lätt att hitta något som inte sakta bränner sönder ögonen på en :D
     
  13. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Grym recension Ted!
    Jag hade samma problem som dig vad gäller watch faces. Problemet är inte att det inte finns snygga, problemet är att det finns så förbannat mycket junk som ser för taskigt ut. Jag har snöat in mig på Thema's urtavlor. De faller mig i smaken estetiskt, men smaken är som baken. Dessa kan man i alla fall konfa med den informationen man vill ha, och även justera färger för att matcha det man vill ha.
     
    bernard gillar detta.
  14. ajo.lill

    ajo.lill Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2018
    Inlägg:
    718
    Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Har för mig att detta ska gå att ändra i settings? Var ett tag sen jag hade en WearOS nu, men vill minnas att det går att ändra till någon sorts persistence? Eller minns jag fel?
     
    bernard gillar detta.
  15. M203

    M203 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    680
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Nyfiken på vibrationen. Använde Feel the wear appen för at ha custom vib för olika telegram notifieringar och sms beroende på avsändare. Exemeplvis tres snabba korta för en viss person. Är vibrationen sådan att den är distinkt nog för detta samt att den inte låter för mycket?
     
  16. royalnerd

    royalnerd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2020
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    210
    Gått på en mina. Mitt företag har beslutat sig för att jag måste ha PIN-kod aktiverat på smartklockor. Dvs. för VARJE interaktion. Det gör användandet i princip omöjligt, ser ingen annan utväg än att sälja. Så om någon är intresserad - hör av er på DM. Klockan är i nyskick utan repor, 2 veckor gammal.
     
  17. ajo.lill

    ajo.lill Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2018
    Inlägg:
    718
    Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Men vänta nu... Varför ställer din arbetsgivare såna krav? Vad kan det möjligtvis finnas för motivering?
     
  18. royalnerd

    royalnerd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2020
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    210
    Extra säkerhet - hade samma krav på Apple Watch sen tidigare men Wear OS har kunnat smyga under radarn.
     
  19. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    Låter precis som mitt företag!
    Tips! Ta bort företagskontot och kör "MailCal" för Office, mail, kalender mm. så slipper du gå med på företagets rättigheter.
    Funkar säkert inte för alla men kör du office365 eller outlook på datorn så går det nog fint.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.devsite.mailcal
     
  20. BMbuster

    BMbuster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Haft min i en vecka nu och är toknöjd!
    Håller helt med royalnerds recension.

    Haft Asus zenwatch 2 och 3 samt Michael Kors greyson tidigare.