Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. Nihliuz

    Nihliuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2020
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    496
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jo jag menar det, därför jag är lite skeptiskt till detta :P Och ja vi får hoppas på att de löser sina rutiner i framtiden..
     
    bernard gillar detta.
  2. riiiichard

    riiiichard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Har haft min mobil i ett år nu, så är sugen på en nya. Fold 2, ser att den är tillgänglig för upgrade+ men bara för nya kunder. Någon som har bytt sin efter ett år till en Fold 2. Kundservicen svarar ju aldrig heller :P
     
  3. urbathol

    urbathol Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    Har gått 2 månader nu sedan jag först kontaktade Samsung gällande att avsluta min upgrade+. Ringt till de ca 7-8 gånger. Vet inte vad jag skall göra längre. Fullständigt jävla hopplöst.
     
  4. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Vill du behålla mobilen är det bara betala in restbeloppet på sevenday-bank
     
  5. urbathol

    urbathol Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    Dessvärre vill jag inte behålla den.. Vill lämna tillbaka den.
     
  6. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Lägg den i en låda och bestrid eventuella fakturor med hänvisning till avtalsvillkoren. Sevenday kommer nog prioritera att lösa det med Samsung om de inte får betalt.
     
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 744
    Mottagna gillanden:
    44 742
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Betala inga fler fakturor som F-forward säger: Bestrida felaktig faktura | Hallå konsument

    Hänvisa till ditt tidigare mail där du önskar returnera telefonen och avsluta avtalet. Det är inte ditt problem att de inte återkommer.
     
  8. Reikan

    Reikan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skrämmande läsning. Jag har en Upgrade+ som löper tom 27/3 -21. Hoppas Samsung får ordning på det här tills dess.
     
  9. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 278
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Fortfarande skulden kvar på sevenday men Samsung verkar betala mina avier varje månad...
     
    psp123 gillar detta.
  10. Maverick_761

    Maverick_761 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2016
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    22
    Uppdatering mitt ärende om nån är intresserad: Har skickat telefonen till Brightstar. Efter diverse telefonsamtal så har jag fått reda på att kundtjänsten hos Britghtstar mot Samsung är nedlagd och går bara att nås via Mail. Har dock fått tag på dom där och bekräftat att dom mottagit telefonen. Däremot har dom problem med registrering mot Samsung gällande nya mobiler och det kommer troligtvis ta ett tag. Ringde till Samsung och dom kan inte göra något för att skynda processen.

    Naturligtvis drogs månadsbeloppet månadsskiftet, just nu har jag inga förhoppningar att det ska vara löst till nästa månadsskifte heller. Riktigt kasst måste jag säga. Känns skönt att veta att telefonen kommit fram i alla fall. Önskar andra bättre lycka med Upgrade +
     
    bernard, psp123, Janne303 och 1 annan gillar detta.
  11. urbathol

    urbathol Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    Hur lång tid tog det för dig att få emballaget utskickat ifrån brightstar efter att du inlett kontakt?
     
  12. Maverick_761

    Maverick_761 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2016
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    22
    3 veckor....men då ringde jag även till Brightstar och bad dom skynda på.
     
  13. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 021
    Mottagna gillanden:
    8 513
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Gällande betalning, om det är via autogiro är det väl ändå bara att stoppa den för vidare betalningar och meddela kreditbolaget.
     
    jnsson, psp123 och F-Forward gillar detta.
  14. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 214
    Mottagna gillanden:
    5 039

    MINA ENHETER

    Bäst att prata med Sevenday först och be dem frysa lånet bara. Påminnelseavgiften är inte kul.
     
  15. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    337

    MINA ENHETER

    Egentligen inte nödvändigt. I villkoren för Upgrade+ är det tydligt att avtalet avslutas i och med att kunden skickar tillbaka telefonen. Om något debiteras därefter är det upptill Samsung och SevenDays att reda ut.

    När det blir dags för mig att lämna tillbaka min telefon så kommer efter att jag skickat telefonen stänga av autogiro, meddela Sevendays att jag avslutat avtalet och att jag kommer vidta rättsliga åtgärder om vidare debitering sker. Jag skulle också kräva att Samsung tar sitt ansvar.
     
    psp123 gillar detta.
  16. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 214
    Mottagna gillanden:
    5 039

    MINA ENHETER

    Du har helt rätt men jag tycker det är obehagligt med dessa kreditföretag och deras avgifter och ockerräntor. Vill inte att några missförstånd ska ske med dem.
    De verkar se det som att det är något Samsung och jag får reda ut men så är det ju egentligen inte.

    Sjukt att man ska behöva hamna i en sån här sits när man handlar av ett så stort företag som Samsung.
     
  17. tola

    tola Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Enligt samsung så har de inga retur emballage därför skickas ingen retur emballag och detta skulle vara beställt men det tar tid tills det kommer,betalar man dubbla faktura så får man tillbaks när man skickat tillbaka telefonen.
     
    bernard gillar detta.
  18. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Spännande detta. Får man mejl automatiskt när det gått 1 år om frågan att lämna tillbaka telefonen? Beställde min Note10+ 18/10-2019
     
    bernard gillar detta.
  19. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 744
    Mottagna gillanden:
    44 742
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, du behöver nog hålla reda på det själv.
     
    androidfeber gillar detta.
  20. lanexat

    lanexat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Kan bara fylla i tråden med mina erfarenhet av upgrade. Haft det i 14 månader nu, försökte först med att uppgradera min mobil till note 20 ultra. Omöjligt! Går inte ens att få kontakt via chatt/mail. Telefon tar 15min in man man ens når fram med sitt budskap - allt slutar med att dom ska återkomma via mail. Vilket aldrig sker. Har nu försökt avsluta eländet i ett par veckor.. Går ju inte. Ingen på deras kundtjänst verkar, konkret, veta hur man ska göra...alltid olika besked. Aldrig varit med om en fars likt detta. Så ni som funderar på upgrade eller på ngt sätt handla via Samsung... UNDVIK! Vi andra får forsätta kämpa på att ta oss ur eländet.
     
    psp123, 10cent, kissidor och 1 annan gillar detta.