Jag blev osäker när jag läste i deras kundtjänst då det verkar som att man bara kan få pengar tillbaka för frakten i vissa fall. You ordered an item that is dispatched by Amazon, and you selected a delivery option for which we provided a guaranteed delivery date from the checkout page. Jag beställde i torsdags och den var på väg först klockan 17 i måndags. Min uppfattning när jag beställde var ju att den skulle vara framme i måndags Men då borde jag alltså kunna få tillbaka lite pengar för det?
Helt ärligt så tycker jag deras kundtjänstchat funkade riktigt bra. Om man trycker att man vill chatta med en person och inte ai roboten.
Min beräknas enligt amazons hemsida komma imorgon. Men när jag söker upp paketet på UPS står det att den skickades från Tamworth, United Kingdom idag kl 17.00. Kan UPS få hit den på ett dygn tro?
Japp, UPS kan vara ruskigt snabba. Var det inte någon annan här som köpte från Amazon UK som fick den till dörren dagen efter beställning?
Finns det visst. Jag ringde Amazon när jag hade en undran. Till US då, men då jag använder Google Hangouts för samtal till +1 nummer så är det gratis o ringa de flesta +1 nummer med Hangouts
Jag fick samma problem när jag köpte på Clove, de använder ett tjänsteföretag (nofraud.com) som skannar varje order efter olika kriterier, i syfte att förhindra bedrägerier. I mitt fall stoppades ordern troligtvis på att jag använder en krypterad e-posttjänst. Jag fick genomgå en stegvis svarsprocess, för att de skulle kunna säkerställa om jag var en bad guy eller ej. Jag kontaktade en försäljnings administratör efter ett tredje e-post och klagade över detta, vilken då släppte ordern. Så nu är den på väg med ankomstdatum den 8 oktober.
Har varit hemma sjuk idag och haft igång telefonen lite grann på morgonen, men mer eller mindre konstant efter 11-12 någon gång. Just nu är det 15% batteri kvar, så förvånansvärt nöjd med det ändå.
Spännande, då kan inte det vara länge kvar! Får se om alla som har 1oktober som leveransdatum får sin telefon först.
Japp, nu är min order också avbokad från google.de. Tråkigt! De släpper nog inte igenom någon längre. Det blir att försöka ta en snabbkurs i franska så man kan beställa från fnac i morgon. Finns det något man måste se upp med?
Nej, inte direkt, se första inlägget i Pixel 5-tråden, finns en liten step-by-styp där för Fnac: Köptråden Google Pixel 5 - importera till Sverige Du kan aktivera Google translate med. Tryck på translate-ikonen i adressfältet på Chrome bara. Edit: Eller jo, se till att fylla i för- och efternamn enligt tråden ovan. I Google translate tror jag det kan bli fel annars.
Klockan 03:15 drar fnac via PayPal summan för telefonen. Status på beställningen ändrad till 'en attente de prise en charge par le transporteur'. En viktig fransk fras som översätts till, på ett ungefär, att en grej är redo att kastas in en lastbil.
Jag har också fått "förberedelse för transport", fnac har dragit preliminär summa från handelsbanken. Beställde den 30 september kl. 11:30