Problem: LastPass och mina lurar "stängs" av.

Diskussion i 'Mate 20 Pro' startad av Poteta, 7 okt 2020.

  1. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag har två irriterande problem som jag inte hittar någon lösning på.

    Det första gäller när jag lyssnar på musik eller poddar. Efter en stund stängs ljudet av och jag måste ta upp telefonen och starta om apparna. Jag använder Huawei Freebuds 3. Det kan gå från allt mellan 10 minuter till en timma men oftast brukar det tystna efter 15-20 minuter. Tittar jag på t. ex. appen Sveriges Radio ser allt ut att fungera men det hörs inget. Detsamma gäller Youtube Music och Mix Megapols appar. Efter omstart fungerar det en stund igen.

    Det andra problemet gäller lösenordshanteraren LastPass. Det ska gå i bakgrunden och automatiskt fylla i vid inloggningar men stängs av hela tiden. Jag blir uppmanad att kryssa i "Skriv över andra appar" (eller något liknande) vilket jag gör i inställningar. Då fungerar det som det ska någon dag för att sedan sluta fungera igen.

    Jag vet att Huawei kör någon slags aggressiv batterisparning, kan det vara det som strular? Har ni några tips på var jag ska börja titta?
     
  2. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Kan du testa Inställningar - Batteri - Appstart och sätta på Manuellt och se om det blir bättre?
    Screenshot_20201008_145133_com.huawei.systemmanager.jpg
     
    Poteta gillar detta.
  3. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Anekdotiskt bevis och på en annan telefon, men jag brukar behöva gå in och starta/väcka lastpass då och då.

    Edit: Dvs startar appen och går tillbaka dit jag ville att den skulle fylla i.
     
    Last edited: 8 okt 2020
    Poteta och bernard gillar detta.
  4. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag testar, tack!
     
  5. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Nu har jag lyssnat två dagar på jobbet och allt fungerar som det ska. LastPass strular som vanligt men musik/poddar fungerar utan avbrott. :D
     
    wenom666 gillar detta.