Plugg in termostat Tuya

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av Shas, 9 okt 2020.

Taggar:
  1. Shas

    Shas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej på Er. Jag har länge haft Wolfguards larmlösningar men tiden går och nu kände jag att det var dags att uppgradera dessa enheter och jag kontaktade återigen Wolfguard och beställde en testuppsättning. Efter lite snack så blev det en enhet som var kompatibel med Tuya vilket jag i detta skede jag var totalt obekant med...

    Nu är grejorna hemma och på det hela taget är det en markant utveckling som skett, nyttan kan vi väl sia om men själva setupen är betydligt enklare. Larmet fungerar alldeles utmärkt men det är fortfarande några småsaker som skulle vara önskvärt att få till men nog om det ....

    Plattformen Tuya däremot öppnade mina ögon... Ganska omgående började jag söka efter "smartprylar" i första hand till min sommarstuga och styrning av värmesystemet.

    Har beställt en golvvärmetermostat Tuya som verkar vettig mest för test....
    ttps://www.ebay.com/itm/Wi-Fi-Smart-Thermostat-Digital-Temperature-Controller-Tuya-APP-Programmable-I0L7/233701996562?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=533392796275&_trksid=p2057872.m2749.l2649

    Det som jag undrar över är varför jag inte hittar en plugin termostat. Borde ju vara det första man lanserar Mill har ju en egen variant som inte är kompatibel med Tuya

    Plug-in-termostat Mill WiFi-socket | Clas Ohlson

    Jag har köpt tre stycken Mill funderar på att lämna tillbaks dessa då deras program fungerar lite si och så... Det är dessutom lättare att hålla sig till ett system...

    Är det någon som har en lösning på hur man styr en vanlig elektrisk radiator...
     
    Last edited: 9 okt 2020
  2. Shas

    Shas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Verkar vara lite svårt att få till detta...
     
  3. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    En plug in termostat är nog inte så bra eftersom själva sensorn sitter i boxen och då hamnar där vägguttaget är, typ vid golvet i hörnet bakom soffan.
    Bättre med en lös temp sensor som placeras på ett bra ställe i rummet och sen en plug in switch till elementet samt programmera det hela i appen till dessa.