Kugoo G-booster

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av ruf0ns, 6 jul 2020.

  1. ninasky

    ninasky Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2018
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    det låter skrämmande.

    men 90% ger produkten full betyg.

    gick igenom samma produkt på andra aliexpress kanaler.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Med alla "no-name-produkter" finns en oändligt mycket större risk för att det är sisådär med kvalitetskontrollen och kvalitetskraven.

    De behöver inte ta något som helst ansvar för produkterna om de inte säljs "officiellt" i väst, då det inte får några konsekvenser om något går snett. Brinner ett hus ned är det inte deras problem, ramlar någon för att den går itu rycker de bara på axlarna, och så vidare. Blir det något större liv byter de bara namn på produkten och saluför under nytt varumärke, så är problemet ur världen för deras del.

    Det är därför man köper "märkesprodukter", för då har tillverkaren lite större anledning att vara rädd om sitt anseende, så sikta på etablerade varumärken är mitt tips.
     
    Rospigg gillar detta.
  3. Ragdoll1

    Ragdoll1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2019
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    41
    Tror inte ett märke hade hjälpt i det fallet. Det hade blivit ett rättsmål där man får vinna innan det hade hänt något. Den enda chansen är att man kan ta det vidare mot ett svenskt bolag istället för ett okänt i Kina.

    Köpte en zero 10x från återförsäljare i Sverige dvs etablerat "märke". Vann tvisten hos ARN angående bristande konstruktion, gnissel på styret. Krävde en förstärkt klämma för styret eftersom de har släppt lösningen själva. Vad spelar det för roll? De tänker inte följa ARNs rekommendationer. Om huset hade brunnit ner så garanterar jag att de inte hade brytt sig för fem öre förrän man tar upp det i rätten. Nu tänker jag inte göra det för några hundra lappar men ni förstår poängen.
     
  4. Magnuswall

    Magnuswall Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2018
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    29

    Behöver man säga mer ? Kolla in bildera snälla, och fundera innan man beställer. Shit säger jag bara......
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, jag upphör inte fascineras över hur villiga många verkar vara att köpa fordon som går i 60 km/h (...eller fortare), där batterierna/elektroniken utgör större delen av kostnaden. Mycket liten hänsyn tas till hur rigid och hållfast konstruktionen är, hur den står sig i mer korrosiva förhållanden som de nordiska, samt bromsverkan och så vidare. I regel är varenda komponent kraftigt underdimensionerad.