Parkeringsapplikationer

Diskussion i 'Applikationer' startad av Anneli12, 9 feb 2020.

  1. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Vet att det är ett gammalt inlägg men ändå.
    Knappast, jag har trots att jag har kvitto i framrutan och stått på anvisad plats så har jag fått p-böter och än värre när jag inte fick ut något kvitto alls på en automat så blev jag debiterad över tusen spänn på kortet, det var många samtal innan jag fick det avskrivet (kostade säkerligen minst lika mycket i förlorad arbetstid).
     
  2. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Det är klart att man kan få böter även om man betalat, eftersom det finns en massa andra villkor som måste vara uppfyllda. Det gäller att läsa alla villkor som står på skyltar och automat.

    Får man inte ut en biljett så ska man normal ringa ett telefonnummer som står på automaten och felanmäla (då får man ett kontrollnummer som man kan lägga i rutan). Det blir lite problem för mig som är döv, men för folk som är hörande ska det väl inte vara nåt direkt problem.

    Värre är det om man får ut en biljett där det står rätt belopp, men automaten har skrivit fel tid. Det råkade jag ut för. Och P-biljetter är inte alltid så lätta att tolka, siffrorna står ofta huller om buller. Men jag vägrade betala och sa att de fick stämma mig inför tingsrätten i såna fall. Jag ansåg att de inte hade gett mig det jag betalat för, så om biljetten som jag fått inte var giltig hade de inte uppfyllt sina åtaganden och jag borde kunna reklamera P-avgiften om de hävdar att biljetten var ogiltig. Självklart blir det mycket billigare för dem att släppa detta, särskilt då jag var den enda bilen på hela parkeringen under de två timmar jag stod där.
     
  3. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 734

    MINA ENHETER

  4. stelex

    stelex Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    2 015
    Mottagna gillanden:
    1 056
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro