Guide: "Renovering" av P10, skärm & batteri

Diskussion i 'P10-serien' startad av KentJ, 15 okt 2020.

Taggar:
  1. KentJ

    KentJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2017
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P30
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Huawei M5 10.8
    Platta 2:
    Sony Xperia Z4
    Rev isär dotterns P10, som är min gamla brukstelefon härom kvällen. Inte överdrivet svårt eller så, bytte batteri som efter tre år börjar vara lite trött och skärmen (som var spräckt).


    View: https://youtu.be/53zedUEKFUo?t=15


    Verktyg: De som följde med batteri & skärm samt en "blåslampa", ett brytverktyg från Biltema för inredningsdetaljer och mina Wiha Mi skruvmejslar. Kemilkalier var bromsrengöring och Karlssons klister.

    Delar:
    Batteri: HUAWEI P10 HONOR 9 STF-L09 STF-AL10 HB386280ECW 3200mAh Batería interna repuesto | eBay
    Skärm: Replacement For Huawei P10 LCD Touch Screen Display Digitizer Assembly Black | eBay

    Kommentar: Ramen är stadig,bakstycket är solitt i metall så det är stadigt oxå. Riktigt välbyggda, skärmarna är svagaste länken. Anledningen till att man måste lossa "mikrofon/laddarkortet" i nerkant är att flexkabeln till överdelen går igenom den delen av telefonen och går inte att lossa från skärmen utan är integrerad i den.

    Hon använder den dagligen och är helnöjd över den nya skärmen, jag tycker den ser lite "washed out" i svärta jmf hur jag minns den gamla. Men det kanske bara är inbillning. Ska byta batteri på min P30 snart, det har tappat lite i "oumph" men jag drar mig för att bända isär en i övrigt fullt frisk telefon. Man är ju inte Smoorez eller JRE precis. :P
     
    bernard och chraist gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är tyvärr rätt svårt att få tag i originalkomponenter, så det är inte säkert att skärmen är av samma kvalitet som den gamla, vilket kanske kan förklara skillnaden.

    Kul video, och snyggt jobbat :)
     
  3. KentJ

    KentJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2017
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P30
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Huawei M5 10.8
    Platta 2:
    Sony Xperia Z4
    Tack, sen är video ett sjukt bra sätt att dokumentera med, bara att spola tillbaka om man undrar hur nått satt ihop.