Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. 10cent

    10cent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Ställt frågan tidigare men är det någon som lyckats avsluta efter 12 månader? Om det är någon som har lyckats hur har ni isåfall gått tillväga?
     
  2. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Har efter månader av tjat fått returemballage, vilket är ett skämt att det tagit sådan tid när det är en bit kartong samt fraktsedel som man likväl kunde skrivit ut själv samt skickat i eget emballage eftersom detta verkligen är en liten bit kartong.

    Skickar in imorgon, men ser det här långt ifrån över eftersom det även ska avslutas dragning av pengar efter att telefonen är granskad.
     
  3. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Jag har en returfraktsedel som ligger hemma som jag fick vid leverans av telefonen. Bäst jag inte tappar bort den antar jag...avslutar mitt i april 2021. Skulle gärna fortsätta med upgrade , men allt skit kring avslut är onekligen ett enormt minus.
     
  4. riiiichard

    riiiichard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Efter flera mail om hur man går till väga för att ta ut en ny efter ett år, utan svar. Så har jag tröttnat på dem. Kommer säga upp skiten, tar väl någon månad till kan jag tänka mig. Med tanke på vilka problem ni andra har haft. Ska ringa dem imorgon, deras kundtjänst nummer är ju enkelt att få tag på. Men vilket val väljer ni i deras kundservice? Hatar de där automatiska valen man ska göra i början. Så liten hint där hade varit hjälpsam :D
     
  5. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

    6, dvs. shop.

    Fantastiskt att det till och med är problem för personer som inte vill avsluta utan uppgradera.
     
    bernard och riiiichard gillar detta.
  6. riiiichard

    riiiichard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Tack! :)

    Ja, de har nog allvarliga problem. Att de inte får upp ögonen själva... Fick ett svar på dem via fb messenger att efter 12 månader ska man få ett mail hur man går till väga. Snart månad 14 nu... Vet inte vad jag ska ta för mobil sen, men en Samsung blir det nog tyvärr inte. Även fast jag älskar dem.
     
    bernard och psp123 gillar detta.
  7. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

    Det är synd. Hade det funkat hade det varit en riktigt bra tjänst.
     
  8. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Hoppas flera struntar i att köpa telefoner från Samsung efter detta fiasko, men även av anledningen att dom säljer sämre versioner av sina telefoner här i Europa. Gillar verkligen deras produkter, men blir ju definitivt inte samsung än på ett tag åtminstone
     
  9. riiiichard

    riiiichard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Så nu har jag sagt upp mitt, får se vart som händer. Hon påpekade iallafall att brightstar hade problem med att skicka returemballage. Svarade med. Ja, jo de är jag fullt medveten om genom Swedroid. Den där rent utav hemska väntmusiken borde dem göra sig av med. Kände hur kapillärerna drog åt sig inne i huvudet. Bad henne även bekräfta att de är uppsagt, spelade in hela samtalet. Kan väl alltid användas till något ifall de skiter sig. Håller er uppdaterade :D
     
    10cent och bernard gillar detta.
  10. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Min telefon har skickats in under dagen, vilket är ett stort steg på vägen då det tog månad att få returemballage. Hoppas sista biten går enklare.
     
  11. Maverick_761

    Maverick_761 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2016
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    22
    I måndags efter jag vet inte hur många samtal fick jag äntligen bekräftat att min mobil var mottagen och godkänd. Lyckades även få Samsung att bekräfta detta (via telefon...dom vägrar skicka mail). Enligt tidigare uppgift var det detta som Samsung väntade på för att dom sedan skulle kontakta Sevenday bank som i sin tur skulle skicka mig en slutfaktura. Nu fick jag nya besked...och det var tydligen jag som skulle kontakta Sevenday bank (dvs hade inte jag tagit tag i detta hade inget hänt).

    Jag har kontaktat Sevenday bank......dom kunde naturligtivs inte se något utan var tvungen att kolla upp och återkomma. Dock hittills bäst att ha att göra med i denna soppa, hjälpsam och lösningsorienterad.

    Nu (onsdag) damp det ner ett mail ifrån Samsung att dom vill ha mer uppgifter från mig hur jag skickade tillbaka min telefon (om jag använde returemballaget eller något annat sätt). Telefonnumret som dom hänvisade till var naturligtivs fel...så efter ca 20 minuter i kö fick jag ett annat nummer att ringa. Jag kan bara råda alla er att inte använda Samsung Upgrade + när ni köper en telefon...framförallt pga den odugliga/ointresserade supporten på Samsung. Plus i kanten för Sevenday bank som verkar bra att ha att göra med dock.
     
    RuffyMan och psp123 gillar detta.
  12. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Den här soppan låter helt otrolig att man ska behöva hålla på. Avtalet ni har tecknat är väl ändå bara med Samsung? Om så är fallet ska komunikationen endast behöva gå till Samsung och inget annat.
     
    RuffyMan gillar detta.
  13. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    333

    MINA ENHETER

    Jag tror att det är dags att göra en gruppanmälan till Konsumentverket eller SVT:s Plusredaktion.
     
    jnsson, 10cent, RuffyMan och 4 andra gillar detta.
  14. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Det hade varit på sin plats, har skickat in min telefon och den är uthämtad av dom, men dessvärre inte hört någonting ännu. Blir spännande att se vad som händer härnäst
     
  15. Sokpimai

    Sokpimai Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2019
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele2/Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE 4G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2/Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE 4G
    Info:
    Cloud Orange
    Android 11
    ONE UI 3
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S10+
    Info:
    Cardinal Red
    Android 11
    Telefon 3:
    MI 10T PRO 5G
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S3 9,7 WIFI
    Info:
    One UI 1.1
    Övrigt:
    Galaxy Buds, Active Watch, Nest Mini, Mi box
    Hmm...nu känns det lite mindre bra att precis köpt med upgrade +. Man borde ju vetat bättre för Samsung Support är ju som många skriver Sveriges sämsta i hård kamp med ComHem.

    Bor ganska nära Kista så man har ju varit sugen på att svänga förbi deras näste där och prata lite allvar med någon.

    Ja ja ...ett tips är att chatta med dem då chatten alltid går att Spara så har man allt på papper. Att få dem att maila bekräftelse på vad som sagts under tfn samtal är som någon skrev svårt ibland.
     
  16. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 360
    Mottagna gillanden:
    1 719

    MINA ENHETER

    Kan någon sammanfatta tråden och de problem ni stött på?
     
  17. tola

    tola Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Fick emballaget hem coh jag skickade tillbaka min note 10 då jag bytt till note 20 men inget har hänt.Jag skickade min för 10 dagar sedan och jag kan se att de har tagit emot försendelsen .
     
  18. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

    Det är runt 10 veckor sedan de mottog min.
    Har fortfarande skulden kvar.
     
    Janne303, 10cent, Trino och 1 annan gillar detta.
  19. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    I mitt fall så har jag inte ens lyckats komma så långt att jag kan skicka tillbaks min note 10+. Chatten har det varje gång stått att de inte har möjlighet att svara på för närvarande så att man då ska skicka ett mail istället som kommer att besvaras inom 2-3 dagar. Har gjort detta upprepade gånger från och med den 24 augusti men ej fått något som helst svar någon gång.

    Som jag ser det har vi i praktiken blivit utsatta för bedrägeri, även om det är möjligt att det är skriande inkompetens snarare än ont uppsåt som ligger bakom.
     
    RuffyMan, Trino, 10cent och 3 andra gillar detta.
  20. 10cent

    10cent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Önskar verkligen att Swedroid kunde skriva en artikel om detta på hemsidan så kanske det blir ett medialt intresse. Är tämligen säker på att om ett medialt intresse skapas så kommer Samsung skärpa till sig.....
     
    psp123, RuffyMan och Trino gillar detta.