Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Köpte en note med upgrade. Fruktansvärt hur ni har blivit behandlad av Samsung.
    Hoppas de sker en förbättring tills när man ska byta.
    Trodde att ett så pass stort företag hade en bättre syn på sina kunder
     
    psp123 gillar detta.
  2. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Har skickat in min för en vecka sedan, den är uthämtad men inte ett ord från dom. Vägrar betala mer. Hur kan det inte skrivas om detta?
     
    psp123 gillar detta.
  3. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Detta behöver uppmärksammas utåt. Det är inte ok någonstans att folk ska ha skuld registrerad när den uppenbarligen ska strykas.

    Idag har det gått 1 år för mig och jag kommer ringa in imorgon och säga upp avtalet. Ska få det bekräftat via mail eller inspelat samtal!
     
    Ramboline, 10cent och psp123 gillar detta.
  4. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Gick det bra?
     
  5. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Ringde in igår och sade upp avtalet. Han förklarade att Brightstar har haft strul med ett och annat som gjort att det blivit som det blivit. Detta var efter att jag nämnde att jag genom ett forum läst från flertalet användare att dom haft bekymmer med att säga upp avtal. Några som väntat veckor på ett tomt emballage och andra som inte fått sin skuld struken. Han skulle gå vidare med mitt ärende och kommer skicka en bekräftelse om att dom mottagit att avtal önskas sägas upp. Sedan skickas ett tomt emballage. Först förrän jag skickat telefonen ska jag MANUELLT säga upp försäkringen genom att ringa in till Samsung och prata med en som handlägger sådant.

    Han pratade iaf om att det hela bör gå smidigt så jag får vänta och se helt enkelt. Jag har tidigare inte haft autogiro och kommer inte heller betala in något mer än de 12 månader som är minimumkrav. Samsung är också dem som sköter kontakten med Sevenday och det är inget som jag ska behöva ta menade han.

    Om jag inte skulle få ett mejl under dagarna ska ringa in igen under nästa vecka fick jag höra när jag frågade om när jag ska höra av mig om det inte händer något.
     
    Trino gillar detta.
  6. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 018

    MINA ENHETER

    Jag ringde dem i tisdags och de kunde inte säga något nytt, de skulle ringa tillbaka. Det gjorde de inte.
    Jag ringde igår igen och undrade när de skulle kontakta mig och berätta hur det går, de skulle ringa tillbaka senare under dagen. Det gjorde de inte.

    Jag har aldrig blivit sämre behandlad av ett företag.

    Skickar nu in en anmälan till Arn och hoppas fler gör detsamma.
     
    R3b0rn, RuffyMan, Puttesson och 6 andra gillar detta.
  7. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Tyvärr helt rätt väg att gå just för att företaget förhoppningsvis bättrar sig i framtiden.
     
    psp123 och Ramboline gillar detta.
  8. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 679
    Mottagna gillanden:
    917

    MINA ENHETER

    Hoppas att flera gör detsamma
     
    10cent och psp123 gillar detta.
  9. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Väntar också på att bli kontaktad, går ju sådär kan man säga......
     
    psp123 gillar detta.
  10. Maverick_761

    Maverick_761 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2016
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    22
    Körde en runda telefonsamtal i måndags med både Samsung och Sevendaybank. Kändes som att kom närmare en lösning....skulle få återkoppling, men så klart ingenting. Ringde igen på tisdag och då var det en kille på Samsung som verkligen tog sig tid och försökte hjälpa mig. Fick även en bekräftelse av honom på mail (efter mycket tjat från mig) att dom skulle försöka lösa detta under veckan (dvs skicka en kreditering från Samsung till Sevendaybank så att min skuld blir struken).

    Tror ni att skulden är borta idag? Såklart inte. Efter telefonsamtal igen med Sevendaybank säger dom nu att dom aldrig hört något från Samsung i mitt ärende, enda anledningen till att dom skickat en slutfaktura är för att jag hört av mig. Dom hänvisar bara tillbaka till Samsung. Enligt Samsung ska det vara omöjligt för Sevendaybank att skicka en slutfaktura utan att dom fått bekräftelse från Samsung att telefonen är återskickad.

    Är det nån av er som skrivit tidigare här i tråden som till slut fått skulden struken hos Sevendaybank (alltså ni som valt att skicka tillbaka telefonen)?
     
    Trino och psp123 gillar detta.
  11. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Börjar bli orolig, fortfarande inte ett ljud och dessutom inte ens telefonen kvar i min ägo sedan en tid tillbaka. Ingen återkoppling alls helle .. Hmm
     
  12. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 018

    MINA ENHETER

  13. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    496
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Jag försökte nu logga in på mitt konto för att se historiken på mina beställningar (däribland ett köp av Galaxy Flip Z som gjordes i mars med Upgrade+) men hux flux så verkar den vara helt väck. Ingenting syns på Samsung kontot som köpet gjordes ifrån.

    Usch. Jag har iofs kvittot kvar, men ingenting tycks fungera hos Samsung Sverige. Kundchatten påstås vara öppen till kl. 21.00 men det är bara chattroboten som svarar...
     
    Janne303 gillar detta.
  14. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Går det åka till något ställe och konfrontera någon ansvarig? Börjar bli sugen
     
  15. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Ringde in i måndags 19/10 och sade upp mitt avtal muntligt. De skulle skicka bekräftelse samt att de går vidare med processen och ska skicka ut emballage. Ett sånt mail har ännu inte kommit. Blev ju ombedd att höra av mig under denna vecka om det inte dykt upp något under dagarna
     
    bernard gillar detta.
  16. Maverick_761

    Maverick_761 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2016
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    22
    Jag lyckades som sagt få ett mail från Samsung förra veckan där dom bekräftade att ärendet snart skulle lösas. Jag hade lite följdfrågor som jag frågot om...skickat mail varje dag men får inget svar. Enligt Sevendaybank (som jag tycker sköter detta ok) så har Samsung problem med en tredjepartleverantör som ska lösa krediten mot Sevendaybank. Det är alltså inte brighstar utan ytterligare ett företag som är inblandat?

    Min skuld är i alla fall fortfarande kvar.....
     
    bernard gillar detta.
  17. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Min skuld är också kvar, telefonen uthämtad för två veckor sedan och jag har inte fått någon bekräftelse eller någonting. Varje gång man pratar med dom ska ärendet "prioriteras", men givetvis är det inget annat än skitsnack det Med.
     
  18. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Ringde igen idag, och inte heller idag kan någon bekräfta att telefonen och mottagen samt vad som ska hända härnäst, så sjukt jäkla arg nu
     
  19. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Ringde in igen och påminde om att jag fortfarande väntar på bekräftelsemail samt emballgage. Fick svaret "Jag har kontaktat webbshopen, du får det denna vecka" varpå jag påminde om att det är torsdag idag. "Ja, du får det idag eller imorgon". Rent skitsnack om ni frågar mig.

    Just nu slänger dem ur sig vad som helst verkar det som.
     
  20. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Nog värt att spåra paketet så att man för sin egen skull (samt bevis) och se att paketet är uthämtat?