Fråga: Curve Card - samla alla betalkort i ett kort

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av dalton, 20 aug 2018.

  1. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Handlar regelbundet med hemkörning via Willys sedan ett halvår. Alltid blivit korrekt utan någon manuell åtgärd. Använder som du Curve + Komplett. Dras som du säger extra för viktvaror, rättar alltid till sig inom 2-4 vardagar. Kommer en notifikation i Curve. Dessvärre visar Curve-appen hela beloppet som returnerat, men på Kompletts transaktion blir det en retur på det överstigande beloppet.
     
    Buzz och rodak gillar detta.
  2. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 200
    Mottagna gillanden:
    1 382
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Även samma med att beloppet inte var reserverat utan draget från underliggande kortet?
     
    utor gillar detta.
  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Samma problem när man tankar obemannat som sagt. Senast för min del så blev summan rätt på underliggande kortet ganska snabbt, inom ett dygn om jag minns rätt. Men kontoutdraget i curve-appen visar fortfarande heltokigt.
     
    rodak gillar detta.
  4. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Ja exakt, det dras fullt belopp på Komplett, sedan sker en retur hos Komplett på överstigande belopp.
     
    rodak gillar detta.
  5. uddevallare

    uddevallare Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2011
    Inlägg:
    789
    Mottagna gillanden:
    276
    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro
    Råkade förra månaden ut för att Curve drog go back in time transaktionen 2 gånger. De såg jag på min kreditkorts samanställning. Men Curve´s support löste det snabbt efter att jag påtalade felet till dom.
     
  6. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 200
    Mottagna gillanden:
    1 382
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Precis detta hände idag, tack för alla svar [emoji106]
     
    utor gillar detta.
  7. phattrance

    phattrance Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    1 232
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
    Är det någon av er som fått fel belopp vid en retur? Köpte ett vara från netonnet för 1390kr och sedan lämnade tillbaka den på öppet köp, och nu ser jag att det står enligt curve appen att jag fått +13,90 pund. vilket är ca 200kr.

    Enligt netonnet så har hela beloppets returnerats (vilket det även står på kvittot). Har mailat till Curve och enda svaret jag fått av dem är:
    ----------------------------
    I can't see any additional charges placed on this transaction on our side, however I can see that this has been refunded to your Rewards card.
    ..................................


    Skärmdump från appen:

    IMG_8707.jpg
     
  8. Jonthan

    Jonthan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    578
    Mottagna gillanden:
    383
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max
    Platta:
    IPad Pro 2020
    Det var skillnad, hoppas du får tillbaka resterande pengar :(
     
  9. jerry84

    jerry84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    134
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor View 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor View 20
    Kan ju bara påpeka att deras gränssnitt för att visa transaktioner är väldigt buggig. Ibland syns det som att de har dragit dubbel på ett köp. Tankning med reserverad belopp visas som declined osv. Så förhoppningsvis är detta en bugg de har på appen.
     
  10. Fecko

    Fecko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    5
    Jag får inte Curve att fungera på mobilen. Använder Google Pay. Kortläsaren känner inte av min mobil. Inte tjejens heller.

    Ska man använda Curve Appen direkt egentligen? Jag har försökt googla men alla videor visar bara med Curve card, jag vill köra med mobilen. Jag skaffade Curve idag.
     
  11. jms

    jms Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2019
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    131
    Du ska ha Google Pay appen uppe när du betalar, eller ingen app alls (bara ha telefonen upplåst) om du vill betala med standard-kortet. Jag har mitt Curve som standard-kort i Google Pay.
    Visar din Google Pay app att Curve-kortet går att använda kontaktlöst, som på min screenshot?
    Har du något annat kort i Google Pay? (så att du kan utesluta problem med själva Google Pay appen eller telefonen)
     

    Bifogade filer:

    • GPay.png
      GPay.png
      Filstorlek:
      359,9 KB
      Visningar:
      157
  12. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Nej det ska inte behövas att vara inne i Google Pay när man betalar.

    Dock måste man aktiverat Google Pay som default betalningsmetod

    Inställningar - NFC - Trådlös betalning
     
  13. freddus

    freddus Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Finns lite utvecklingspotential iaf.
    Glömt min kod till appen, så var tvungen att skapa ett ärende kring detta tydligen (inloggningslänk via mail funkade inte det heller). Fyllde i alla uppgifter i deras formulär, 48h senare fick man till slut svar om att de behövde mer info. Får se hur lång tid det tar denna gång.
     
  14. Fecko

    Fecko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    5
    Jag uppfattade metoden med Curve utgick på är att när ett kort är tillagd i Curve så kommer CurveCard eller Curve via Google pay automatiskt att betala med den förvalda debitkortet i appen jag lagt till i Curve.

    För jag har bara 50 kronor i det röda CurveCash kortet som jag fick genom att en vän bjöd in mig. Men jag har valt så att allting är standard med debitkortet via Curve och i Google Pay ska Curve kortet användas slm standardmetod. Är det några steg jag har missat? Ska jag ha pengar i det röda CurveCash kortet?

    Alla sådana steg är gjorda, se svar ovan. Jag kan mycket väl ha missförstått Curve metoden.

    Curve App - Debitkort tillagd och förvald som lösning samt aktiverad. Står att jag kan börja spendera.

    Google Pay - Curve är förvald som standardmetod för betalning. Kortnummer kommer från min Account. Även aktiverad där. NFC påslagen och fungerar enligt appen.

    Ska jag först föra över pengar till Curve via debitkortet i appen Curve för att Google Pay ska kunna fungera? Jag vill bara testa metoderna först innan jag ger mig på detta med Komplett Kredit.
     
    Last edited: 17 okt 2020
  15. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Det ska fungera precis som du säger.
    Google Pay drar från Curve (blå) som i sin tur drar från ditt bankkort.

    Du skriver att NFC är påslaget och fungerar men det räcker alltså inte utan man måste även ange Google Pay som default betalningsmetod i telefon som jag skrev i mitt förra inlägg.

    Om jag nu missförstått dig och även det är gjort, vad får du i så fall för meddelande när du försöker betala?

    Håller du telefonen rätt mot terminalen dvs vet du var NFC:en sitter fysiskt på telefonen? Håller du den tillräckligt nära? Tillräckligt länge? Håller du den stilla?

    Edit: Har du satt upp så att bankkortet har tillåtelse att göra köp av denna typen?
     
    Last edited: 17 okt 2020
    bernard gillar detta.
  16. jms

    jms Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2019
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    131
    Vad som finns på Curve Cash har ingen betydelse (när det inte är valt som aktivt kort), och du ska inte föra över något i förväg utan Curve debiterar ditt kort direkt när du använder Curve-kortet.

    Jag antar att du inte gjort något köp direkt med Curve-kortet ännu (eftersom du är osäker på hur det fungerar). Det skulle underlätta felsökningen om du kunde göra det. Du har nog inget fysiskt kort (de slutade nyligen att skicka ut det automatiskt), men du kan använda Curve-kortet online. Om du inte ska köpa något, så kan du kanske lägga in Curve-kortet som betalningsmetod på t.ex. Paypal som då drar ett litet belopp för verifiering av kortet.
    Om du ska be om hjälp från Curves support är det nog större chans att de kan lösa problemet om du kan beskriva mer precist vad problemet är.
     
  17. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 159
    Mottagna gillanden:
    1 145
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone XR
    Telefon 3:
    IPhone SE 2020
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad mini 6

    Bara lite nyfiken varför du använder Curve Cash? Du tar en valutarisk varje gång du handlar med Curvecashen. Vore jag du så skulle jag plocka ut allt via omvägen Revolut.
     
  18. Fredrik_Spindel

    Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Har haft blå kortet en månad och är uppe i taket både per månad och per år vad det verkar.

    Är det ny limit på månaden från den förste varje månad?

    Ska inte års-limiten vara högre, eller justeras det efter man passerat nybörjarstadiet? Annars får jag ju lägga kortet i lådan i 11 månader.
     

    Bifogade filer:

  19. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Den ökar med tiden...
     
  20. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Efter ca 1 år ser min ut så här... [​IMG]