Blinkande lampa när det ringer

Diskussion i 'Övriga tillbehör' startad av mickeg123, 22 okt 2020.

  1. mickeg123

    mickeg123 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej,

    Vi har en arbetsplats på jobbet där tre personer delar på en mobiltelefon. Det blir oftast så att telefonen ligger på ett bord medan arbetarna är runt omkring och jobbar vilket medför att det oftast missas att det ringer.

    Förr i tiden när vi använde oss utav gamla hederliga trådbundna telefoner så hade vi en form av lampa inkopplad som blinkade så fort det ringde för att påkalla uppmärksamhet.

    Jag har letat och letat på google efter en motsvarande lampa som fungerar ihop med dagens mobiler men kan inte hitta någonting.

    Någon som har något tips på någon lampa/blixt som man kan koppla ihop sig med över till exempel bluetooth?
     
  2. Nero

    Nero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    969
    Mottagna gillanden:
    1 074
    Telefon:
    F1

    MINA ENHETER

    Telefon:
    F1
    Tänker spontant på Hue.

    Men det kanske inte är aktuellt på arbetsplatsen?

    Finns hur som helst en funktion som får lampor att blinka när någon ringer mha IFTTT.
     

    Bifogade filer:

  3. Glis

    Glis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    873
    Mottagna gillanden:
    1 033
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    Jag har inte provat men det borde gå med tredjepartsapp till Hue. Blir några hundra för en brygga och några lampor. (Går det att göra med lampor på Wifi går det att spara lite pengar för den sortens lampor kan man få för 100-150 kr styck.)

    Så här står det i beskrivningen i play store till appen All 4 hue; (all 4 hue for Philips Hue)


    Most important features:
    - Full support and configuration is possible of all resources on your hue bridge: Lights, groups/rooms, scenes, alarms, timers, rules, sensors.
    - All important resources can directly be controlled with the dashboard in the app.
    - Complete programming of hue bridge automation is supported by using alarms, timers and rules. Common features can be programmed with the easy-to-use configuration wizard. Individual programming can be done manually by using rules with a lot of different conditions and actions.
    - All your accessories can be organized and configured with this app (details see below).
    - This app can react on device events (e.g. flash lights on incoming calls).
    - Effects using the Philips hue entertainment feature are available (disco, bonfire, colorloop).
    - You can execute functions of this app from other external apps (e.g. Tasker).
    - The access to up to 5 hue bridges with this app is possible (after in-app upgrade).
     
    bernard gillar detta.
  4. roadss

    roadss Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2019
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    På jobbet hade vi tidigare en platta att lägga mobilen på som kände av när den vibrerade och då började en lampa, typ saftblandare, blinka.

    Den funkade riktigt bra men tyvärr har vi inte kvar den längre och jag har ingen aning om tillverkare, men tror att det kanske var en produkt tänkt för hörselskadade egentligen.

    Kanske nått att google lite på iallafall?