[katshing] Tråden om Katshing

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av R3b0rn, 8 apr 2020.

  1. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Det som är mest häpnasväckande för mig i denna tråd är Katshings oförmåga att ta till sig något av kritiken från deras egna kunder.

    Tittar jag på hur dom bemöter kritik och vad som framkommer i bolags upplägget/historiken så skulle jag aldrig lämna över ens mitt namn frivilligt till dessa.

    Och kan inte annat än skratta åt deras senaste inlägg, mer specifikt:
    I.e ingen skuld ligger på dom.
    Och gällande första stycket.. Att man ens tror att en kommentar som denna skulle bära nån vikt visar för mig bara hur frånvarande och oseriösa ni är. Eller outbildade inom kundbemötande. Kanske både och.

    Bättre vore väl att bara hänvisa till omdömen på Trustpilot.

    Kan ju bli intressant att se var detta slutar.
     
    Last edited: 8 okt 2020
    stelex, induktion, Ivan och 2 andra gillar detta.
  2. Viking69

    Viking69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2016
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    119
    Och återigen, detta stämmer inte.
    Personligen hade jag betalalternativet Klarna.
    Hur många gånger ni försökt dra pengar vet jag inte, men påminnelsen om att betalningen INTE gått igenom anlände efter er kreditprövning. Det har ni redan erkänt och bett om ursäkt i mailkonversationen.
    Du hävdar med en dåres envishet att ni inte har möjligheter att ta några kreditrisker, men som konsument av er tjänst måste man vara beredd på att ovanstående kan hända.
    Jag står idag med en extra kreditkontroll som aldrig hade behövt ske om ni hade agerat som du predikar. Det är ett faktum som du inte kommer att komma ifrån.

    Det vore oerhört klädsamt att erkänna era fel och brister istället för att peka på att allt är era kunders fel. Ni är istället bara missförstådda och har lite otur.

    Nu har jag skrivit klart om detta. Tänker inte ödsla en minut till på denna diskussion.
     
    stelex, induktion, Wofflan och 3 andra gillar detta.
  3. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

  4. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    @teamkatshing@teamkatshing

    Okej, jag vill ingå ett avtal med er, men INNAN så frågar jag nu er som leverantör!

    Hej Katshing!
    Jag läste att ni hade fri surf.
    Nu är det såhär att det är Corona-tider å jag använder mycket surf.

    1. Hur många minuter Youtube kan jag kolla per dag under en månad?

    2. Hur många minuter Netflix kan jag kolla på per dag under en månad?

    3. Hur många spel kan jag ladda ner från Google Play Butiken varje dag?

    Jag vill ju inte bryta mot er policy!

    we [emoji3590] mob... Policy

    Dumpa surfpott med fair usage, here we go.

    /kramz Droidjunkie.
     
    stelex, induktion, KTM och 5 andra gillar detta.
  5. Viking69

    Viking69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2016
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    119
    Bisnode.
     
    DroidJunkie gillar detta.
  6. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Jag fick aldrig svar på mina frågor när jag ville bli kund. Bummer. Kanske lika bra. [emoji2960]
     
  7. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    854
    Mottagna gillanden:
    1 012
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 7a
    Telefon 2:
    Asus Zenfone 8
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Jag tror inte heller du kommer att få det. De flesta som läser här har nog redan förstått att Katshing inte är något att satsa på.
     
    Fixafrasse, Wofflan och DroidJunkie gillar detta.
  8. Utanede

    Utanede Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    6
    Blev tipsad om Katshing i juli, tecknade ett abonnemang och använt 100 gb varje månad i juli och oktober och runt 200 gb varje månad i augusti och september. Fick ett mejl förra torsdagen om deras "fair usage policy" och att jag hade en onormalt hög förbrukning och att jag behövde se över min förbrukning. Cirka två timmar senare ströp de hastigheten till 1 mbit/s. Hade de varit mer öppna med hur många gb per månad man fick använda hade jag ej tecknat ett abonnemang hos dem, att titta på streamingtjänster och dylikt kan ta väldigt många gb.
     
    R3b0rn, induktion, schrödinger och 3 andra gillar detta.
  9. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Låter som för dom flesta då. Fritt är inte fritt hos Katshing. En taskig affärsmodell de har och gömmer sig bakom skumma villkor och policys.

    Skriv omdöme på Trustpilot och förklara situationen så andra får upp ögonen för bluffen.
     
    fryguy, induktion, stelex och 1 annan gillar detta.
  10. Wofflan

    Wofflan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Det kommer mer och mer dåliga omdömen om katshing
    Får se hur länge dom överlever
     
  11. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    En omdömeslämnare skriver så här:

    "Lovades att få halva priset en månad om jag lämnade ett gott omdöme här men länken fick jag aldrig."

    katshing is rated "Excellent" with 4.3 / 5 on Trustpilot

    Jahaja, nu förstår jag varför de har "goda" omdömen, det är för de betalar missnöjda kunder. Fyfan! Vilket företag och vilken idé dom har. Må de försvinna fort som tusan.
     
    Wofflan, KTM, induktion och 3 andra gillar detta.
  12. Ivan

    Ivan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2015
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro
    Detta med benämningen ”fri surf” är något som lockar och är viktigt för många konsumenter (att kunna slippa behöva tänka på hur mycket man surfar/streamar).

    Och det är precis denna ”sockerbit” som det oseriösa Katshing försöker utnyttja.

    Men tack vare konkurrens i marknaden, så justeras prisbilden bland de olika alternativen hela tiden. Nu t ex finns ju alternativet att för 40 kr mer i månaden än ovan företags erbjudande, få ett årsabonnemang med ”fri surf” från Chilli.se (finns givetvis begräsningar även där men…).
     
    induktion, stelex och DroidJunkie gillar detta.
  13. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Som du säger, Chilli är inte jättetydliga med fri surf heller. Men där begränsar dom det till 999 GB per kalendermånad, som dom skriver i sina villkor åtminstone.

    Å det borde Katshing ta till sig, men de vill hellre ha sin policy utan gräns för då kan de göra som de vill :)
     
    Utanede, induktion, fryguy och 2 andra gillar detta.
  14. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Chilimobile.se asså? intressant. Kollar deras sida och får fram: För produkten Chili Fri Surf gäller vår FUP ”Fair Usage Policy” med en FUP satt till 20 GB/dag.

    Där har vi en spikad konkret bit data. Med 20Gb per dag vet jag att jag kan kolla på 4 - 5 Netflix filmer i FullHD utan problem. Jag vet även att jag inte kanske kan använda detta abonnemang för att ladda ner tyngre filer eller göra mer än vad en mobil klarar av.

    Jag kan inte förstå hur man kan sitta med i en ledning och hålla med som ett fån att det är en jätte bra affärs strategi att erbjuda något som man tydligen inte gör. Är det någon tanke bakom eller mer "vi ser hur länge detta håller"-strategi?
    För det där med etik och moral slängs bara någonstans. Det finns företag jag inte handlar av på grund av olika skäl (tex. Outl1 efter deras katastrof till kundtjänst och läser man på trustpilot så är det något som nämns om och om igen) men kan säga att i dagens uppkopplade samhälle så håller inte dessa typer av oseriösa företag länge oavsett lockpris.

    Slutkontentat som jag ser med Katshing är att dom hävdar att det är obegränsat. Mjo, det kanske stämmer om man är pensionär och inte använder mer än begränsningen som ändå tydligen finns i ordet "obegränsat", eller om man inte märker av vad 1Mbit/s ger en för upplevelse (mer än huvudvärk och ångest för sega internet kvällar).

    Sen gillar jag statistiken med att 1 av 100 sänks... jag skulle gärna vilja få ut information med hur många abonnemang som ni får sänka per månad. Det är ju redan vad, 4 eller 5 på den här tråden enbart som har blivit sänkta så vi har turen att ha en anomali rakt framför oss.

    Kalla det Fri Surf om ni vill för teknikaliteten är den att det är det.
    Men göm er inte bakom en vägg av otydlighet. Var klara och specifika med att "Så här mycket data ingår" istället för att lägga över det ansvaret på kunden att ta reda på.

    "Vi är inget bredbandsabonnemang" - nä men varför marknadsför ni er med yttranden som "Du kan även internetdela till andra enheter" - med en data mängd du bara kan gissa dig fram till.

    Jag betalar lätt 40kr mer till Chilimobil - Chilimobil med en teoretisk månadsgräns på över 600GB enbart för tydlighetens skull.
     
    Droid119, JonteB, Wofflan och 6 andra gillar detta.
  15. JonteB

    JonteB Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    21
    Fick även jag min surf strypt nyligen och tog kontakt med deras chatt, inte ett enda vettigt svar utan bara hänvisande till deras FUP. Bifogar konversationen. Screenshot_2020-10-22-16-41-11-429_com.mi.globalbrowser.jpg Screenshot_2020-10-22-16-41-20-851_com.mi.globalbrowser.jpg Screenshot_2020-10-22-16-49-36-754_com.mi.globalbrowser.jpg

    Sen fortsatte chatten med att eftersom dom inte hade nån gräns så kan dom inte ge någon info... Chatten avbröts och blev raderad så hann inte ta screenshot

    För dåligt
     
    Last edited: 22 okt 2020
    Sunbringer, KTM, Utanede och 4 andra gillar detta.
  16. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    @JonteB@JonteB Bra att du delar! Fick du något svar på vad den genomsnittliga användaren använder?
     
  17. JonteB

    JonteB Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    21
    Nej,, tyvärr. Dom vägrar svara på det, kan väl knappast vara lagligt? Om siffran för vad en genomsnittlig användare använder inte redovisas kan dom i praktiken strypa vid 1mb
     
    Wofflan, schrödinger, R3b0rn och 2 andra gillar detta.
  18. Radioman

    Radioman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Antar företaget betalar ett pris för förbrukad GB till Tele2 dvs i nätet man kör i, överträder kunden det så varnas den sedan blockad eller med begränsad hastighet. Tele2 som detta företag går igenom låter knappast någon vara billigare. Gräset är inte grönare på andra sidan. Inget annat bolag inom Tele2, Tre (3), Telia eller Telenor erbjuder total fri surf på sina abb, och det är en drös med det som finns på marknaden, Comviq är nog det mest kända. Varför tror någon att detta kan göra det? Är nog lite samma som priser å kostnader sker inom EU. Vinsten företaget gör är på kunder som gör av med mindre GB. Tro aldrig gräset är grönare på anda sidan. Det är bara en dröm..... Men helt klart är bättre sätta en gräns på tex 100GB per månad. Nu begränsar redan innan så man inte når högt innan månaden är slut.
    Jag själv har kört utan fiber i snart 2år hos bolag nummer 2 i Sverige utan problem. Gör av med ca 200-300 GB per månad å en del EU surf per år. Aldrig blivit varnad ens.....
     
    Last edited: 23 okt 2020
  19. JonteB

    JonteB Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    21
    Inte riktigt det det handlar om, vad som är helt av banan är att dom inte ens kan hänvisa till siffror gällande vad "normalt" användande är. Kan dom inte göra det betyder det att dom i praktiken helt godtyckligt kan strypa hastigheten när som.
     
    R3b0rn, Ivan, KTM och 3 andra gillar detta.
  20. Heraldikern

    Heraldikern Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2020
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har inte tid över för sådant trams men är uppriktigt sagt ordentligt sugen på att bli kund hos Katshing bara för att stämma skiten ur er.

    Er "fair use policy" är en av de mest idiotiska dokumenten jag sett på länge, en sörja vars godtyckliga nonsens inte kan bära upp något som helst argument i rätten, där ni lär hamna illa fort om ni inte bättrar er omedelbart.
     
    JonteB, R3b0rn, Wofflan och 2 andra gillar detta.