Problem: Login gmail + gsuite? Ny användare idag.

Diskussion i 'Allmänt' startad av OctaTracker, 22 okt 2020.

  1. OctaTracker

    OctaTracker Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej. JAg köpte en OnePlus 8T idag och tänkte för första gången prova Android. Gillar det skarpt hittills.

    Problem:
    Jag har loggat in med mitt huvud gmailkonto i telefonen. Utöver det har jag 2st Gsuite konto. Ett för mitt enskilda företag och ett google apps konto för mitt andra företag där jag har 4st adresser.
    Inga problem att logga in med första gsuite kontot via google inloggning.
    Men med det andra gsuite kontot kan jag inte logga in som google konto, det funkar som IMAP för mail men inte som google konto.

    Det funkade utan problem i Gmailappen på iPhone men här möts jag av ett meddelande där det står "fel vid autenticering" på dessa konto. Och när jag klickar på "logga in" Halkar den bara tillbaka på samma ruta. Vad ska jag göra? Jag ska kanske också nämna att jag är superadmin på båda gsuite.

    Eller det kanske inte funkar att logga in med bpde gmail och gsuite konton...? Men det låter också märkligt

    Tacksam för hjälp!
     
  2. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Har både Gmail och 3 GSuite-konton samtidigt. Aldrig haft några problem oavsett telefon.

    Kanske prova ta bort alla konton och prova igen.
     
  3. OctaTracker

    OctaTracker Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Det ser ut som om det är tillagt i Androiden men när jag går in på mailen står det "Dina meddelanden hämtas" och en cirkel som aldrig slutar snurra.
    Har provat lägga till och ta bort igen...
     
  4. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 362
    Mottagna gillanden:
    1 722

    MINA ENHETER

    Verkar inte vara några störningar i G Suite för tillfället:
    G Suite Status Dashboard

    På din beskrivning ovan låter det som ett problem med synk, snarare än problem med att lägga till själva kontot.

    Ibland kan synk bete sig skumt åt, det händer inte ofta men någon gång ibland kan man märka problem. Nu har det gått några dygn, problemet kanske redan löst sig? Annars kan man vänta en dag tänker jag, en del problem löser sig själva på så sätt.