Problem med ordnignen av bilder i appar

Diskussion i 'Galaxy S10' startad av ChrisO, 25 okt 2020.

  1. ChrisO

    ChrisO Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2016
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1
    Tjenare

    Håller på få ett bryt på mobilen snart. När jag går in på appen galleri så ligger alla mina bilder i ordning från början till slut. Men när jag försöker leta upp bilder genom appar tex facebook och instagram (fler också), så ligger alla bilder i en enda röra. Ingenting är som de ska. Nån som har varit med om liknande? Blir ju rätt svårt om man vill kunna leta upp specifika bilder om man har en hel del på mobilen.

    Tack på förhand
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Jag kan sortera bilderna på namn eller datum (finns sådana alternativ i menyerna) eller visa dem i olika mappar (det går att flytta bilder till olika mappar med) så jag förstår inte ditt problem.
     
  3. ChrisO

    ChrisO Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2016
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1
    Ja precis. Sortera efter datum /namn i appen galleriet är inga problem. Men ska jag ladda upp bilder genom facebook / instagram så ligger dom inte i nån ordning alls. Även om jag väljer en specifik mapp tex
     
  4. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Varför får du inte till galleriet och väljer att dela bilden till appen som ska ha den?

    Jag vet inte om det funkar med fb/insta eftersom jag aldrig använder dem men det funkar med massor med andra appar...
     
  5. Yurikane

    Yurikane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2017
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4
    Annars går det ju också välja bilden i Galleri.. bocka för den och sen välja "dela" symbolen och sen välja facebook eller Instagram?