Problem: Garmin Venu

Diskussion i 'Allmänt' startad av Jist, 26 okt 2020.

  1. Jist

    Jist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Köpte nyligen en Garmin klocka och får inte riktigt grepp om pulsfunktionen.
    Puls mätningen fungerar som den ska när jag väljer ett utomhus program till exempel cykling men väljer jag en inomhus (styrka, gång) aktivitet så fungerar det inte. Startar jag Garmin connect kan jag se pulsen ibland men inte varje gång. Har tittat på flera Youtube videos och även försökt googla X antal gånger men har inte hittat någon lösning på problemet.
    Vore jättetacksam om någon har en lösning eller fundering på vad som är felet.

    Mvh Jimmy
     
  2. Ella C

    Ella C Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2015
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    515

    MINA ENHETER

    Är problemet att du inte ser aktuell puls eller visar den fel värde?
     
    bernard gillar detta.
  3. Jist

    Jist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Problemet är att klockan inte verkar känna av pulsen regelbundet. Startar jag Connect appen så kan jag ibland se aktuell puls. Startar jag en ny aktivitet så reggar den bara om jag varit inne i system inställningar och startat om pulsoximeter och ställer den på heldag. Aktiverar jag den funktionen sjunker även batteritiden drastiskt. Var inne och bytte klocka igår men den nya upplever jag som likadan tyvärr.
     
  4. Ella C

    Ella C Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2015
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    515

    MINA ENHETER

    Hmm

    Har inga problem med detta och har följande inställningar i "Puls på handleden" i klockan.

    Status - Automatisk
    Varningar - Av
    Sänds vid akt. - Av
    Sänd - Av
    Pulsoximeter - Spårläge - Av

    Pulsoximeter möter syremättnaden i blodet och har inte direkt med pulsmätningen i sig att göra. Den drar också mkt batteri.

    Hoppas det löser sig för dig. Är själv mycket nöjd med denna aktivitets/smart klocka!
     
  5. Jist

    Jist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för hjälpen och ska testa med den kombinationen. Har tidigare haft Samsung watch active 2 och den fungerar kanon som smartklocka men inte lika bra när det kommer till träning. Har läst och tittat på många videos om just Garmin Venu och dom flesta verkar nöjda så har fortfarande förhoppningar om att den ska fungera bra på sikt.