[katshing] Tråden om Katshing

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av R3b0rn, 8 apr 2020.

  1. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Inlägget med en omdömeslämnare som skrev att de lovades pengar mot bra omdöme är borta på Trustpilot! Katshing som raderar?
     
    R3b0rn, Cupcakes, stelex och 1 annan gillar detta.
  2. Wofflan

    Wofflan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Katshing försöker få bort dåliga omdömen från Trustpilot,
    Det hände mig oxå, jag var tvungen att skicka bevis annars skulle dom ta bort omdömet,
    Men jag hade bevis så omdömet är nu kvar.
     
    Fixafrasse, KTM, induktion och 8 andra gillar detta.
  3. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Kanon att du bekräftar detta! De vill verkligen inte att sanningen ska komma ut. De kunde inte ta diskussionen här längre, men läser säkerligen.
    Det de inte kan göra är att få Swedroid att ta bort iaf. Å om man söker Katshing omdöme på Google så är tråden på andra plats. [emoji6]
     
    stelex och Ivan gillar detta.
  4. stelex

    stelex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    1 989
    Mottagna gillanden:
    1 042
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro
    Vad är det för mening att lämna omdöme på Trustpilot om företagen själv kan ta bort dom :mad:
     
  5. Feisson

    Feisson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    827
    Mottagna gillanden:
    772
    Telefon:
    Iphone 12 max pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 12 max pro
    Antagligen är det inte Katshing som kan ta bort utan dom begär det hos Trustpilot. Sen så får vi säkert bevisa det åt Trustpilot om jag inte gissa fel.
     
    stelex gillar detta.
  6. Viking69

    Viking69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2016
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    119
    Men de positiva omdömena kräver inga bevis, vilket förstås gör att den som lägger ner lite tid kan påverka totalen rejält.
     
    stelex gillar detta.
  7. stelex

    stelex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    1 989
    Mottagna gillanden:
    1 042
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro
    Så egentligen är Trustpilot helt kass när det gäller omdömen.
    Själv har jag knappt tittat på den sidan. Enklast är bara att googla företagets namn så får man reda på mycket.
     
    Ivan gillar detta.
  8. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Lite off topic men jag beställde en grill från Outl1 i somras förra året. Den kom fram helt mosad. Det tog först närmare en månad innan dom tog kontakt efter att jag gjorde en reklamation. Sedan började helvetet med bildbevis och mail fram och tillbaka och först hävdade dom att jag skulle få pengar från DHL och var tvungen att skapa en reklamation där, så jag gjorde det men där slutade det med att jag kan inte reklamera något då det är företaget som äger försäkringen så med andra ord gjorde jag deras jobb. Som tur var så hade jag klarna och de frös allt fram tills det skulle bli färdigt. Det sjuka var att jag fick stå helt själv för frakt direkt till dom som gick på rätt saftiga 500kr, sedan hade dom mage att försöka debitera mig 1000kr för returfrakt och hantering av retur. Det sa klarna nej till och fixade fakturan till totalt 0. Klarna var GULD i det här läget.

    Poängen med mitt inlägg då. Jo jag lade upp denna historia på trustpilot och det FÖRSTA jag får inom mindre än 30min av publicering är att företaget vill ta bort omdömet och kräver bevisning för att den skall ligga uppe. Så jag skickade ALLT till trustpilot och de behöll den uppe.

    Med andra ord. Om ett företag är rövduktiga på att försöka radera negativa omdömen på trustpilot så snackar vi företag som vill hålla uppe en fasad. Det tog dom trots allt EN månad innan dom svarade på reklamationen.

    Låter det förtroendeingivande?
     
    Fixafrasse, stelex, induktion och 3 andra gillar detta.
  9. Wofflan

    Wofflan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Här kommer mail från Trustpilot till mig..
    Tack för att du lämnat ett omdöme om katshing.com på Trustpilot.



    katshing.com har rapporterat ditt omdöme eftersom de misstänker att du inte har haft en äkta köp- eller serviceupplevelse hos dem. Rapporterade omdömen läggs tillfälligt offline.



    Vi skulle vilja hjälpa dig att verifiera din upplevelse så att ditt omdöme kan återinsättas. Hjälp oss att göra detta genom att skicka in dokumentation som visar att du har haft en köp- eller serviceupplevelse hos katshing.com.



    Gör så här:

    1. Leta upp din beställningsbekräftelse, faktura, leveransrapport eller ditt servicebevis från katshing.com.
      Se till att följande information framgår tydligt: företagets namn, ditt namn, datum och referensnummer. Läs mer här.
    2. Skicka in din dokumentation genom att svara på detta e-mail. Vi tar emot vidarebefordrade e-mail från katshing.com, skärmdumpar av din användarregistrering/användarprofil eller liknande, samt bifogade PDF-filer.
    Här kommer svaret från Trustpilot efter jag lämnat in dokumentationen.

    Tack för ditt svar och för din dokumentation som bevisar din upplevelse med katshing.com. Tack vare denna har vi kunnat verifiera din upplevelse i enlighet med våra Riktlinjer för användare.

    Vi har nu återinsatt ditt omdöme på Trustpilot. Du kan se det genom att logga in på ditt Trustpilot-konto.
     
    stelex, R3b0rn, induktion och 6 andra gillar detta.
  10. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 244
    Mottagna gillanden:
    885
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
  11. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Kan man inte anmäla positiva omdömen till trustpilot? De borde ju behöva bevisa att de varit kunder också. Särskilt när det hos Katshing inte kan vara särskilt vanligt med en positiv upplevelse.
     
    R3b0rn, induktion, Ivan och 3 andra gillar detta.
  12. stelex

    stelex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    1 989
    Mottagna gillanden:
    1 042
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro
    induktion, DroidJunkie och jnsson gillar detta.
  13. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 244
    Mottagna gillanden:
    885
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
    hur websiten såg ut 2014
     
  14. Wofflan

    Wofflan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Mera negativa omdömen på Trustpilot ang katshing
     
  15. JonteB

    JonteB Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    21
     
  16. JonteB

    JonteB Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    21
    Är mer än sugen på att göra en anmälan Heraldikern! Detta är under all kritik...
     
    KTM och DroidJunkie gillar detta.
  17. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Jag är på att göra anmälan. Hur går vi tillväga för att det ska bli så effektivt som möjligt?
     
    KTM gillar detta.
  18. Heraldikern

    Heraldikern Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2020
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Är ni kunder eller har ni varit? Om inte så vet jag ej hur man bäst går till väga för att vinna emot Katshing rent rättsligt då ni inte kan visa att ni själva tagit skada av deras godtyckliga metoder.

    Det ni skulle kunna göra är att vända er mot branschorganisationer typ Svensk Handel (Varningslistan - Svensk Handel) för att få Katshing listat med en varning.

    Den främsta anledningen till att jag inte kommer ödsla min tid på dessa pajaser är att jag känner på mig att om jag skulle påbörja en process mot dem så kommer det bara sluta att jag står med kuken i handen tillsammans med ett helt gäng andra fordringsägare.

    Ett företag vars affärsidé uttryckligen kräver att de mister 1% av sina kunder varje månad kommer ej finnas kvar särskilt länge.
     
    Droid113 och DroidJunkie gillar detta.
  19. Droid113

    Droid113 Guest

    Du fick mig att skratta om det där i handen tillsammans med ett helt gäng andra fordringsägare. Tänkte EXAKT samma sak...

    Skaffade abonnemanget Surfa för 149 kr/mån i början av oktober. Hastigheten ligger på ca 0,8 Mbit/s. Man får nervsammanbrott om man försöker ladda ner en större fil. Det går att se en hackig och lågupplöst tv, och lyssna på låg bitrate musik. Man får det man betalar för!

    Hemsidan är seg och amatörmässig, betalsystemet fungerar inte. Jag saknar min förra mobiloperatör och dess riktiga fri surf abonnemang. Har ni ett riktigt fri surf abonnemang hos någon annan operatör, försök att behålla det om ni tänker testa Katshing ett tag. Jag ångrar att jag sade upp mitt förra abonnemang.

    Anledningen till att jag är tveksam till Surfa+ hos Katshing är att de får strypa surfhastigheten godtyckligt. Har ingen större lust att betala för Surfa+ och få Surfa hastighet.

    Och förresten, Katshing tar betald i förskott, blir kunden avstängd pga "för mycket" surfande, får kunden inte avgiften tillbaks, väldigt konstigt upplägg måste jag säga.
     
    Ivan, KTM, Wofflan och 4 andra gillar detta.
  20. Paul MarioKartney

    Paul MarioKartney Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    10
    Jag blev varnad efter att ha använt ca 85 GB i månaden två månader i rad, så deras ”fair usage policy” kan inte vara så mycket större än så. Givetvis bytte jag till Chili istället.

    Som företagsekonom är jag oerhört förvånad över hur de bemöter kritik här i tråden. Detfinns en gammal ”regel” som säger att kunden alltid har rätt. Deras svar här kan ju knappast gynna företaget. Jag gissar att man helt enkelt fått någon slags ”pott” från Tele2 hur mycket surf de får använda. Företaget har helt enkelt underskattat hur mycket surf folk använder, gissat på en betydligt lägre summa och chansat på att de ändå ska kunna kalla det för ”fri surf”. Egentligen tycker jag affärsidén är bra (om det nu hade varit ”fri surf”). Deras support är också snabb. Det är synd att de gör bort sig genom att marknadsföra sig på ett mycket tveksamt sätt och dessutom skyller ifrån sig i den här tråden. Jag gissar att de förlorar många kunder bara på denna trådens blotta existens.
     
    JonteB, stelex, KTM och 6 andra gillar detta.