Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. Maverick_761

    Maverick_761 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2016
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    22
    Ringde igår igen....krävde att få ett mailsvar på vad som händer både vad gäller avslutandet av krediten och försäkringen. Fick faktiskt svar på mailen....men mer typ av karaktären "ditt ärende är under behandling....vi skyndar på så fort vi kan". Inget svar angående försäkringen....mailet skickas ut från deras allmäna mailadress.....så helt omöjligt att få svar på ytterligare ett mail. Det försvinner bara i tomma intet.

    Den enda tröst jag har nu är att vi är flera i samma sits. Jag tänker att det måste lösa sig så småningom....om jag hade varit ensam hade jag varit orolig för att det helt plötsligt dyker upp ett mail om att dom aldrig mottagit min telefon eller nåt :)
     
    bernard gillar detta.
  2. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Har fotat att det är uthämtad och vilket datum, men ändå ingenting vad gäller svar om varken att den är mottagen eller vad som sker
     
  3. Maverick_761

    Maverick_761 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2016
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    22
    Nu ringde Sevendaybank.....dom har kollat upp mer noggrannt. Fortfarande inget dom kan göra....dom väntar på en bekräftelse på Samsung att telefonen är mottagen (vilket den är för 1 månad sen). Dom kan inte göra så mycket mer.......det kokar i mig. Det här är så jävla dåligt att jag saknar ord.
     
  4. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 018

    MINA ENHETER

    Nästa vecka har det gått 12 veckor sedan Samsung fick in min telefon.

    Loggade in hos Arn och såg att kontaktuppgifterna till Samsung ändrats. Annan e-post än den jag angivit och telefonnumret var borttaget. Jag hoppas de påbörjat ärendet men de har tydligen mycket att göra för tillfället.
     
    Maverick_761 gillar detta.
  5. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Finns det ingen tidning eller något som kan uppmärksamma detta... Swedroid.se hade varit en bra start
     
    10cent gillar detta.
  6. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Sanslöst. Vi är i samma sits, tycker det är helt galet att vi tvingas betala för en tjänst vi inte använder. Katastrof.
     
  7. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Som tur är så anmälde jag aldrig Autogiro. Tills vidare har jag en Note10+ som bara dammar hemma. Kommer inte betala in 1 krona till. Det får nästan ta den tid det tar. Det jobbiga är bara den där "skulden" som bara ligger där.

    Är det någon mer som slutat betala månadsavgiften? Har det gått vidare till inkasso osv?
     
  8. mdmar

    mdmar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    948
    Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    Jag lyckades få avier stoppade på gamla krediten iaf. Får nu bara på Ultran. Dock ligger krediten kvar hos Sevenday.
    Har inte fått emballage till min Note 10+. Och det månader sen jag skulle fått det.

    Funderar på att sälja luren sonika [emoji23][emoji23]
     
  9. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    496
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    I villkoren för Upgrade+ står det att försäkringen måste sägas upp separat direkt till försäkringsbolaget ifråga. Iaf vid återlämning av telefonen.

    Å andra sidan agerar ju Samsung inte heller utifrån villkoren där det står klart och tydligt att konsumenten har rätt att avbryta efter månad 12 utan extra kostnader.
     
  10. Maverick_761

    Maverick_761 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2016
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    22
    Ja, dock är ju försäkringsbolaget Samsung Care+.....samma telefonnummer (ett av de till Samsung). Jag har ringt det och sagt upp försäkringen....lämnat försäkringssummor osv....och dom skulle ta det vidare till rätt avdelning.
     
  11. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    496
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Nja, Care+ är bara namnet. Försäkringen ges av AWP P & C S.A. – Dutch Branch. Läs villkoren här: Care+ | Samsung Sverige

    Jag kommer inte köpa via upgrade+ nädta gång. Bra ide men faller totalt på Samsung Sveriges klanterier.

    Det verkar fungera bättre i andra länder så det här faller helt på Samsung Sveriges inkompetens.
     
  12. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Måndag idag. Såklart fick man inget förra veckan heller.

    Nu när nästa faktura föriför kommer, hur ska man gå tillväga?
     
  13. Maverick_761

    Maverick_761 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2016
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    22
    Ja, men telefonnumret man ska ringa för att säga upp försäkringen är detsamma som till frågor om Upgrade+. Sedan tar dom vidare uppsägningen....vilket dom i mitt fall inte gjort trots blivit lovad två gånger nu.

    Ny vecka - skulden fortfarande kvar.
     
    bernard gillar detta.
  14. riiiichard

    riiiichard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    3 veckor sedan jag sa upp mitt. Inte ett ljud ifrån dem, ska ta och ringa idag igen och undra vad fan det är som händer.
     
    bernard gillar detta.
  15. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Tror inte det dragits pengar för mig denna månad, dock ligger krediten kvar och inte ett ljud från Samsung om varken att telefonen mottagits eller vad som ska ske, väldigt märkligt.
     
    bernard gillar detta.
  16. 10cent

    10cent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Samma läge för mig. Ringde och sa upp mitt avtal officiellt för cirka en vecka sedan. Fick till mig att jag skulle få ett retur emballage men ingenting har dykt upp. Krediten är fortfarande kvar men inga pengar drogs under oktober månad.
    Det är så sjukt dåligt hanterat av Samsung och för varje dag som går så lyckas dom lura kunder med deras upgrade avtal.
     
  17. riiiichard

    riiiichard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Så då har jag ringt dem en andra gång. De hade inte fått någon uppsägnings förfrågan alls sa dem... Men då kontrade jag med mitt inspelade samtal där dem bekräftar att de är uppsagt. Då fick jag vänta i 10 min för hon skulle prata med någon.... Sen så bekräftade hon att de är uppsagt igen, och att emballage skulle komma. Så efter ca 1 månad så är jag tillbaka på ruta ett. Detta är helt otroligt!
     
    bernard gillar detta.
  18. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 018

    MINA ENHETER

    12 veckor idag!

    (Sedan de mottog min telefon)
     
    Last edited: 4 nov 2020
    bernard gillar detta.
  19. huvmjo

    huvmjo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    9
    Fan vad deppigt att läsa i denna tråd... Jag har en betalning kvar (november) sen har jag gått och suktat på att få uppgradera till en ny lur... Känns som att det kanske är bättre att bryta avtalet om de sköter sig så uselt.
    Hoppas det går bra för alla er som är mitt uppe i trasslet, jag får följa tråden och se hur det går för er.
     
    riiiichard, Trino och bernard gillar detta.
  20. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Fick detta mail idag. Såg även att det låg ett annat mail vidarebefordrat nedanför. Det vidarebefordrade mailet hade jag tidigare aldrig fått. Därmed fick alltså ingen retursedeln bifogad i mailet eftersom den senare vidarebefordrat utan bilagor (sarkasm).

    Läser att det står att "ska säga upp", men det borde stå "har sagt upp" ?!

    Ringde in och kollade läget som jag gjort nu 1 gång i veckan i princip sedan jag först ringde in och sade upp avtalet 19 oktober. Fortfarande ingen prognos och de beskyller inte någon ens. Ingen information har dom om någonting... Förutom att jag ska avvakta emballage och vidare instruktioner.
    Frågade vad jag ska göra med kommande faktura varpå han säger "Ska se om de går att frysa. Annars får du betala så får vi göra en återbetalning".

    Kanske dags att göra anmälan till ARN.

    Är det fler som har någon update. Har ni gått vidare i processen eller tagit det vidare på något annat sätt? Hur i så fall?
     

    Bifogade filer: