Xiaomi Mi 10t Lite... Ingen EIS?

Diskussion i 'Xiaomi Mi 10 / Mi 10 Pro' startad av Chris_Kadaver, 31 okt 2020.

  1. Chris_Kadaver

    Chris_Kadaver Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!
    Både jag och tjejen beställde varsin Mi 10t Lite men har nu sett att den saknar EIS vid 4K och 1080p60-inspelning vilket är märkligt eftersom Poco X3 har stabilisering upp till och med 4K30 trots att den samtidigt har en något svagare processor. Men vad jag också förstår så rockar den här luren helt nya Snapdragon 750G. Kan det vara så enkelt att det är för nytt chipset för att Xiaomi ska ha hunnit utveckla algoritmer som ger stöd för EIS ännu och att det kommer komma med en uppdatering av mjukvaran längre fram? Vad tror ni? Luren är ju fortfarande i en prisklass där man kan förvänta sig EIS kam jag tycka.

    Om det inte kommer, går det att modda typ Gcam eller liknande så att man ändå kan få EIS-stöd? Rätt störigt annars... Kan tillägga att jag inte hållit mig uppdaterad sen jag köpte min Galaxy S7 för typ 4 år sen så har lite dålig koll.
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 442
    Mottagna gillanden:
    8 373
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Detta borde definitivt lösas via en uppdatering. Finns ingen anledning till att Xiaomi skulle blockera EIS på denna lur.
     
  3. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

    Enligt specsen finns ShootSteady Video, har du testat att aktivera detta?
     
    bernard gillar detta.
  4. Chris_Kadaver

    Chris_Kadaver Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har inte fått luren än. Men enligt recensioner så finns bara EIS vid 1080p30.