Sony musik.

Diskussion i 'Applikationer' startad av andol, 3 nov 2020.

  1. andol

    andol Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2015
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    220
    Har alltid använt Poweramp för att spela lokalt lagrad musik men nu har jag gått över till Sony musik, men hur får man den appen att scanna efter nyligen tillagd musik, den hittade all musik automatiskt som fanns på sd kortet från början, men nu när jag lägger till nya plattor så hittar den inte alla låtar, bara några och jag hittar inget alternativ hur man lägger till manuellt?
     
  2. daxwise

    daxwise Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Då jag sedan några år inte längre åker kommunalt till och från jobbet så använder jag inte poweramp lika ofta (och är oerhört besviken över att efter en uppdatering inte längre förstå var saker och ting finns - användargränssnittet är så förändrat att jag är beredd att kasta ut den).
    Jag har använt den i många år och aldrig noterat att den hittat ny musik automatisk. Jag köpte den på grund av andra goda anledningar.
    Men nu letade jag.
    Settings - Library - Scanner -
    Där finns alternativet Auto-Scan.
     
  3. andol

    andol Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2015
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    220
    Tack för svar, men nu frågade jag om Sony musik appen, det finns inget sånt alternativ där, man tycker ju att man borde kunna scanna efter musik även där.
     
  4. andol

    andol Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2015
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    220
    Har jämfört ljudet nu på Sony musik och Poweramp, tycker musik har bättre ljud, kanske Sony kan sammankoppla mjukvaran med sin hårdvara på ett bättre sätt än en tredje parts app, därför är det lite surt att man har låtar på mobilen som man inte får in i Sony musik.
     
    bernard gillar detta.
  5. andol

    andol Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2015
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    220
    Mysteriet är löst, jag startade om telefonen och då fanns alla låtar på plats:teeth:, känner mig inte lite dum nu:P, men ändå lite konstigt att musik appen tog in några låtar som jag addade men inte alla, tills jag bootade om vill säga.
     
    bernard gillar detta.
  6. daxwise

    daxwise Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    En gång i tiden köpte jag poweramp av just den anledningen. Jag kanske ska testa Sony. Men jag använder Samsung. Spelar det någon roll tro?
     
    andol gillar detta.
  7. andol

    andol Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2015
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    220
    Ja, jag tror det spelar roll, tillverkarna kan nog skriva appar som bättre utnyttjar deras hårdvara, det är väl därför tex. custom roms har ofta sämre bild och ljudkvalitet, men det får någon annan som har större teknisk kunskap än mig svara på.