Fråga: Behöver brusreducerande hörlurar till jobbet

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Kate, 17 aug 2020.

  1. KarljohanAck

    KarljohanAck Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Nya airpods pro har riktigt bra brusreducering. Dom sitter ej bra på mig men annars är dom riktigt bra. Om det är den typen av hörlurar man kan tänka sig.
     
  2. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Behöver ett par nya buds att använda på jobbet, dom ska vara bra på att filtrera bort oljud som kan fångas upp av Mic så att folk jag pratar med i telefonen hör mig och inte oljudet runtomkring.

    Vi snackar inte "jobba hemifrån ljud" där diskmaskinen surrar eller ett kontorslandskap med pappersprassel som så många verkar tycka är jobbigt, där skulle jag säga att vad som helst duger.

    Höga ljudpikar (+/-120db), metallslammer, kraftigt tryckluftsblås, tutande truckar, processer som skriker!

    Har testat lite olika genom åren och det måste inte vara typ Peltor, jag vill ha In ear (för att skydda min egen hörsel) och aktiv brusreducering (för mic). Lyssnar förövrigt bara på ljudbok, så något flashigt ljud behövs inte, men det får gärna vara tydligt tal. Släpper den igenom lite lagom med ljud från omgivningen till mig så är det bara positivt, då slipper jag ta ur dem när jag kommunicerar med någon "on site", skyddar hörseln.

    Funderade på Anker Liberty Air 2, men det finns ju inga trådar på dem, känns opraktiskt. Eller går det att fästa på dem, så man kan ha dem hängande runt halsen? Eller kanske finns motsvarande med "halssladd"?

    Tack på förhand!
     
  3. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Jag köpte Anker Liberty Air 2 vilka ska vara några av de "bättre" på detta området, men de är garanterat inte tillräckligt bra i ditt användningsområde, de duger inte ens när barnen leker i ett rum intill med stängda dörrar. Har läst ganska mycket kring detta, och det verkar vara omöjligt att hitta in-ears/buds med riktigt bra mikrofon.
     
    bernard och iNDePeNDeNt gillar detta.
  4. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Så trist... Har du testat dem jämte en cirkelsåg lr dylikt oväsen? Tänker att dom kanske "filtrerar" ljudet bättre vid överdrivna skillnader i ljud? Barn i grannrummet blir ju trots allt kanske "bara" som en röst den kanske ist vill förstärka eller inte känner av riktigt..?

    Även om jag oxå skulle se nyttan av att kunna blockera sådant ljud när jag är hemma då jag själv har två små vilddjur, så hade jag främst tänkt använda ett par bra brusreducerare på jobbet.

    Just nu måste jag, vid viktiga samtal, springa ut för att den som ringer ska kunna höra mig bra och i sin tur slippa bli lomhörd. Mitt nuvarande headset, är det sämsta jag någonsin köpt, den "spelar upp" allt ljud som kommer in i Mic även för mig, dvs jag hör mig själv OCH allt oljud, dubbelt. Hahaha! Vill därmed passa på att varna för Sonys WI-C310, det ligger dessutom sjukt obra kring halsen med, slänger och kränger hit och dit. Inte bra någonstans.
     
  5. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Nä, de är lika "dåliga" på allt, alltså att den personen på andra sidan hör ganska mycket av oljudet, oavsett vilket slag det är.
    rtings.com har med detta som ett test när de testar hörlurar, de får både poäng, beskrivning av hur bra de är för detta och ett sample hur det skulle låta i en simulerad tunnelbanestation, så bra att kolla där. Av de hundratals lurar de testat så ska NuraLoop vara de bästa in-ears i detta avseende och får ett betyg på 7,4/10 med kommentaren: "The noise handling of the microphone is decent. While the person you're speaking to should have no problems hearing you in a quiet environment, your voice gets easily drowned out in louder situations."
    Liberty Air 2 får 6,3/10 och kommentaren "The microphone's noise handling is only adequate. The person on the other end of the line should have no problem hearing you in very quiet situations, but likely won't hear you in even moderately loud environments like a busy street."
     
    iNDePeNDeNt gillar detta.
  6. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    De bästa lurarna jag haft för ditt ändamål är Sony SBH-80

    Dom har för länge sedan försvunnit och söker fortfarande efter en värdig ersättare

    Jag är ganska säker att du bör köpa dig ett par kåpor med BT och nedfällbar mikrofon om du ska lyckas med dina kriterier, alltså typ peltor
     
  7. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 499
    Mottagna gillanden:
    1 055

    MINA ENHETER

    enda lurarna byggda för Höga ljudpikar (+/-120db), metallslammer, kraftigt tryckluftsblås, tutande truckar, processer som skriker! är Peltor. allt annat är sämre för din hörsel.
     
    Das Erdbeerkuchen gillar detta.
  8. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Nä, de in ear jag haft stänger ute ljudet bra. Att jobba 12h med kåpor blir svettigt och jag får ont på huvudet av bygeln. Föredrar in ear alla dagar i veckan. Exakt vad ljudet pikar på för dB är jag osäker på, om det är av betydelse, högt är det och vi har krav på hörselskydd. När jag jämför hur bra de stänger ute ljud så skulle jag säga att dom gör ett lika bra jobb som standard Bilsom proppar, för mig. För det mesta så vet man när det kommer låta extra högt och anpassar sig därefter, för att slippa det värsta.

    Har haft ett par Devoniq envy som gjorde ett hyfsat jobb att blockera dom värsta oljuden för den man pratar med, hade ett tag någon Samsung med klämma och 3,5mm för lurar, de hade noise cancelling mic och var bra. Har sedan kört med en drös olika Sony med klämmor och 3.5mm med varierande resultat. Men som oftast så pajar klämman efter ett tag.

    Den senaste Sony är som sagt en katastrof, därför tänkte jag testa något nytt och tänkte att jag kunde få tips här... Jag får leta vidare. Tack ändå.
     
  9. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Hittat en intressant kandidat (inear buds) som faktiskt är gjord för min typ av miljö, enligt sälj texten. ISOtunes, dom har flertalet modeller, jag tror jag är mest intresserad av Flex v2. Någon som testat något från dem och kan ge ett kort omdöme?