Gjorde vad jag trodde var ett fynd:
Priset justerades bara dagen efter till det korrekta:
Tydligen var det försäljaren som hade gjort en miss. Och Amazon är stenhårda med att man som säljare måste leverera till utsatt pris. Fick följande mejl från säljaren:
Meddelande från säljaren Besenergy:
Jag såg laddaren du beställde men upptäckte plötsligt att min prisinställning var felaktig. Jag missförstod värdet av svensk valuta som euro, så det pris du betalar är lika med 10% av det faktiska priset. Ledsen, det här är mitt misstag, förlåt.
Nu har denna händelse orsakat stora förluster för företaget. Ledningen för vårt företag visste detta och de var väldigt arg. Jag fick allvarliga böter och utvisningsaviseringar. Jag kan inte bara betala tillbaka så mycket pengar. Jag stötte också på ett litet misstag i mitt yrke.
Jag vet inte hur jag ska kompensera för mitt misstag.
Därför ber jag uppriktigt att du kan avbryta din beställning på Amazon eller vägra att acceptera det kommande expresspaketet. Hoppas att du kan förstå mina svårigheter och smärtor. Beklagar olägenheten. Om du vill köpa vår laddare i framtiden kan jag ge dig 70% rabatt på det faktiska priset.
snälla hjälp mig! Jag tror att det finns fler snälla människor i världen.
Vänliga Hälsningar
Ryan
Vad är rimligt att göra? Jag skulle tro att företaget har rätt stora marginaler på produkten ifråga. Låter ju orimligt en anställd verkligen ska få betala ur egen ficka, men arbetsförhållandena skiljer sig åt i världen.