Köptråden Xiaomi Mi 10 / Mi 10 Pro

Diskussion i 'Xiaomi Mi 10 / Mi 10 Pro' startad av bernard, 27 mar 2020.

  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är ju inte så lång tid kvar, så jag hade väntat. Låter inte värt besväret att byta nummer osv.
     
  2. Skånsk kraft

    Skånsk kraft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2016
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Kampanjen varar bara till slutet av månaden och nu är det bara en färg kvar. Jag snackade med Comviq i förrgår och de sa att det gick att lösa med numret men jag var tvungen köpa en mobil först (med andra ord betala dubbelt i nästan tre veckor) och få ett annat nummer och sen så kunde jag flytta det över. Nummerbyte.
     
    bernard gillar detta.
  3. Skånsk kraft

    Skånsk kraft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2016
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Comviqs produktsida för mobilen är fortfarande nere. :eek:
     
    bernard gillar detta.
  4. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Nu fungerar det att beställa igen.
     
    Skånsk kraft gillar detta.
  5. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    905
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Även hos Telia får man bra rabatt om man köper en Mi10 med nåt abbonemang.
    Ex. om man binder sig för 24 mån med 6GB/mån får man 6075kr rabatt på mobilen och det blir då 1920 kr.

    Fungerar även om man lägger till en Extra användare i 24 mån till ett huvudabb, så får man fin rabatt och mobilen går då lös på 3600 kr.

    Xiaomi Mi 10 5G - Mobiltelefon - Telia.se
     
    bernard och Skånsk kraft gillar detta.
  6. Skånsk kraft

    Skånsk kraft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2016
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Jag såg det. :D Dessvärre är korallgrön fortfarande inte i lager. Egentligen kvittar det då jag alltid har en mobilplånbok eller ett rejält skydd. Jag beställde en nu och tog det på mitt nuvarande Tre-nummer. I värsta fall får jag väl göra en retur men jag ville verkligen beställa innan den här färgen (skymningsgrå) försvinner också. Som student och ComHem-kund blir det bara 5880 kr för 8 GB (som blir 16 GB, det dubbla för mig som ComHem-kund). :) Jag älskar min P30 Pro och vill behålla den så jag använder nog den lite till och börjar sedan använda Mi 10 tänker jag. Jag vet inte ens hur jag ska göra men det blev en så pass billig telefon att jag ville slå till. :cool:
     
  7. Johnsson1975

    Johnsson1975 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hoppas du blir nöjd. Väljer mellan denna och förköp av S20 FE och har snart panik då priset ändras på Mi 10 med abonnemang I månadsskiftet och förbokning av S20 FE snart går ut med. Är S20 FE lite över 100 kr bättre / månad tro?
     
  8. Skånsk kraft

    Skånsk kraft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2016
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Tack. :)

    Jag har för dålig koll på mobilerna tyvärr. Hade jag inte haft en P30 Pro skulle jag övervägt andra mobiler. Nu tog jag Mi 10 för att skillnaden mellan att bara köpa abonnemanget och att få mobilen på köpet bara är 100 kr i månaden. Du verkar vara i en annan sits.

    Har du tänkt spela på mobilen? Förköpserbjudandet på Samsungen är värt över 1000 kr men det kanske du själv inte värderar till något eller mindre än så. S20 FE har 120 Hz-skärm (Mi 10 har 90 Hz, vilket är bra det med) och är vattentålig. Annars är det inte så stor prestandaskillnad på pappret. Kamerorna kan man ju kolla upp, beroende på hur mycket man tycker det är värt. Allt beror liksom på vad man själv värderar.
     
    Johnsson1975 gillar detta.
  9. SKIBBE

    SKIBBE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tappade min Mi 9 T Pro här om veckan, skärmen är helt död, och finns inga att fåtag på.
    Bästa köpet på länge för mig. 3700kr i julas nångång.

    Nu är jag på jakt efter nytt, och skulle väl helst vilka köpa 10 Ultra men har verkligen inte den budgeten, inte för Pro heller om jag ska vara ärlig, men har verkligen saknat Dual Stereo högtalare från min Nexus 6.

    MEN min egentliga fråga ÄR, köpte 9T Pro med "Global FW" men för att få ner priset ytterligare på Pro så såg jag att CN Fw är billigare, men vad betyder det i praktiken? eller ska jag betala för en Global färdig mobil? eller kan jag flasha själv? (vill helst inte mecka med det, men om jag sparar tillräckligt så kanske)
     
  10. DiiM

    DiiM Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    En del jobb med det och inget för någon utan tålamod. Man måste be om lov och vänta för att låsa upp bootloadern. Kanske kan gå enklare men så här gjorde iaf jag.
     
  11. Riffen

    Riffen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2019
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    36
    Finns viss risk att du inte kommer åt "banden" tex band 20. Har kört både kina fw och global. För min del som inte flashar så är global helt klart bäst.
     
  12. DiiM

    DiiM Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Lär inte funka men bor man i tex Göteborg så funkade det klockrent med dom andra banden.
     
  13. Riffen

    Riffen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2019
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    36
    Helt klart! Funka bra i sthlm också :) men kan vara värt att iallafall flagga för. Sen vet jag inte heller hur 5g banden skiljer sig mellan ch och global..
     
  14. SKIBBE

    SKIBBE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Inget 5G här i stan enligt tre.se (kör Hallon) Och vet inte riktigt om det är en dealbreaker för mig, sålänge 4G fungerar fullt ut så kommer jag vara nöjd.
     
  15. freppa87

    freppa87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Hade 5G täckning utanför Mall of Scandinavia i förra veckan, gjorde en snabb bredbandskollen och fick nedan:[​IMG]
     
    Riffen och jnsson gillar detta.
  16. SKIBBE

    SKIBBE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har under en tid nu försökt hitta en Pro med Global FW utan att lyckas (dvs grå import som inte kostar 10k)

    ser att sidor döper saker olika. Finns Chines mobile med eu.rom eller global software.
    ibland står det att google play är installerat efteråt och att vissa appar som bank/netflix kanske inte funkar.

    har ni kunskap om detta, funkar inte bankID är ju mobilen helt oanvöndbar för mig. Netflix och dyligt spelar ingen roll.

    För isf verkar ju en 10 Pro med eu.rom (vad det nu betyder, det enda alternativet när ej global går att fåtag på. och 5G stöd spelar ingen roll, bara 4G stöds fullt ut.

    kan ni hjälpa en frustrerad numera Nexus 5 ägare som knappt kan skriva dettainlägget utan att chrome crashar.
     
  17. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Bank-ID har fram till och med idag aldrig brytt sig om om man haft upplåst bootloader eller för den delen rootat enheten, så det bör inte vara något problem alls
     
  18. SKIBBE

    SKIBBE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Okey, det är ju bra! Alltså det är ju omöjligt att hitta just den Xiaomi modell man vill ha (för stunden) slut överallt :P Men Jag måste nog av flera anledningar (pris/tillgänglighet) gå ner till en vanlig Mi 10.
    Men lyckas ej hitta en med Global FW i nån butik jag känner till. Men hittade en här:

    Xiaomi Mi10 Mi 10 Global Version 108MP Quad Camera 8GB 128GB 6.67 inch 90Hz 4780mAh WiFi 6 Snapdragon 865 5G Smartphone Mobile Phones from Phones & Telecommunications on banggood.com

    Kan skickas från ES vad jag antar är Spanien? Nån sida nån prövat, eller vet nån bekant ha erfarenhet av, sist köpte jag min Xiaomi ifrån Global Central EU, men dom har endast upp till T modellen och den är inte intressant.

    Tilläg: Kommer det läggas på nån mer avgift, vid import, Kemikalie, tull, moms? just från denna butiken, slapp sånt från Global C senast.
     
    Last edited: 17 nov 2020
  19. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Helt lugnt att köpa därifrån med EU priority Line utan att där kommer till nån extra avgifter som tull/moms.
     
  20. Helge67

    Helge67 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2019
    Inlägg:
    444
    Mottagna gillanden:
    179

    MINA ENHETER

    Vad är det för skillnad Xiaomi Mi 10T och Xiaomi Mi 10T Pro? Det skiljer några hundra lappar i pris på prisjakt. Fast jag kan inte se vad som skiljer dem åt?