Homescreen + Girls!

Diskussion i 'Hero' startad av Mattica, 16 sept 2009.

  1. Mattica

    Mattica Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har två relativt (!) viktiga frågor som jag grubblat över. Säkert så är det bara jag som gjort det men jag har hittat många jämlikar här, så here they come:

    1: Hur ser era homescreens ut? Vad har ni för widgets /appar framme och hur har ni arrangerat?
    Jag har nämnligen optimerat min Hero nu, och har plötsligt en sida över, som är helt tom och som jag nu fyller med snabbikoner bara, på spel och program som jag tycker om, men egentligen lika gärna kommer åt med "Alla program"-knappen som finns i botten.

    2: Hur många tjejer finns det här på Swedroid alt Hero-forumet? Har fått sjukt mycket skit av frugan som tycker att det är typiskt killar att pilla med sin nya leksak hela tiden, vilket delvis är sant, vem kan lägga ifrån sig sin hero? Handuppräckning på den, tack!
    Så frågan är: finns det några tjejer här på forumet, finns det hjältinnor häribland oss, eller är det verkligen en killgrej?

    Jaja.. det är allt som upptar min lilla hjärna för tillfället, Må gott, hjältar!
     
  2. m00ndancer

    m00ndancer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min kollega på jobbet har en Magic, hon skaffade den när den kom till sverige. Hon älskar den och tycker inte att en Iphone eller någon annan telefon är något alternativ.
     
  3. Android

    Android Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Min homescreen är ganska full med ikoner, däremot har jag nästan tomt på alla de 6 andra.
    Har hittills inte hittat tillräckligt roliga grejer att ha där.

    Förövrigt är det nog mest en killgrej, men finns säkert några tjejer också.
     
  4. plexuz

    plexuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har fyra tomma sidor på min hero. Kanske ökar behovet om man har många program installerade. Dvs då det blir lättare att dra åt sidan några gånger än att leta i programmenyn.

    Tycker detta låter som en typisk killgrej men jag har inget emot att få motsatsen bevisad. Det finns säkert tjejer som har Androider men jag tror inte dom intresserar sig så pass mycket att de skulle hänga i detta forum.
     
  5. wigtor

    wigtor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Pixel 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Pixel 4
    Hade bara 2 lediga innan uppdateringen och spotify kom nu har jag 4 lediga, har inte hunnit lägga in så mycket det kommer nog med tiden + att spotify tog bort behovet av musik widgeten så den har gett plats till annat.

    Tror samma sak, har många tjej kompisar som verkligen gillar designen och faktiskt funderar på att köpa en hero, så det finns nog tjejer med android telefoner.

    Men som sagt oftast är dom inte nog intresserade av att pilla lika mycket med telefonen som killar gör, detta är ju dock bara taget ur luften så det är bara en gissning.
     
  6. Ponte

    Ponte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använder bara en av mina skärmar och där har jag bara 4 genvägar + snowstorm 4x1 widgeten, hittar inget vettigt att fylla de andra med som jag inte enkelt kan komma åt från programmenyn. Men tips på roliga widgets och liknande mottages gärna!
     
  7. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Att snöa in på saker är en typisk killgrej, oavsett om det har med teknik att göra eller ej. På något sätt verkar det som att vi är mer koncentrerade på enstaka saker.
     
  8. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ponte: min programmeny har så många program så den blir seg, att bläddra mella 5 hemskärmar (CM) är snabbare plus att inte precis allt finns med där.
     
  9. charleyy

    charleyy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har två tomma skärmar, sen har jag en den lilla digitala HTC klockan framme + msg's, gmail, browser och camera-shortcuts på home.

    På de övriga har jag BatteryLife, HTC WiFi och GPS-switchar, stora twitterwidgeten, den stora musikwidgeten och en del shortcuts glest utspridda som jag tycker det är bekvämt och en skräm med bara spel ;P

    Du är inte ensam om att få skit från frugan haha! ^^

    Jag hade iaf en tjejkompis som är intresserad av Hero och tyckte den var snygg, så helt overkligt att tjejor har androider är det väl inte ;)
     
    Last edited: 16 sept 2009
  10. Mattica

    Mattica Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hahaha!!! Tack för alla era svar :) Speciellt alla som kunde ge mig en hint om hur det går för tjejerna på teknikfronten!

    Verkar hur som helst som att det inte riktigt är innehållet i en Android-lur, utan dess utformning, som lockar. Dessutom var det faktiskt inte en enda tjej som svarade, vilket stärker uppfattningen som många hade, att tjejer inte är så mycket för forum och tekniska detaljer.

    Jag har själv följande ordning (fr. vänster till höger)
    1. Kalenderwidget (htcs egen, trivs med den trots vad andra tidigare skrivit)
    2. Mailwidget (igen, htcs egen, den var bättre än androids mailapp, och väldigt trevligt att kunna bläddra bakåt bland mailen utan att behöva gå in på nåt specifikt)
    3. Sms/Message Widget
    4. Detta är ju home-skärmen, så här har jag Facebook-widget högst upp och två rader med appar som jag vill ha snabbåtkomst till. Dessa är Telefonboken, klocka(för att ställa larm, timer etc) Taskiller, kamera, Batteriwidget, sl-info och Android Sheriff-widget (Larm som går om man plockar upp eller flyttar telefonen, SUPERBRA om telefonen laddas och är åtkomlig för 1-åringars nyfikna små nävar)
    5. Användbara appar och toggles, såsom wifi, gps etc..
    6. Bokmärken i listform
    7. Tidigare tom, men fick inspiration av flera häruppe, och har nu samlat spel och kul apps här, så man kan plocka fram dem när man har fem minuter över på tåget eller dylikt.

    Ha det gott, Hjältar!
     
  11. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Jodå jag är tjej och har en Hero,pillar rätt myck på min hjälte.Tycker om när det är mycke lull lull på telefonen.
     
    Last edited: 17 sept 2009
  12. Cat_Tail

    Cat_Tail Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tjej här med, jag är ganska teknikberoende. Har ofta svårt att hålla mig ifrån min wildfire..;)
     
  13. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Skönt att se även tjejerna kan vara teknikberoende inte bara vi grabbar. :)
     
  14. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Kompisens fru köpte en tattoo på min inrådan. Ser ganska ofta tjejer som har Hero eller Desire på tunnelbanan, och jag har sagt till min tjej att om hon skaffar en iPhone så gör jag slut. :)
     
  15. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Jo har oxå sett tjejer med hero osv men tyvärr så pillar inte de på samma sett som vi,de rootar inte testar miljoner nya rommar osv.Det är lite tråkigt tycker jag,får alltid höra av min fru att jag är en riktig datanörd att jag bor framför datorn och den förbannade telefonen :) (har tyvärr delvis rätt :( )

    Min fru använder oxå datorn men bara till facebook :)
     
  16. anderssoncarina

    anderssoncarina Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A
    Jag är tjej, haft min hjälte i snart ett år (startdate på netcounter är 30 okt, och den tog jag ner första dagen såklart för att hålla koll på datatrafiken). Hängde här några veckor innan jag bestämde mig, för att läsa om de problem som fanns m.m. (bl.a. om missade sms, usch det skrämde mig faktiskt...)

    I min bekantskapskrets blev det rena rama HTC-hysterin efter att jag köpt min hjälte, alla blev så imponerade av den :) Dock ingen som köpte en hjälte, skumt...tror att hakan skrämde en del, men den är ju superbra, blir svårt om man behöver vara utan den på nästa telefon! Två arbetskamrater (en kille och en tjej) som köpte varsin Tattoo, en arbetskamrat (tjej) som köpte en Wildfire för inte så länge sedan, min ena bror köpte en Desire för några månader sedan, min ena brorsdotter har nyss fått köpa sig en Wildfire, en kompis fick Legend som jobbtelefon för ett tag sen (tyvärr har nu företaget bestämt sig för att byta till iPhone4...suck...). Undrar om det var alla? o_O

    Orsaken till att jag köpte en? Till största delen var det väl för att det inte var så många som kände till telefonen när jag började fundera på att köpa den, det är ju roligare att vara lite unik. Som när jag åkte hem från Italien för några veckor sedan, säkerhetskontrollen ville kolla i väskan, det visade sig vara hjälten som gjort personalen fundersam över vad det var jag hade i väskan... :cool: Sen är den ju snygg också, och bra under skalet (åtminstone när den kom, och jag var i desperat behov av en ny mobil så jag kunde inte vänta).

    Jag har inte rootat. Även om jag är väldigt teknikintresserad så känner jag att jag klarar mig med originalrommar än så länge. Kör dock med LauncherPro. Där kör jag med 3 hemskärmar, till och med det räcker för mig :eek: När jag körde med vanliga Sense hade jag fullt med grejer på alla skärmar. Men jag behövde rensa upp och få lite ordning så det blev storstädning när jag började köra med LauncherPro.

    På de tre hemskärmarna har jag CalWidget 4x3, audiomanager small, snowstorm 2x1, batterylife (2x1), power control (4x1), clock, några bokmärken och några sticky notes. Det räcker långt!

    Och det här blev ju en hel roman... nåja...
     
  17. Mcgreag

    Mcgreag Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    En bild säger mer än tusen ord som man brukar säga.
    Klicka på den för större version:
    [​IMG]

    Från vänster till höger:
    Först har jag min media skärm. HTC musik widget 4x2, SR Player och länkar till youtube och SVT Play

    Nästa innehåller Aura-widget som är en EVE-Online app och genvägar till alla mina klassiska asiatiska spel. Go, Shogi, Xiangqi, Mahjong och Hanafuda.

    Sen har vi CalWidget 3x4, Internal Memory widget och genvägar till några ofta använda program.

    Hemskärmen har HTC calender widget 4x1, Snowstorm 4x1, på/av för BT, Wifi, GPS och Data och slutligen länkar till de vanligaste programmen, mail, sms, web och market.

    Första åt höger har HTC adressbok widget 2x4 och resten är länkar till andra vanligt använda program.

    Nästa är länkar till resterande nytto program som jag använder lite då och då i alla fall.

    Sista är alla spel som inte är klassiska asiatiska.


    Har precis installerat om allt då min ext partition på SD kortet blev korrupt, så allt är inte 100% bestämt än. Planerar dock inte att göra några större förändringar. Finns några få platser över men inte direkt gott om plats. Skulle inte tacka nej till 2 hemskärmar till.
     
  18. spice

    spice Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30Pro
    ROM:
    Q/EMUI11
    Info:
    Nova launcher!
    Platta:
    iPad Air (1st gen)
    another geekgirl. Kör Homescreen där jag har 4-5aktiva fönster. 1 för media,huvudfönstret där jag bara har en taskkiller/klocka/SL/batteriwidget på, resten lite smått. Ett fönster för typ twitter/blog å sånt. Annars är det rätt så rent. Har än så länge bara en spica och orka leva utan den. När jag blir rik ska jag ha något bättre.

    Är hur teknikberoende som helst. Överväger tom köpa Sony's nya Android klocka :P
     
  19. Lopphunden

    Lopphunden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min homescreen(s) ser bara ut som en enda röra med massa program och skit.. men oordning är en form av ordning också! ;)

    Är några tjejer i klassen som pillar rejält på sina små lurar likaså en av mina grannar, så visst finns det! :)

    Mcgreag, det där EVE-programmet ska införskaffas! :P
     
  20. nkewk

    nkewk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    HANDUPPRÄCKNING HÄR!!