Tips: Gear S3/S2 - Appar och tips

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av Sunbringer, 7 sept 2017.

Taggar:
  1. okon

    okon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Nej testade några olika men tyckte ingen var tillräckligt bra. Så nu använder jag Text-Tv-appen för detta syfte :)
     
  2. soundrunner

    soundrunner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2020
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5
    OK, jag använder vanliga Internet i klockan och går in på bet365 och livebetting. Går dock bara att följa en match då.

    Uppdateras resultaten automatiskt i Text-TV-appen, eller måste man trycka "uppdatera"?
     
  3. okon

    okon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Nej man måste tyvärr uppdatera manuellt. Men fungerar hyggligt ändå tycker jag.
     
  4. soundrunner

    soundrunner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2020
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5
    Vänta lite nu. Använder du appen Text-TV i mobilen? Finns den ens till klockan? Jag har tänkt använda liveresultat i klockan med e-sim, alltså ha mobilen kvar hemma.

    Alla livescore-appar funkar ju till klockan om man synkar med mobilen. Då använder jag Sportstats. När det blir mål i mobilen, syns det på klockan. Funkar till och med att synka mobilen till vanliga löparklockor som Garmin. Då behövs ingen smartwatch.
     
  5. okon

    okon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jo det finns en text-tv app till klockan som fungerar fristående. Nu har jag inte e-sim visserligen men den fungerar självständigt.

    Livescore-sync från mobilen fungerar ju också absolut men jag personligen är inte ute efter den typen av notifieringar utan vill gå in och kolla resultat själv och då funkar faktiskt text-tv helt okej.
     
  6. soundrunner

    soundrunner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2020
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5
    Text-TV-appen verkar inte finnas under Galaxy Wearable - Galaxy Store. Var hittar man den?
     
  7. okon

    okon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    upload_2020-11-18_13-4-25.png

    Skumt! ser ut så här för mig...
     
  8. soundrunner

    soundrunner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2020
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5
    Sorry, det finns ingen TextTv i min Galaxy Store. Däremot i Google Play, för mobilen.

    Ser inte ens ut som på din bild, med överskrifterna "Urtavla Program". I min mobil står det "Appar Teman Klocka".

    Fan, hur svårt kan det vara?
     
  9. okon

    okon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Mycket märkligt - kanske att den inte är publicerad för alla klockmodeller? Jag har den första Galaxy Watch och du har den senaste modellen om jag fattar rätt.
     
  10. soundrunner

    soundrunner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2020
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5
    Det stämmer nog du skriver. Jag har Galaxy Watch 3, eller rättare sagt hjälper en kompis som har en. Det finns nästan ingenting till klockan när det gäller appar. Måste vara ett av de sämsta köpen någonsin.