Väldigt missnöjd med kamera och fokus

Diskussion i 'Google Pixel 3a / Pixel 3a XL' startad av gopherdroid, 18 nov 2020.

Taggar:
  1. gopherdroid

    gopherdroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har haft en pixel 3a i nu ca 3 månader -- för att ersätta en oneplus 7 pro som blev stulen.

    Under denna tid har jag samlat på mig ett intryck som är ävervägande negativt, flera av dem kan undvikas genom att starta om telefonen en gång per vecka; men jag behöver inte lista alla dessa saker nu känner jag.

    Min fru och jag kör google photos, och delar på alla bilder inom familjen; otroligt smidigt.

    Det som är mitt absoluta största missnöje, som faktiskt frun min var först med att poängtera var att "bilderna inte är lika bra längre". Jag har försökt att inte erkänna detta en tid, men har slutligen tvingats acceptera att merparten av bilder jag tar med pixeln faktiskt inte är lika skarpa utan rent av suddiga om inte ljusförhållandena är absolut _perfekta_. Jag struntar i färg för vi brukar alltid ändå köra "auto"-fixa i google photos innan vi delar något. Men fokus går inte att fixa i efterhand.

    Vi har ett litet barn som jag tar många många bilder av, och de är INTE bra längre. Det tycks inte spela någon roll om jag håller telefonen superstilla och vårt barn rör sig långsamt, det är ingen garanti för att få bra bilder som är i fokus (% av bilder som blir kassa är mkt högre än de var med OP7Pro jag hade som mest kämpade om saker rörde sig alldeles för snabbt).

    Därtill, om jag inte startar om telefonen en gång i veckan kommer bl.a kamera-appen att ruttna, till den grad att många sekunder krävs för att öppna den samt videoinspelning hackar och tappar frames (helt sjukt).

    Skriver detta mycket för att jag själv letat men inte hittat annat än lovord för denna telefon, specifikt kameran på den (och andra pixlar).

    Om man prioriterar bilder högt, så anser jag att detta inte är ett bra val, även om jag inser att det är en budget-telefon men att man nog bör sikta högre.
     
  2. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Låter snarare som du har ett ex det är något fel på. Som du själv säger så lovordas kameran i stort sett överallt. Har du haft möjlighet att jämföra med någon annan pixel?
     
    jnsson gillar detta.