[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. Fredz

    Fredz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2015
    Inlägg:
    1 438
    Mottagna gillanden:
    717
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Nord 2
    Har haft Vimla i över 5 år nu. Har haft något enstaka problem tror det var med en betalning en gång. Annars har det fungerat bra. Flyttade även över min son nu när han fick mobil.
     
  2. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 327
    Mottagna gillanden:
    1 626
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Bra! Det var på tiden!


    Jag (och mina 3 barn) har också haft Vimla i flera år men då snackar vi ju Vimla 1. Någon driftstörning har det nog varit men annars har det funkat bra. Det är ju 2.0 som är lite sådär.
    När jag bytte till 2.0 så kom ju första stora driftstörningen här om veckan när hela nätet gick ner (vilket har hänt förr på 2.0) men det varade ju inte så lång tid så det gick väl att överleva. Vi har bara varit på 2.0 sen slutet av oktober så det är för tidigt att säga något egentligen. Än så länge verkar det funka bra förutom senaste driftstörningen. Sen tycker jag att problemet med att ta emot samtal som ganska många verkar uppleva är lite oroväckande och det har tagit tid för Vimla att erkänna problemet. Förhoppningsvis kommer folk som söker mig fram. Problem med att ringa? [STATUS: FELSÖKNING PÅGÅR) | Vimla Forumet
     
    Last edited: 19 nov 2020
  3. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 716
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag tillhör dem som inte haft några som helst problem under de år jag haft Vimla. Inga prblem efterbytet till 2.0 heller, men har ine haft det så länge och inte använt det utomlands.
    Jag är ändå kritisk till Vimlas konstiga prioritering där man lägger en massa energi (och reklampengar) på en helt onödig funktion (Vimla Filter som inte gör mer än det man kan göra med t.ex. DND) istället för det kunderna efterfrågar (tvillingkort, Wifi-samtal, VoLTE, flera abonnemnag på en inloggning...), men så länge det funkar som det ska stannar jag kvar.
    De bekanta jag har som har Vimla (cirka 10 stycken) har inte heller upplevt några problem. Men ingen av oss är några storanvändare.
     
    Droid113 gillar detta.
  4. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Det skulle ju kunna vara så att någon försökt ringa dig utan att ha kommit fram utan att ha berättat det till dig.
     
    Droid113, KTM och NiklasO gillar detta.
  5. moto moto

    moto moto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2015
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    148
    Operatör:
    Halebop, Telenor
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Telenor
    Telefon:
    iPhone 11
    Haft 3 abb i flera år. Funkat felfritt med 1.0. Sedan två månader tillbaka (tvingades till 2.0) enbart problem och när vi till slut inte kunde nå varandra då fick det vara nog.
    Sista dag med Vimla idag innat flyttas alla tre abb till Fello...
    De kan fortsätta experimentera hur mycket de vill nu...
     
  6. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 716
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Inte värst sannolikt. Men OM det skulle varit så var det knappast något viktigt. Det är fler än tillräckligt som får tag i mig... :O
     
  7. Boris92

    Boris92 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    2 302
    Mottagna gillanden:
    773
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    LOS
    Info:
    Degoogled
    Nu undrar jag hur länge Beta testarna får vänta för funktionerna. Om någon annan virtuell operatör, självständig eller ej får före WG2 så känns det mer som ett misslyckande. Enda anledningen till migreringen är för att spara pengar för Telenor.
     
  8. Ella C

    Ella C Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2015
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    506

    MINA ENHETER

    Skulle vara intressant att veta vad de som har problem med att ta emot samtal har för telefon. Får ibland känslan av att det beror på att telefonen inte går ner till 3G/2G, vilket ju ifs kan bero på ett fel i nätet (Vimla 2.0).
    Om problemet går att lösa genom att vidarekoppla till annan ooeratör, som någon föreslagit, borde ju "problemet" inte vara att inte Vimla tar emot samtalet (eftersom det kan vidarekopplas) utan mellan Vimla och abonnenten (telefonen). Bara en tanke... Är ju ingen tekniker, men det finns det ju andra som är.
     
    Droid113 och bernard gillar detta.
  9. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Jag hade 1.0 innan bytet till 2.0 den 13e nov.
    Stötte på problem 3 dagar efter bytet. Då Vimla äntligen erkänner att de har problem genom att aktivt gå ut med banner och säger att de felsöker detta så kan vi nog enkelt säga att det är ett problem på deras sida.

    Innan 2.0 så funkade allt perfekt. Jag använder en iPhone 11 Pro Max med mitt Vimla och Tre abonnemang.
     
  10. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 327
    Mottagna gillanden:
    1 626
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Tror definitivt att det är något fel hos Vimla 2.0 som gör att samtal inte går fram. Även eventuella problem med att telefonen inte går ner på 3G som den ska vid samtal.
     
  11. Ella C

    Ella C Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2015
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    506

    MINA ENHETER

    Jo, jag skrev ju att det kan bero på fel i nätet (Vimla) att telefonen inte går ner på 3G, men detta verkar ju inte gälla alla telefoner. Har själv en OP 8 och har inte haft problem med detta.
     
  12. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 327
    Mottagna gillanden:
    1 626
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag har en OP 6T och är inte medveten om att någon inte har kunnat ringa mig. Jag frågade också här i tråden om folk med problem hade iPhone. Fick uppfattningen från deras forum att det primärt skulle vara iPhone som hade problem men det kanske inte är så. Sen kanske det beror på fler saker. Jag förflyttar mig inte så mycket så jag byter antagligen inte mast så ofta eller så.
     
    Ella C gillar detta.
  13. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Jag har vidarekopplat mitt nummer till ett Telia kontantkort och än så länge inte haft några problem.
    Innan hade jag missade samtal var och varannan dag, när jag ville ringa så hände det att jag fick meddelandet att jag inte var registrerad på nätverket osv.

    Går nu över till fello då det är smidigare än att ha 2 sim kort i mobilen.
     
    induktion och svenix gillar detta.
  14. Henrik_A

    Henrik_A Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2016
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    184
    Telefon:
    OnePlus 7 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7 pro
    Först vill jag påpeka att jag inte har haft några mer bekymmer med 2.0 annat än att sms kan dröja med leveransen. Någon gång uppåt ett par timmar.

    Nu har jag dock stött på ett bekymmer att mobilen går in i flightmode vid samtal och således bara kopplar bort samtalet. Hänt två gånger.

    Telefonen är en OP7 pro och det kan absolut vara något med den senaste uppdateringen, vill ändå kolla om någon annan haft problemet. Följer denna tråd, men inte sett något om det.

    Behöver alltså inte vara relaterat till Vimla, men kollar ändå.
     
    bernard gillar detta.
  15. Majkey

    Majkey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Vimla!

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Jag har också märkt av problem vid samtal, har vidarekopplat till mitt Telenor så nu får jag även VoLTE på inkommande samtal vilket är en stor förbättring. Även över trådlöst (VoWifi).
    Nu fattas bara att Vimla styr upp sitt skit så man får dessa funktioner vid alla samtal med mitt vanliga nummer.
     
  16. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 245
    Mottagna gillanden:
    885
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
    någon har beställt vimla kort i mitt namne Jag Har Ej Beställt!
     
    DanielÖ gillar detta.
  17. DanielÖ

    DanielÖ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2013
    Inlägg:
    961
    Mottagna gillanden:
    786
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Tråkigt, men du bör nog lyfta den frågan med Vimla support istället.
     
    katho och Clearminded gillar detta.
  18. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    854
    Mottagna gillanden:
    1 012
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 7a
    Telefon 2:
    Asus Zenfone 8
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Det minst krångliga är nog att du skriver ett mail till deras kundtjänst och förklarar kort, och dessutom säger åt dem att avsluta abonnemanget.

    Kontakt | Vimla
     
  19. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 245
    Mottagna gillanden:
    885
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
    Tack Har Skrivet Till [email protected]
     
  20. criced

    criced Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2017
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    84
    Jag har inget att klaga på Vimla 2.0 men Vimlas kundservice är under all kritik. Tar över en vecka att få svar. Dags att använd kundmakten och byta operatör[emoji41]
     
    induktion, svenix och stelin gillar detta.