Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    496
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Herrregud vilket svar! Helt mot deras egna villkor i Upgrade+. Vi ska ju inte stå för de administrativa brister som Samsung och samarbetsparter har!

    Nackdelen med ARN är den långa handläggningstiden. För er som är drabbade nu och som inte har fått någon lösning än, rekommenderar jag att ni tillsammans kontaktar SVT:s plusredaktion.
     
  2. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 018

    MINA ENHETER

    ARN bad om kompletterande uppgifter gällande exakt belopp så någonting verkar hända i alla fall.
    (Hade dock redan angett det i anmälan men förtydligade det lite)
     
    bernard och Maverick_761 gillar detta.
  3. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Vad är det för belopp som efterfrågar?
     
  4. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 018

    MINA ENHETER

    Skulden hos banken.
     
  5. Maverick_761

    Maverick_761 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2016
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    22
    Skulden kvar. Inget svar på något av alla mail jag skickat in. Bedrövligt.
     
    psp123 gillar detta.
  6. huvmjo

    huvmjo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    9
    Jag drog ett mail till tidningen Mobil, de borde ju vara intresserade av att kolla med Samsung vad som händer. Kan tänka mig att Mobil och Upgrade+ har liknande målgrupper...
    Samsung borde känna sig nödda att ge dem ett vettigt svar om vad som (inte) händer för att inte riskera att deras tjänst får allt för dåligt rykte.
     
    Maverick_761, psp123, RuffyMan och 3 andra gillar detta.
  7. 10cent

    10cent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Jag fick ett riktigt skumt mail idag. Jag har försökt att säga upp mitt avtal i typ 3 månader utan framgång. Har både mejlat och ringt där Samsung lovat att mitt ärende ska prioriteras och att emballage ska skickas till mig så jag kan returnera telefonen. Självklart så har ju inte något returemballage dykt upp och när jag väl får tag på Samsungs kundservice så är det bara allmänt förvirrade svar jag får. Själva månadsbetalningen hos SevenDay verkar i alla fall ha stoppats då dom ej drog den sedvanliga månadsavgiften för oktober månad, krediten är dock fortfarande kvar.
    Under gårdagen var jag riktigt förbannad på hela situationen så i ren jäkla ilska drog jag iväg ett mejl till Samsung att jag har fått nog med deras inkompetenta kundservice och att mitt nästa steg är att kontakta ARN.

    Tror det eller ej så tar det helt plötsligt enbart en dag innan jag får svar på mitt ARN hot:

    "Hej ,

    Vi vill bekräfta att vi mottagit din inskickade upgrade-telefon.

    Upgrade avslutas efter att 12 månadsbetalningar är gjorda på den ursprungliga telefonen.

    Då du tidigare gjort 11 månadsbetalningar, har vi nyligen skickat ut en sista faktura på den inskickade telefon denna månad innan krediten avslutas.

    Vill du se status på dina tidigare betalningar kan du logga in på mina sidor hos vår bankpartner SevenDay Bank, https://www.sevenday.se/mina-sidor/

    Med vänliga hälsningar / With kind regards
    Stefan
    Samsung Shop"



    Är helt lost, telefonen är ju fortfarande hemma hos mig. Jag har genomfört 12 betalningar så mejlet är ju helt förvrängt. Känns som att dom har skickat till helt fel kund. Samsung är ju sjukt snurriga och det är ta mig fan inte OK hur dom behandlar sina kunder. Sedan när man väl försöker lägga energi på att lösa detta så är dom mer eller mindre omöjliga att få tag på, både via mail och telefon. Jag ger dom veckan ut sedan blir det att anmäla detta till ARN.

    Ni får ursäkta svordomarna i texten men det är så oerhört frustrerande när ett så stort företag lurar sina kunder in i dessa avtal.
     
    Last edited: 11 nov 2020
    Trino, riiiichard, RuffyMan och 4 andra gillar detta.
  8. riiiichard

    riiiichard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Så då har jag tipsat Plusredaktionen om detta. Skickade in alla handlingar jag hade, även en länk till denna tråden. Gör ni det också. Ju fler, desto bättre :)
     
    psp123, N6290, Sammun och 10 andra gillar detta.
  9. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Gjorde jag för längesen men ingen respons alls från den tidningen
     
    huvmjo och psp123 gillar detta.
  10. Maverick_761

    Maverick_761 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2016
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    22
    Ring igen, både Sevendaybank och Samsung. Banken kan tyvärr inget göra förrän dom hör något från Samsung. Ringde Samsung ytterligare en gång...fick en bekräftelse på mail att allt är som det ska, dom ska bara kontakta Sevendaybank. Blev lovad att den kontakten skulle göras i onsdags. Igår när skulden fortfarande var kvar vidarbefordrade jag mailet jag fått ifrån Samsung till Sevendaybank.....idag ringde jag Sevendaybank igen. Dom bekräftar att dom mottagit mailet, men dom kan tyvärr inte göra något förrän dom hör något direkt ifrån Samsung...vilket dom fortfarande naturligtvis inte gjort. 7 veckor sedan jag blev lovad av Samsung att dom skulle kontakta Sevenday Bank för första gången....det är ett JÄVLA SKÄMT!!!!!!
     
  11. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Har gått cirka en månad sedan min telefon hämtades ut av Samsung, men varken fått det bekräftat eller krediten avslutad, ringde återigen igår och blev som tidigare gånger lovad att dom skulle prioritera detta extra och lösa detta, men det kommer ju knappast hända nu heller.
     
  12. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 018

    MINA ENHETER

    Igår dök det plötsligt upp ett mail från Samsung. De har besvarat ett av mina mail jag skickade för jättelänge sen. De skriver att de ska undersöka varför skulden inte försvunnit och ska snart återkomma. Fantastiskt.
    Sedan kom ett mail till med en undersökning där de vill veta vad jag tycker om deras kundservice :neutral:

    Jag tror de skämtar med mig. Det här kan inte vara på riktigt.
     
    kissidor gillar detta.
  13. riiiichard

    riiiichard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Hahhaa samsung skämtar aldrig o_O Själv fick jag ett automatiskt svar igår, från ett mail jag skrev i Augusti. Om att de var stort tryck på deras kundservice. Och att de skulle återkomma. Allt detta känns dom en dålig komedifilm...
     
    dp1 och kissidor gillar detta.
  14. huvmjo

    huvmjo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    9
    Hm... det är strax dags för mig att ge mig in i utbyteskaoset. När jag går in i uppgraderings-portalen så ser jag varken note 20 ultra 5G (bara den utan 5G) eller Fold 2 vilka är de två modellerna jag lurar på. Varierar utbudet på uppgraderingsportalen, alla topmodeller borde väl vara tillgängliga?
     
  15. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Och där kom den 13e fakturan... Vad ska man göra med den nu då!?
     
  16. Maverick_761

    Maverick_761 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2016
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    22
    Plötsligt händer det. Ringt varje dag denna vecka till både Sevenday Bank och Samsung, krävt att få tala med chefer/ansvariga. Idag ÄNTLIGEN togs min skuld bort hos SevendayBank. Även bekräftelse från Samsung att det är avslutat via Mail.

    Case Closed....aldrig igen :)
     
    10cent, Themaster_82, F-Forward och 2 andra gillar detta.
  17. riiiichard

    riiiichard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Grattis!!! :D Hur lång tid tog det från första samtalet tills idag?
     
  18. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Blev det snack med chefer och ansvariga eller reagerade de på det bara?
     
  19. Maverick_761

    Maverick_761 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2016
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    22
    2,5 månad [emoji23]
     
  20. Maverick_761

    Maverick_761 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2016
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    22
    Nej, fick aldrig snacka med nån chef eller ansvarig....jag sparade namn på alla jag pratat med och vad dom lovat mig. Började alla samtal med det...till slut måste dom blivit så less på mig att dom löst detta manuellt på nåt sätt antar jag [emoji23]