Root explorer, tar bort förinstallerade appar?

Diskussion i 'Applikationer' startad av hedztrem, 1 okt 2010.

  1. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Tycks mig ha läst att man kan ta bort förinstallerade appar med det programmet, något som stämmer? Hur gör man isåf? Har vart inne i data mappen å tagit bort men händer inget. Och jaa, jag har en rootad telefon.
     
  2. ehnvis

    ehnvis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    1 302
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Vad har du tagit bort och vad förväntar du dig ska hända?
     
  3. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jag kör med Azure så den har ju några specialare som jag aldrig kommer att använda. Har tagit bort talk, vill även få bort nyheter och väder m.m.. syftet är att det inte ska synas i menyn och inte köras i bakgrunden. Har tagit bort förut genom adb shell på datorn men det gick åt skogen så vill gärna ha en app istället. fick nu veta att root manager och root explore inte funkar med app2sd, är bara en tidsfråga.. pratade med utvecklaren
     
    Last edited: 1 okt 2010
  4. Flexxy

    Flexxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag plockar bort sådana apps med titanium backup.... fördelen då är att du kan göra en backup först på alla apps, ifall du skulle råka ta bort en app som är nödvändig för att google apps ska funka...
    första gången du startar titanium så klickar du på " problems" rutan för att ladda ner busybox, senare det bara att plocka bort...
     
  5. Sisane

    Sisane Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Plockar du bort ur backupen då, eller i app-listan under backup/restore? Jag har försökt ta bort förinstallerade appar för att kunna återinstallera dem med uppdaterad version, men får det inte att fungera. Jag har provat med Maps och programmet ser ut att avinstalleras, men ligger ändå kvar i apps-listan. Jag kör Modaco r8 och skulle vilja kunna uppdatera Maps och Gmail.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk