Fråga: Note 9 2+ år fortfarande bra?

Diskussion i 'Galaxy Note 9' startad av BWiking, 21 nov 2020.

Taggar:
  1. BWiking

    BWiking Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2018
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    23
    Hej
    Har haft min Note 9 lite över två år nu och funderar hur ni upplever att den åldrats?

    Jag upplever att den blivit märkbart långsammare. Det hakar och hoppar på webbsidor. Appar tar lång tid att öppna. Ibland trycker jag en gång till för att jag tror att det första trycket inte tog, men väntar jag lite till så...

    Jag har gjort en full systemåterställning, vilken skapade fler problem än den löste om jag skall vara ärlig.

    Så för att summera, i ett och halvt år kändes den rapp, men efter det tycker jag att det gått utför.

    Jag bytte från en iPhone 7+ och har på det hela varit nöjd med bytet. Jag trodde aldrig att jag skulle överväga en iPhone igen, men nu är jag inte lika säker...
     
  2. EricG

    EricG Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    936
    Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    Samma för mig. Vet inte om det är misshandling (tex tappad utan sprickor) eller allmänt användande som gjort det...
     
  3. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Jag håller inte med då.
    Har haft min Note 9 i drygt 2 år nu och jag upplever den som lika stabil och rapp som när jag köpte den.
    Med skillnaden att det då är några uppgraderade OneUI versioner senare.
    Har inga av de tendenserna som OP beskriver. Alla appar startar snabbt, websidor flyter bra osv.
     
  4. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Instämmer. Min är inte riktigt två år än (3 månader kvar). Än så länge inga problem alls.

    6/128
     
    Last edited: 22 nov 2020
  5. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Kanske skall tillägga att jag har den större modellen med 8GB/512Gb om det kanske gör skillnad nu?
     
  6. Iggy74

    Iggy74 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2015
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    3
    Haft min sedan september 2018 och den är lika snabb och effektiv som då. Enda skillnaden är att batteriet räcker ngt mindre vilket händer med alla mobiler. Fullt nöjd med min sedan dag 1
     
  7. calanbalan

    calanbalan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Försöker övertyga mig själv om att skaffa ny Samsung telefon men slutar alltid med att insikten om hur jäkla nöjd jag är med med Note 9. Till dess att de löser fingerprint scannern på de nya så kan jag inte motivera mig att byta (var väldigt missnöjd med S10. Och ingen 3.5mm. Och vad har hänt med heartrate sensor på nya?

    Min tuggar på ok, har inte resettat på nåt år sen jag gjorde mig av med S10.
     
    LennartL gillar detta.
  8. darknessviking

    darknessviking Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    jag är sugen på att köpa en, men min erfarenhet från note 4 som gick sönder efter 1.5 år så blir jag tveksam.. tänk om jag köper en, så går den sönder efter någon månad...
    finns det några såna problem som är kända?