Android 2.2 "froyo" till legend?

Diskussion i 'Legend' startad av Antonioz, 23 maj 2010.

  1. Knäckebrorsan

    Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    504
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Måste verkligen ha Froyo snart! "Appminnet" tar slut om en snar framtid
     
  2. Kotd424

    Kotd424 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Froyo och betalappar snart! Trevligt! :D

    Edit: behöver man unroota för att kunna uppdatera till 2.2?
     
    Last edited: 30 sept 2010
  3. barQuest

    barQuest Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Patience

    Tycker att det är lite väl många upprörda känslor helt i onödan. Jag har fått tre uppdateringar på min Legend sen jag köpte den och väntar nu på Froyo. Kan ju säga att det aldrig hänt förut på en telefon att jag fått så många uppdateringar. När man köper telefonen köper man den utifrån den teknik som finns tillgänglig då, det som kan uppdateras är en bonus, tänk på det.
    Jag tror inte det är så många telefonproducenter som tänker tillverka en telefon som är så uppgraderingsbar att ingen behöver köpa en ny på 5 år. Då går de ju snart i konkurs eftersom de lever på att sälja nytt.
    Tyvärr verkar det vara ett mänskligt drag att vilja ha allt på en gång, utan väntetid. Jag säger, vänta och se vad som kommer.
    :cool:
     
  4. eg0n

    eg0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    hm jag har bara fått 1update vad jag kommer ihåg?
     
  5. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Jag har inte fått någon men då är min telefon väldigt ny med iofs... o_O:P

    Froyo lär ju iallafall komma! Hoppas snart! Hade varit trevligt!
    Att vi får betalappar känns underbart!
     
  6. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    WORD!!! Håller med till 100%.
     
  7. frejc

    frejc Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    De kommer alltid att sälja nytt eftersom folk gillar att alltid ha de senaste produkterna. Sedan tycker jag att det är fel att jämföra med telefoner, tycker det är bättre att jämföra med datorer. Skulle du vilja köpa en dator som inte får några uppdateringar?
     
  8. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jo men nu är det ju smarta telefoner vi snackar om och inte datorer. Dessutom, köper jag en dator med Vista förväntar jag mig uppgraderingar på just Vista, inte en uppgradering till Windows 7. Uppgraderar HTC min Legend med 2.1 till Froyo är det en klar bonus för mig och absolut inget jag går och väntar på. HTC har uppgraderat min telefon minst 3 gånger sedan i mars och det är jag klart nöjd med.
     
  9. Mr_Miyagi

    Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fast Android är ju Linux! Ett operativsystem byggt på öppen källkod....stor skillnad.
     
  10. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Precis, och det är ju förstås jättebra. Men för en svennebanan som mig spelar det liksom inte så stor roll. Jag och de allra flesta Androidägare väntar på att telefonen ska plinga till och meddela att en uppgradering finns att tillgå.
    Väljer HTC att inte uppgradera telefonen så får vi gott finna oss i version 2.1 tills vi byter telefon, vilket många gör ändå en gång om året. Gillar man inte läget är det bara att roota eller sälja, alternativt sitta hemma och spy galla över HTC som prioriterar storsäljaren Desire framför lillebror Legend.
     
  11. frejc

    frejc Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag ser inte riktigt skillnaden mellan en smartphone och en dator. Är ungefär samma prisklass för en smartphone och en netbook. Du skulle inte bli besviken om det kommer en uppdatering i Vista som gör så att du alltid hamnar längst ner i windows-katalogen varje gång du öppnar utforskaren och sedan kommer det ingen uppdatering som gör så att det fungerar om det ska? Jag bryr mig inte så mycket om froyo egentligen, det är mest det att HTC inte har löst sms-buggen. Det stör mig.
     
  12. Huppen

    Huppen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Glöm inte det självklara att kunna installera på sd-kortet.
    Sen är jag nöjd.
     
  13. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jag skulle bli vansinnigt irriterad om det inte fanns något alternativ. Men eftersom jag använder Handcent så har jag inte ens reflekterat över problemet. Jag visste inte ens att buggen existerade innan jag läste tråden.
     
  14. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Jo men det är bara delvis sant, många saker är "låsta" tex allt med google samt allt HTC slänger in (mest specifikt drivrutiner för hårdvara och egna program typ sense). Så Android är inte speciellt "fritt" då du garanterat bryter nån lag om du modifierar mjukvaran. Källkod är inte heller nått du lätt kan få tag på för nått på android. Det enda som är öppet är väl kerneln och den har man ingen större nytta av som privatperson utan mod-intressen.

    Sen innefattas android av apache-licensen så det kan ställa till lite och har skapat en hel del diskussion om öppenhet och tillgänglighet. Vill du veta mer om det får du söka på interwebs själv.
     
  15. Mavro

    Mavro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Så Legend ska få 2.2 men har inte uppdateringen för tillfället? Funderar på om jag ska vänta på en Desire eller köpa legend :/ Vill ju ha 2.2.
     
  16. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Blir intressant och se om 2.2 froyo kommer till legend före jag hinner köpa en ny telefon som har det från standard då antagligen desire z. Jag har fått 2st uppdateringar till min legend. Bl a den som gjorde att man kunde se det mesta på market innan dess kunde inte vi legend ägare se och ladda ner bla barcode scanner.

    Haft min sedan de första leveranserna hittade hit till Sverige ungefär
     
  17. balroggen

    balroggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Samsung S4
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Tab 3
    ROM:
    Orginal
    Aldrig mer en HTC.. ett jävla väntande på ett update...
    Dom klantade till den förra..... och nu kan dom inte fixa 2.2....
    Fy fan va förbannad jag är............
    :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
     
  18. Knäckebrorsan

    Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    504
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Varför? Jag vill väl också ha Froyo på min telefon, det vill väl alla och HTC har (vad det verkar på denna tråden) fullt upp med att försöka fixa 2.2 det spelar väl ingen roll om du är arg på dom eller inte? Vad skulle du ha för mobiltillverkare annars, säg någon som är bättre, Sony Ericsson håller ju fortfarande på att fixa 2,1 på sina X10, vem är så sjukt mycket bättre än HTC då?
     
  19. dlimi

    dlimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Därför att dom släpper en jävla skituppdatering som innehöll massa buggar i juli och har skitit i att åtgärda dom felen. Snart 4 månader har gått vilken fan är skandal.

    Apple tex är sjukt mycket bättre än HTC på att leverera saker som fungerar, om inte annat fixar dom det ganska omgående. Har själv haft iPhone innan Legend'en och kommer med största sannolikhet skaffa en ny iPhone igen.

    Aldrig mer HTC och dess jävla klåpar uppdateringar.
     
  20. Plasticangel

    Plasticangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu skiter jag om vi får Froyo eller inte. Men snälla kan inte HTC släppa nån fix för sms buggen. Har som sagt gått fyra månader. Suck!:ehm: