Köptråden Google Pixel 4a - importera till Sverige

Diskussion i 'Google Pixel 4a' startad av Swedroid, 11 mar 2020.

  1. SeaLater

    SeaLater Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2020
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    5
    Först med Fnac, men dom lätt mig inte beställa direkt till sverige samt att deras lager och kundservice såg ganska skumt ut.
    Send försokte jag med Google Store Italy där jag skulle beställa till en bekant i italien men Google nekade min kredit kort...
    och sist men inte minst Mediamark.de funkade första försokt! följ stepp som jnsson beskrev med fakturan och schewden tricket.

    Vill tacka för denna tråd info och svar som jag fick från andra medlemmar, detta skulle ej vara möjligt utan er!
     
  2. icko

    icko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Som tack för infon på denna sida kan jag dela med mig av hur det gick med mitt köp. Köpte från fnac 27/10 då den ej fanns i lager. Skickades 2/11 och var framme för uthämtning 5/11. Snabb leverans!!
     
  3. haglunde

    haglunde Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    3
    Uppdatering: längst ner.

    Jag lyckas inte får Mediamarkt att levererat till Sverige med Schweden-tricket. Har försökt följande:

    1. Beställning till företag. Skickades från Mediamarkt men paketet lämnade aldrig Tyskland utan returnerades.

    2. Beställning privat med Mastercard. Nekades direkt av Mediamarkt.

    3. Beställning privat med Paypal. Paketet verkar ha fastnat i Tyskland. Såg lovande ut först... Paketet nådde import/exportställe hos DHL. Men nu har leveransförsök misslyckats (!?), paketet är kvar i Tyskland och Zielland ("mål-land") är fortfarande Tyskland. Dom verkar alltså inte ha strukit "Deutschland" som jag sett andra rapportera här. Kanske jag bara har otur? Suck.

    Har någon annan råkat ut för detta? Tacksam på tips på vad jag gjort fel eller kan göra annorlunda! Annars varning att Mediamarkt-Schweden-tricket är en chansning!



    Försök 3 Mediamarkt beställningsbekräftelse.png
    Försök 3 Mediamarkt DHL.png

    Uppdatering: Paketet låg på utlämningsställe med PostNord! Stort tack till Termi79 som fick mig att kolla sändningsnumret hos PostNord ytterligare en gång. Sist jag kollade PostNord fanns inte numret, men nu va allt OK!

    Mediamarkt-Schweden-tricket funkade alltså för mig. Men det va väldigt förvirrande att försöka följa postgången via DHL...

     
    Last edited: 22 nov 2020
    Termi79, nagelsax och novon gillar detta.
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 331
    Mottagna gillanden:
    17 805
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jag hade nog skrivit Gothenburg istället för Göteborg, annars ser jag inte mycket fel
     
    haglunde gillar detta.
  5. novon

    novon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    13
    Konstigt.. Jag beställde från Mediamarkt 11/11 (betalade med Mastercard vilket gick bra) och har fått ungefär samma uppdateringar som dig från DHL men nu är paketet överlämnat till Postnord. Vet inte vad som gått fel i det sista steget för din del.

    Min leverans tog en omväg söderut i Tyskland (Mitt postnummer finns även i den regionen i Tyskland), men nu är den tillslut i Sverige. Edit: Även i mitt fall står det "Zielland/-region: Deutschland" men det har funkat iaf.

    DHL.PNG
    Postnord.PNG
     
    Last edited: 19 nov 2020
    haglunde gillar detta.
  6. haglunde

    haglunde Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    3
    OK. Tack för svar! Jag får hoppas DHL löser det tillslut :)
     
  7. kissetorsten

    kissetorsten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    La en beställning på mediamarkt.de nu, håller tummarna för snabb leverans.
    Plockade bort prickarna i mitt ortsnamn, men skrev i all hast Sweden istället för schweden. Gör det nån skillnad, och går det isf att ändra i efterhand?
     
  8. Termi79

    Termi79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2020
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Sony Xperia 10 V

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Sony Xperia 10 V
    Misslyckat leveransförsök kan helt enkelt betyder att paketet ligger hos postombudet. Kolla upp tyskt sändningsnumret hos PostNord så får du se.
     
    haglunde gillar detta.
  9. erik2222

    erik2222 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2020
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har fått min pixel 4a från Mediamarkt.dk nu! Vilken fantastisk telefon!

    Beställde den 31a oktober. Post Nord kom med den till min dörr som planerat den 13 november. Den lades dock inte till automatiskt i post Nord appen vilken förvirrade mig lite.

    Kom i kontakt med det här forumet för första gången iom det här köpet. Otroligt hjälpsamt forum. Tack för hjälpen.
     
    raskigula, jnsson, criced och 1 annan gillar detta.
  10. kissetorsten

    kissetorsten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER


    Edit: nu har den börjat sin resa. Spännande att se var den hamnar..
     
    AndliN gillar detta.
  11. Lehning

    Lehning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    74
    Telefon:
    iPhone 13

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13
    Ingen pixel på black weekend rea hos mediamarkt.de? Kanske kommer, men besviken
     
  12. Droid104

    Droid104 Guest

    Verkar som att mitt andra försök med att beställa ifrån Mediamarkt.de verkar gå bättre. Denna gång har jag skrivit Schweden efter min stad istället för bara namnet på staden. Så detta verkar lovande än så länge då den befann sig i Bremen vid senaste scanning :) bremen.jpg
     
    AndliN och LaserChoklad gillar detta.
  13. Dreedas

    Dreedas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2020
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3
    Fick precis min Pixel 4a från Fnac! Köpt den 9/11, skickad den 18/11 och anlände på service ställe i Göteborg den 23/11. Hyfsat snabbt skulle jag ändå säga att frakten gick när den väl skickades! :) Tack så mycket för all hjälp, känner mig väldigt nöjd just nu med Pixeln! :)
     
    criced, AndliN och jnsson gillar detta.
  14. Droid104

    Droid104 Guest

    Nu står det följande på min försändelse: Geringfügig beschädigte Sendung wird nachverpackt.
    Eller som det står på Engelska: Slightly damaged shipment will be repackaged.

    Så min fråga är ju då ifall någon annan haft samma sak på deras försändelse innan den har anlänt till Sverige? För jag förstår inte varför dem har skickat paketet ifrån Bremen till Köngen för att ompaketeras, är det här som dem stryker över Germany och skickar det vidare till Sverige? Paket.jpg
     
  15. Richtermo

    Richtermo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2020
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER


    Hej.
    Jag ska beställa denna från fnac idag.
    Är det något man ska tänka på när man beställer?
    Går det att betala med PayPal, eller behövs inte den säkerheten?
     
  16. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 331
    Mottagna gillanden:
    17 805
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ska bara vara o skriva in sin svenska adress och välja Sverige som land (fast på franska). Kom också ihåg att det är efternamn och sedan förnamn när du anger ditt för och efternamn.
    Det går o betala med PayPal om man vill
     
  17. novon

    novon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    13
    Enligt Google har Köngen postnummer 73257, är ditt postnummer något liknande? Mitt paket skickades från Bremen till en tysk region där det finns en ort med samma postnummer som mitt svenska postnummer. Där upptäckte de att paketet skulle utomlands och efter det skickades det till Hamburg för vidare transport.
     
  18. Richtermo

    Richtermo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2020
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER


    Tack för snabba och bra svar.
    Smidigt att kunna ha tryggheten med PayPal, om något skulle gå galet med leverans ed.
     
  19. hansdj

    hansdj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S23
    Jag har själv postnummer som börjar på 56xxx och när jag beställde senast från Mediamarkt så skickades paketet till Koblenzområdet i Tyskland som också har postnummer som börjar på 56xxx. Dock finns i inte mitt postnummer i Tyskland.
    Där stoppades paketet och det blev retur till Mediamarkt och de återbetalade summan innan några dagar.

    Gången innan däremot gick paketet direkt till Hamburg och sen till Sverige. Tog den gången 3 dagar att få paketet.

    Känns lite som ett lotteri, men skulle det inte gå får man ju iaf återbetalning ganska snabbt.
     
    bernard gillar detta.
  20. Användarnamn54

    Användarnamn54 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Efter mycket beslutsångest hade jag precis bestämt mig för att slå till på en Pixel 4a från fnac, hade till och med en i varukorgen men när jag skulle betala så var den slutsåld. Är det någon som har koll på hur ofta de brukar få in fler eller om det finns något annat ställe som skickar till Sverige för liknande pris, känns surt att behöva betala 500 mer hos clove.
     
    bernard gillar detta.