Nest audio eller JBL Link

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av joff, 23 nov 2020.

  1. joff

    joff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Platta:
    Nexus 7
  2. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Köpte JBL link portable i somras för 1600 kr, den är klockren på det sättet att det är bara att ta med den ut på tomten, stranden etc. Men har man inte behov av att ha en portabel enhet skulle jag gått på nest audio.
     
    bernard gillar detta.
  3. joff

    joff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Platta:
    Nexus 7
    Tack för input! Klart smidigt att kunna flytta runt högtalaren. Får ta mig en funderare.
     
    Vispen74 och bernard gillar detta.
  4. MFKR

    MFKR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    För mig är det tvärt om. Har själv en Link Portable som jag tycker är helt okej men har precis beställt en Nest Audio. JBLn är lite svag i basen, speciellt om man höjer volymen över 50-60% och gillar metal. Men det går nog inte att förvänta sig mer med tanke på det lilla formatet. Sen har (förmodligen) Google tagit bort EQ-funktionen för högtalaren i Google Home-appen, iallafall för tillfället. Om/när den kommer tillbaka man ju höja basen lite mer. Den är lite slöare på att svara när man pratar med den men som jag fattar det så är det är så med de flesta tredjepartshögtalare med Google Assistent. Bortsätt från detta är jag nöjd med högtalaren. Den räcker för "normal lyssning" på min veranda och det är väldigt smidigt att bara plocka bort den från laddningsdockan och ta med sig den ut i trädgården (bortsett från att mitt wifi inte räcker överallt där så assistenten slutar att fungera, men då får man köra via bluetooth istället). Vad jag har läst så är även Nest Audio lite klen i basen så de kanske är snarlika. Ska lyssna in mig och jämföra mer när jag fått hem min.