Appar som kan överlagras på andra (enheter?) medelandet

Diskussion i 'Lenovo' startad av Kloppstock, 25 nov 2020.

  1. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Har ni sätt detta meddelande någon gång?

    Jag har återigen börjat bli terroriserad av det så fort jag maximerar ett randomiserat
    app-fönster, jag vill stänga av möjligheten att visa mig denna skit
     

    Bifogade filer:

  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 100
    Jag tror att enda alternativet då är att slå av överlagringen men då finns det appar som inte kommer att fungera (som de i listan) som tänkt. En del fungerar ändå i eget fönster men jag håller med om att det är en eländig implementering av överlagringen då vissa dialogrutor ex.vis i Chrome inte fungerar pga överlagringen och en del annat strul!
     
  3. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Har du någon aning i vilken meny man slår av överlagring på en Lenovo då?, så får jag åtm pröva vilka appar som dör & inte.

    Det märkliga är att detta började plötsligt, som om det skulle ha något med spara hårddiskutrymme å göra, men jag har mycket sådant till övers fortfarande.
     
  4. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 100
    Tyvärr inte, har en Samsung. Finns det ingen sökfunktion i inställningarna?
     
  5. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag använde sök och hittade "överlagringar på andra appar" men den öppnade ju enbart fönstret från min skärmdump, men det finns inga inställningar, hur tänkte utvecklarna med att jag ska få den där i ansiktet hela tiden?

    Jag tror inte att det finns i nån online manual till Coolpad E2 info om att det finns settings som deaktiverar dessa popups när jag inte kan hitta några settings via sök

    Men jag får väl googla, vad heter överlagring på engelska? "overlay" kan inte vara rätt
     
  6. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 100
    Om du ställer om mobilen till engelska och tittar på samma ställe i inställningarna så har du det engelska namnet där.
     
  7. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Den har just åkt i golvet och skärmens synk blev förstörd, och det var som om det var min skalle som slagit i golvet också med tanke på att jag äntligen uppmärksammat att jag skrivit i fel forum, jag har ju en Coolpad! E2, Lenovon är passe!

    Får försöka fixa mig en synlig skärm innan jag ställer om språket till engelska :)