Googles spelströmningstjänst Stadia - allmänt

Diskussion i 'Google Stadia (Stängdes 18/1/2023)' startad av Swedroid, 18 mar 2019.

  1. dirk

    dirk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2016
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Fick ni också tre månaders prova på Stadia Pro?
     

    Bifogade filer:

  2. Thade

    Thade Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    710
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    hur då?
     
  3. dirk

    dirk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2016
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tror det var om du var google one kund.
     
  4. Fredro

    Fredro Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    ser inget sådant erbjudande i google one appen
     
  5. dirk

    dirk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2016
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Konstigt, jag fick mail om det inatt!
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kan man dela erbjudandet med andra? Eller är koden unik för ens konto? Fungerar det om man redan har ett Stadia Pro-konto?

    Har inte fått något mail här heller, och ser inget under erbjudanden i One-appen, men mailen kanske rullar ut gradvis.

    Alternativt kanske vi som redan har Stadia Pro inte får någon kod helt enkelt :)


    Google borde vara mer generösa med att ge koder till Pro-medlemmarna som man kan dela. Det är lättare värva folk då och få några att spela med.
     
  7. dirk

    dirk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2016
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Så här stod det i det finstilta längst ner i mailet:
    "*Erbjudandet gäller enbart för betalprenumerationer på Google One, provprenumerationer på Google One och medlemmar i familjeprenumerationen för en betalprenumeration på Google One. Erbjudandet är begränsat till personer som inte har en aktiv eller tidigare prenumeration på Stadia Pro. "
     
    Last edited: 26 nov 2020
    Fredro och bernard gillar detta.
  8. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 343
    Mottagna gillanden:
    1 712

    MINA ENHETER

    Tror du har råkat få med en länk som visar din epostadress längst ner i ditt inlägg. Jag får iaf upp en Gmail-adress och ett erbjudande att logga in på den adressen, när jag trycker på den. (Det är ingen säkerhetsbrist, du behöver inte vara orolig för det, bara att adressen är förifylld). Du kanske vill ta bort länken, ifall du inte önskar dela adressen här.
     
    kirkx10, Ollie79, bernard och 2 andra gillar detta.
  9. dirk

    dirk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2016
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Klantigt. Tack!
     
    Ollie79 och bernard gillar detta.
  10. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 513
    Mottagna gillanden:
    2 774

    MINA ENHETER

    Jag har fått mailer oxå. Men fattar inte hur jag aktiverar det.??
     
  11. Poolkjol

    Poolkjol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Kom ihåg att man fick 100kr i rabatt på valfritt spel för ett tag sedan. Har det erbjudandet försvunnit tro? :)
     
  12. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Den bör vara kvar året ut om inte du har råkat köpa något spel? ;)
     
  13. Poolkjol

    Poolkjol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Nej det tror jag verkligen inte att jag har. Däremot är jag inte pro-medlem längre. Kanske är därför? Vart ser man om man har rabatten?
     
  14. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 188
    Mottagna gillanden:
    5 006

    MINA ENHETER

    Är inte heller Pro-medlem men ser det högst upp på https://stadia.google.com/store
     
  15. Poolkjol

    Poolkjol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Tack för infon! Då måste jag ha använt den, även om jag inte kan spåra mitt enda köp till att jag använt en kod :P


    Uppdatering: Lyckades se att jag faktiskt använde koden när jag kollade på kvittot i min gmail. Tack för hjälpen!
     
    Bakken och psp123 gillar detta.
  16. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Följde länken om att köpa cyberpunk vilket tog mig till Stadia appen (iPhone) där stod det ingenting om att Stadia kontroller och cc ingår. Hur vet jag om jag fått ta del av erbjudandet?

    Är det även någon som kan förklara hur det funkar med stadiga. Måste jag prenumerera på något för att kunna spela andra spel eller ingår det med köpet eller hur funkar det. Kan jag spela andra spel redan nu gratis?
     
    Last edited: 27 nov 2020
    bernard gillar detta.
  17. swe_downhill

    swe_downhill Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    De har en Black Friday-rea nu med ganska många spel.. Jag är osäker på om rea-titlarna stod med i tisdagens blogguppdatering så det kanske är old news, men jag köpte i alla fall Doom för 59 pix :)

    Rean verkar gälla till 3e december, så det är ingen brådska att fynda.
     
    bernard gillar detta.
  18. krpes

    krpes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2020
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    418

    MINA ENHETER

    Övrigt:
    NVidia Shield Pro, Google Nest (Google Assistant)
    Buy Cyberpunk 2077 before December 18 and get Stad... - Stadia Community Detta gäller också om man hade förbeställt spelet för 1-2 månader sedan. Jag antar för att få veta måste man meila dem typ?

    Utan prenumration kan du spela i 1080p. Gratis spel är bara Destiny 2 samt demo på någon platformare.

    Med PRO prenumrationen (som är gratis första månaden, därefter 99kr/månad) får du för ögonblicket 28 spel. Hitman säsong 1 var typ värt att nämna, men nästa månad kommer flera bra in medan några i mitt tycke udda titlar typ Power Rangers lämnar: https://community.stadia.com/t5/Sta...ay-a-Star-Wars-game-now-Like-RIGHT/ba-p/40920. PRO prenumrationen fungerar så att du får 4k stöd + spela alla PRO spel du claimar + har claimat: dvs nu då jag claimat Hitman får jag spela det, om jag avslutar min PRO så får jag inte längre spela - men sedan om jag aktiverar det igen i mars typ får jag tillbaka Hitman (pga jag nu claimat den) samt kan claima dom som då är PRO spel.

    PRO ger också rabatt på spel. Dom spel du köpt kan du spela när som helst, men då bara i 1080p - PRO behövs för 4k samt 5.1 ljud.

    Du kan spela på dator, mobil (droid) osv. Pga detta bara strömmar så räcker ofta en ganska slö dator till för att spela, testa t.ex. Destiny så ser du hur bra den rullar. Det som jag inte fick att funka var att från en laptop (i Chrome) lira Destiny och casta den till Nvidia Shield Pro (blev latens), men sideloadade Stadia APK:n på Shielden och har nu ingen latens via Stadia appen + 4k pga att jag då bara inte kunde hålla mig: ville köpa Assasins Creed Odyssey, och den var 100kr billigare med PRO så tänkte same-same. Ja Doom har jag också haft på väntlistan så blev den med för 59kr.

    Dvs spelar själv via Shield Pro med en PS4 controller, funkar klockrent - skulle säga kvaliten är bättre än PS4 och inga laddtider: sedan så kan Google såklart byta ut hårdvaran i bakgrunden, så man får ännu snabbare/raytracing. Väntar bara på min Ultra + stadia controller via Cyberpunk-bundlen, får inte ut 5.1 ljud ur Shielden via Stadia appen tyvärr.
     
    gefy, Donadoni och bernard gillar detta.
  19. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”

    Tack för ditt utförliga svar. Mycket bra information. Har nu förbeställt cyberpunk 2077 via länken som delades tidigare i tråden. Såg dock att någon hade fått Mail om att dom skulle få cc och kontroller. Jag har bra fått en orderbekräftelse på min beställning på spelet. Men det står ingenting om erbjudandet om cc och kontrollen. Får hoppas jag får det mailet här i dagarna då jag köpte spelet för att komma åt dom andra grejerna. Har aldrig spelar cyberpunk förut så ska givetvis prova det. Men som sagt, köpte det för att få kontrollen och cc.
     
    bernard gillar detta.
  20. swe_downhill

    swe_downhill Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Ett försök till ett kortare svar än föregående:
    Stadia Free - Köp spel och spela dem på valfri enhet där Stadia finns. 1080p (FullHD) och Stereoljud.

    Stadia Pro, 99kr/månad - Köp spel och spela dem på valfri enhet där Stadia finns. Varje månad presenteras ett par spel som man "claimar" för att lägga till i sitt spelbibliotek. Varje claimat spel kan spelas "gratis" så länge prenumerationen är aktiv (inklusive om man tagit en paus). 4K (UltraHD) och surroundljud.

    Stadiakontrollen kan användas trådlöst med Chromecast Ultra, Android-telefoner eller datorns webbläsare, samt går att koppla in med medföljande USB-C-kabel. Det går även att spela med andra kontroller i vissa situationer, Google har en FAQ-artikel som listar kompatibiliteten. Startkit med Stadiakontroll och Chromecast Ultra säljs i Googles onlinebutik (nu rabatterat iom Black Friday), alternativt får man med det när man förhandsbokar Cyberpunk 2077 på plattformen inom deras kampanjperiod.

    En stor fördel med Stadia är såklart att du slipper ladda ner spel, installera dem, uppdatera dem osv. I ögonblicket efter ett köp eller en claim kan du starta spelet.
     
    krpes, Donadoni och bernard gillar detta.