Android 2.2 "froyo" till legend?

Diskussion i 'Legend' startad av Antonioz, 23 maj 2010.

  1. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Suck! Fattar inte att du orkar hetsa upp dig så. Sälj, köp en Iphone och sluta gnäll.
     
  2. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jag fattar verkligen inte. Har du haft problemet i 4 månader och inte installerat Handcent? Varför?
     
  3. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Om han inte vill köpa en iphone då?

    Eller behöva förlita sig på 3dje parts program?

    Funderat på det?
     
  4. Plasticangel

    Plasticangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Använder handcent sen två månader tillbaka, men gillar det verkligen inte. Tycker det krockar med telefonens vanliga program....
     
  5. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Om du menar att det kommer notifikationer från både stock-meddelandeappen och handcent, så får du ju såklart gå in i inställningar på stock-appen och klicka ur "mottaget meddelande". Då kommer det inga notifikationer från nåt annat än handcent.

    Förövrigt har jag använt handcent sen den dagen jag köpte min telefon, är så sjukt mycket snyggare, plus att man kan få det att se ut som man vill.


    Sent from my wonderful Legend
     
  6. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Samma här. Tusen gånger snabbare att ladda konversationerna dessutom. Bra att man slipper den vita bakgrunden som drar massa batteri också. :)
     
  7. dlimi

    dlimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är inte så lätt när man är bunden till ett abonnemang samtidigt som iPhone inte går att köpa abonnemangslöst. Klart jag hetsar upp mig när dom fullständigt ignorerar sina kunder och inte fixar felen i en sådan grundläggande funktion som SMS i sin telefon.

    Och ja, jag kör handcent sen ett tag tillbaka och hatar det. Det ser helt bedrövligt ut än hur man skruvar på inställningarna.

    Det är som att man ska ha köpt en ny BMW och efter man har haft den på service så måste man först backa 200 meter innan man kan köra framåt med den. Och så vägrar dom fixa det utan tycker man ska köra en brun Skoda som är gratis istället ett par månader.

    Quietly brilliant?!?
     
  8. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Rätta mig om jag har fel, men handcent är nog mer eller mindre kopierat från iphones meddelandeapp;)

    Lr såhär då, vad är det i handcent som är så extremt fult?


    Sent from my wonderful Legend
     
  9. frejc

    frejc Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad är det i handcent som ser bra ut? Ser ju ut som ett chattprogram som är inriktat till tolvåringar. Jag har provat det och det föll mig inte i smaken. Jag vill ha ett sms-program likt htcs, det är enkelt och var bra. Jag vill inte ha lulllull-färger och annat krafs.
     
  10. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Missuppfattade det hela, fattade det som att det var du som hade haft iphone, därför jag jämförde handcent med iphone.

    Dock kan man ju faktiskt göra hela programmet svart, så man i princip bara ser texten. I handcent.


    Sent from my wonderful Legend
     
  11. dlimi

    dlimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, ett jävligt fult plagiat ser det ut som. Samma stuk men till skillnad från Handcent så ser det bra ut på iPhone.

    Fattar inte heller varför ni sitter och försvarar HTC's totala oförmåga att fixa sina buggar. Även om handcent hade varit världens bästa program tycker jag det är uruselt av dom att inte se till att sin SMS applikation fungerar som den ska.
     
    Last edited: 3 okt 2010
  12. Plasticangel

    Plasticangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Precis! HTC ska väl kunna fixa en uppdate som rättar till problemet, i stället för att rekommendera ett annat program....
     
  13. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jag förstår problemet med HTC´s smsbugg och tycker förstås att det borde ha fixats av HTC för länge sedan. Lyckligtvis finns ett antal väl fungerande alternativ på Market. Att dessa sedan inte utseendemässigt faller alla i smaken måste väl ändå anses som ett första klassens ilandsproblem.

    Du skriver "buggar". Vad är det mer som inte fungerar som det ska?
     
  14. Mavro

    Mavro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Trodde Legend redan fått 2.2, aja då köper jag en Desire istället.
     
  15. frejc

    frejc Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är väl inte direkt det att det inte faller alla i smaken som irriterar. Det är mer det att htc inte bryr sig om att åtgärda ett enkelt fel, istället för att dra tillbaka uppdateringen som orsakade buggen skulle de gjort en snabb fix som åtgärdade den. Det finns en bugg som gör så att du alltid måste ange mobiloperatör när du startar om telefonen.
     
  16. Jocce81

    Jocce81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    750
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Angående SMS:buggen!
    (Jag använder Handcent, som är snabbare och bättre, så mig drabbar det inte!)

    Skitenkelt!
    Reklamera felet på varan...
    Du har köpt en produkt som inte fungerar som den borde = rätt att reklamera den!
    Kräv att de åtgärdar, annars pengarna tillbaka (efter 3 försök...)

    Visst, jobbigt, men då slipper ni juh gnälla!


    /Jocce
     
  17. Knäckebrorsan

    Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    504
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Håller med dig, om alla kunde sluta gnälla i den här tråden om en smsbugg, (denna tråden handlar om Froyo, inte Sms-fel) så skulle det vara väldigt skönt. Jag har ChompSms och det funkar bättre än Handcent för mig, (handcent hackar). Det är väl inte så svårt att reklamera sin legend om man nu hatar den, och HTC i övrigt verkar det som, jag tycker också att de borde fixa den, men om de inte gör det så får man antingen reklamera sin Legend eller använda HancentSms eller ChompSms, som jag tycker är mycket snyggare.
     
  18. Knäckebrorsan

    Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    504
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag menar förstås att handcent och Chomp är snyggare än det vanliga sms-programmet, jag ser ingen skillnad på handcent och chomp
     
  19. dlimi

    dlimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Anledningen att det gnälls om SMS buggen i denna tråd är att just 2.2 är uppdateringen HTC avser avhjälpa felet med.

    Man kan skicka in den på service så revert'ar dom telefonen till en version innan OTA'n med SMS buggen. Dock vill jag inte vara utan telefon i flera veckor för att Anovo ska fixa den (Och säkert sabba den vilket dom är jävligt duktig på).
     
  20. Knäckebrorsan

    Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    504
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER