Vilken smartwatch?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Davil, 25 nov 2020.

  1. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Nu har jag beställt en ticwatch Pro 3 från komplett.se [emoji41]

    Det jävliga nu är att jag har handelsbanken som inte har stöd för Google pay [emoji35].
    Så jäkla uselt av handelsbanken!!
     
  2. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 497
    Mottagna gillanden:
    1 565
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    qqq
    Går ju alltid och byta bank, sedan behövs ändå proxy apk på Wear OS för öppna Google Pay på klockan.
     
  3. Baggen

    Baggen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2020
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    105
    Skriv gärna vad du tycker om den sen! Vore intressant att höra!
     
    Davil gillar detta.
  4. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Nja. Känns inte värt besväret att byta bank. Jag har börjat bråka med handelsbanken. Det vore konstigt om dom inte fixar stöd för gpay inom kort.
     
  5. Baggen

    Baggen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2020
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    105
    Fick klockan igår! Den är jävligt snygg enligt mig. Absolut inte för stor trots att jag har klena handleder. Har inte prövat träningsfunktioner än. Hördes bra att ringa någon med den. Notifikationer funkar bra men visst hade det varit nice att kunna svara. Tappat 5% i batteri på 24h så det verkar shysst också. Jättefin skärm. Spo2 och pulsmätaren funkar bra, lätt att överföra musik.

    Ett litet krux är att appen läser steg från telefon och klockan så det kan visa mer steg än i klockan. Men i överlag riktigt nöjd då jag ville ha en klocka med bra batteritid och snygg. Har inte prövat träningsfunktionerna så det återstår men dom har fått bra kritik så det ska nog gå bra!
     
    RuffyMan gillar detta.
  6. NoNick2

    NoNick2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    805
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7
    ROM:
    Stock
    Jag gör som så att jag alltid har telefonen på tyst när den är ansluten till klockan (Wear OS), vilket resulterar i vibrationer på handleden, för det jag valt skall aviseras.

    När jag går och sover aktiverar jag DND manuellt i klockan, och har satt den så att det enda som kommer igenom är samtal från favoriter. Sedan när jag vaknar avaktiverar jag manuellt DND i klockan. Lite meckigt, speciellt om man glömmer att avvaktivera DND, men det är den lösningen jag valt.
     
  7. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Nu har jag använt min ticwatch 3pro i en veckas tid så tänkte berätta vad jag tycker.

    Detta är min första smartwatch så jag har inget att jämföra med.

    Jag känner mig mycket nöjd med mitt köp!
    Jag älskar att få alla notiser på armen utan att behöva ta upp mobilen!
    Jag har Diabetes och får även notis och vibration om/när mitt blodsocker är för lågt. Otroligt bra för mig!

    Att ha telefonsamtal fungerar bättre än väntat! Motparten hör mig mkt bra och jag hör dom väl.

    Jag gillar verkligen Essential mode funktionen!

    Det mesta är mkt bra men ska försöka gnälla på något också [emoji16].

    * Jag tycker att touch skärmen inte är 100% klockren. Att den inte riktigt "reagerar" ibland.

    * Jag hade önskat enbart en fysisk knapp istället för två och att det även var en ratt/scroll funktion.

    * Jag hade önskat ett större utbud på widget eller blad som det verkar kallas. Spootify tex.

    * Jag tycker det är rörigt med dessa hälsoappar med ticwatch egna och Googles egna. Jag vet inte vilka som är bäst som jag ska satsa på [emoji848].

    * Jag har inte lärt mig dnd så att skärmen inte lyser upp när jag rör mig i sängen på natten.
     
    Baggen gillar detta.
  8. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Tog mig äntligen tid att uppdatera appen så nu finns den på Play Store på både telefonen och klockan igen. :)

    Gjorde egentligen det mesta som behövdes för över ett år sedan, men var säker på att jag skulle behöva skriva om GUI:t för att få de som granskar appar efter tidigare rejections vilket jag aldrig gjorde klart. När jag väl för någon dag sedan kom på en lättare lösning så visade det sig att den passerade deras granskning i princip omgående. :D
     
    bernard gillar detta.