[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. criced

    criced Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2017
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    84
    Perfekt tajming att byta till Fello idag[emoji41]
     
    Boris92, svenix, induktion och 2 andra gillar detta.
  2. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 924
    Mottagna gillanden:
    3 075

    MINA ENHETER

    Tjejen får sms från mig nu. Jag får dock inga sms än. Lär vara en gedigen sms-kö!
     
    bernard gillar detta.
  3. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 319
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Inte direkt. Det ramlade in några sms för ett tag sen. Sen ingenting. En kompis har skickat sms till mig strax före 19. Det har inte kommit fram. Däremot skickade jag ett sms till honom kl 19:00. Kom fram efter 16 minuter. Men han som skickade till mig, icke. Båda har Vimla. Lotteri. ;)
     
  4. Droid113

    Droid113 Guest

    Tänk hur Vimlas personal känner sig nu... Jag har alltid undrat vad de pratar om under fikapausen. Hoppas de får en finare julklapp av Norrmännen.
     
    NiklasO gillar detta.
  5. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 266
    Mottagna gillanden:
    6 969
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Att som @Crown@Crown gör försöka likställa Vimlas SMS-problem med Fellos är vilseledande. Vimlas problem är åtminstone ett par 10-potenser större än Fellos.

    Hos Vimla finns det ingen ände på hur många kunder som rapporterat om SMS-problem. Det är sida upp och sida ner i Vimlas forum sedan flera år. Bland Fello-kunderna finns det ett litet fåtal rapporter för en tid sedan.
     
    NiklasO, katho, KTM och 1 annan gillar detta.
  6. Droid113

    Droid113 Guest

    Och tänk om du måste använda en toalett på en tågstation och måste vänta så länge på en kod som du har betalat för. Vem klarar av att vänta mer än en timme på en smskod för att få öppna dörren...
     
    N6290, katho och svenix gillar detta.
  7. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 319
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det här hann komma innan problemen började idag i alla fall. ;)
    "BANAN" är så skojsigt å tokit!

    Screenshot_20201130-193428.jpg
     
    Clearminded och DroidJunkie gillar detta.
  8. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 924
    Mottagna gillanden:
    3 075

    MINA ENHETER

  9. Kalasbiff

    Kalasbiff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2016
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    36
    Det som jag tycker är irriterande är inte själva problemet. Men att man inte direkt informerar om det. Upp på hemsidan direkt ut med mail till kunder mm.
     
    svenix gillar detta.
  10. Droid113

    Droid113 Guest

    Jag skulle inte skaffa Vimla nu även om jag fick det gratis, möjligtvis i framtiden, men inte nu.
     
    svenix gillar detta.
  11. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 319
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Deras nyhets/reklambrev de skickar ut tar flera dagar så det är nog rätt många mail. Systemet skickar antagligen i omgångar.
    Speciellt med tanke på att de ännu inte har fått tummen ur och fixat flera nummer på samma konto som folk efterfrågat i många år. Jag får samma mail 4 gånger eftersom att jag har 4 nummer med 4 olika mail-alias (allt går till min huvudadress). Deras reklam-mail brukar komma sporadiskt under 4-5 dagar. En blänkare direkt på vimla.se borde dock inte vara så svårt men jag antar att man vill undvika det. Dålig publicitet. Speciellt nu när deras "tv-shop" pågår...
     
    Last edited: 30 nov 2020
    svenix och Droid113 gillar detta.
  12. Droid113

    Droid113 Guest

    Det är systemiskt fel, någon bug i koden någonstans i den enorma källkoden, att skicka email till alla kunder samtidit riskerar att överbelasta servrar och förvärra en redan svår situationen.
     
  13. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 319
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Nu fick jag ett SMS som skickades till mig runt 14:00 idag.
    SMS från kompisen med Vimla som skickades strax före 19 har inte kommit (edit: det kom 20:20).
     
    Last edited: 30 nov 2020
    DroidJunkie och KTM gillar detta.
  14. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Jag har inte likställt något, utan citerat vad som skrivs i Fello-tråden av andra.

    Men utifrån dina påståenden så skulle faktiskt problemen kunna vara betydligt större problem hos Fello då det skrivs mer om SMS-problem i Fello-tråden än Vimla-tråden nu för tiden (undantaget dagens händelse).

    Skall man jämföra så får man göra det rätt, vad som skrivs i Vimlas forum kan inte tas med i beräkningarna då ett motsvarande forum inte finns hos Fello och därför är det omöjligt att svara på hur mycket det hade skrivits i ett Fello-forum om SMS-problem. Men att jämföra här på Swedroid kanske kan ge en väldigt grov fingervisning.
     
    Kingson och Droid113 gillar detta.
  15. FreddeN

    FreddeN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

  16. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 924
    Mottagna gillanden:
    3 075

    MINA ENHETER

  17. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 293

    MINA ENHETER

    Då har man hunnit kissa ner sig. :D
     
    DroidJunkie gillar detta.
  18. Droid113

    Droid113 Guest

    Bäst om Vimla gör en "reset" eller "installerar om". Dock tror jag inte att det är ekonomiskt möjligt, det är mycket kod som måste gås igenom, vem ska betala för det... Kanske lägger Telenor ner Vimla och tar över deras kunder istället, förmodligen har Vimla spelat ut sin roll. Inget ont som inte för något gott med sig, man kan ju berätta spökhistorier om Vimla till sina barn kanske...
     
  19. Boris92

    Boris92 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    2 295
    Mottagna gillanden:
    770
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    LOS
    Info:
    Degoogled
    Många har spekulerat detta sedan Vimla VD bytes, WG2 infödes genom Beta och att Telenor inte bryr sig om operatören.
     
  20. Droid113

    Droid113 Guest

    Frågan är om det är värt att utsätta sin egen familj för onödiga risker för några tior... Själv bytte jag nyligen och slutade värva nya kunder. Jag vägrar sälja min vän till "djävulen" för en tia i rabatt! Lite ansvar och etik måste man ändå ha tycker jag.
     
    FreddeN, katho, induktion och 3 andra gillar detta.