[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    6 999
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    När man läser vad du skriver så får man hålla i minnet att du är sedan lång tid moderator i Vimlas forum och därmed har anknytning till Vimla. Du kan knappast betraktas som en opartisk person när det gäller frågor om Vimla.
     
    Henrik_A, Henken67, katho och 5 andra gillar detta.
  2. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Snälla, kan vi inte hålla Fello utanför Vimla-tråden?

    Fördröjningen är 1 minut, kissat ner mig nu.
     
    Crown gillar detta.
  3. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Tolkar ditt svar som att ditt enda syfte var att smutskasta Vimla. Vad poängen med det är vet jag inte och ser inte hur det tillför något till diskussionen för den delen.

    Att Vimla haft problem med både det ena och andra är inget konstigt och så är det hos alla operatörer. Sedan kan jag hålla med om att det framgått som Vimla varit mer drabbade än de flesta andra, men inget jag personligen kan hålla med om då det fungerat för mig.

    Den stora skillnaden är att Vimla har ett öppet forum och vem som helst kan läsa i det. Sitter man och läser det dagarna långa så kommer man snabbt tro att det endast finns problem...

    Nu kan jag bara svara för mig själv, men jag har inte haft några större problem sedan September 2014 när jag skaffade Vimla. Och sedan jag gick över till 2.0 så har jag ej heller haft några direkta problem utöver de större driftstörningar (2st inkl. idag) som varit.

    Även om driftstörningarna är tråkiga så är ett stort plus att det snabbt kommit upp information om de på Vimlas sida med löpande uppdateringar, vilket långt i från alla operatörer är lika snabba/detaljerade med.

    Dagens tråd UNDERSÖKES: 2020-11-30 Förseningar med SMS | Vimla Forumet
     
  4. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    6 999
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Det var du som började med att försöka smutskasta Fello.
    Nu svarar jag inte mer på ditt tjafs. Jag vet att du alltid kommer att försöka få sista ordet i varje debatt så fortsatt diskussion är överflödig.

    Din roll som moderator i Vimlas forum och din anknytning till Vimla är ett faktum och det är upp till var läsare att bedöma trovärdigheten i dina inlägg.
     
    Henrik_A, katho, induktion och 3 andra gillar detta.
  5. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 327
    Mottagna gillanden:
    1 628
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Hade inte Vimla lagt den där bannern så hade ju forumet fullständigt exploderat med folk som har problem. Trots att bannern finns där så skapas det ju frekvent nya trådar från folk som har problem med SMS. Vet inte om Vimla ska ha en eloge för det riktigt. Det känns väl mest som skademinimering.

    Ca 10-15 minuter här fortfarande och inga leveransrapporter alls. Snart blir väl någon sur för att jag belastar nätet med att skicka onödiga sms till mig själv. Don't care. ;)
     
    DroidJunkie gillar detta.
  6. blackpearl

    blackpearl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Har Vimla problem med SMS idag? Har inte fått SMS på hela dagen och fick plötsligt ett tiotal SMS på en gång?!
     
  7. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    En person skulle byta till Fello för att det var SMS-problem med Vimla och skrev det i den här Vimla-tråden, eftersom en person i Fello-tråden skrev att denne hade samma typ av problem idag så var det relevant att framföra att det kanske inte skulle lösa problemet så personen kunde efterforska mer.

    Men håller med, upptill var och en läsare att bedöma trovärdigheten i våra inlägg. Om folk vill tro att Fello-kunder (som du är?) vet mer om hur det fungerar hos Vimla än Vimla-kunder, ja då får de väl göra det. Och är du nu Fello-kund så kanske det är mer relevant att hålla sig till Fello-tråden och hjälpa folk precis som jag på motsvarande sätt försöker göra i denna tråd då jag har Vimla.
     
  8. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 327
    Mottagna gillanden:
    1 628
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Kanske? Läs gärna några av de senaste inläggen i den här tråden.
     
    katho, DroidJunkie och blackpearl gillar detta.
  9. blackpearl

    blackpearl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Haha, ja borde ha börjat med det. Otroligt att det har gått en hel dag utan någon notis via appen, mejl eller annat. Bedrövligt.
     
    NiklasO gillar detta.
  10. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Kan tipsa om Vimla Status - enkel adress att komma ihåg med.
     
    DroidJunkie och blackpearl gillar detta.
  11. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Från Vimla status nu.

    Identified - We have identified the problem. Delays is SMSes up to 20 minutes can occur.
    Nov 30, 21:32 CET

    Måste ha varit en rejäl driftstörning som tog så lång tid för å släppa? Vad beror ens dessa driftstörningar på, är det master det är fel på eller hur funkar det?

    @NiklasO@NiklasO Leveransrapport verkar inte fungera?
     
  12. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 327
    Mottagna gillanden:
    1 628
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Nej, precis. Står bara "Skickat" när jag skickar från Vimla till Hallon trots att det kommer fram direkt.
    Skickar jag från Hallon till Vimla så tar det fortfarande 10-15 minuter innan leverans.
     
    DroidJunkie gillar detta.
  13. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Gissar på fel på Vimla 2.0s SMSC-sever, men har ingen aning och tror vi vanliga kunder aldrig får reda på det heller. Vad en SMSC är går att läsa här.
     
    DroidJunkie gillar detta.
  14. frassedylan

    frassedylan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2016
    Inlägg:
    958
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Herregud. Och Vimla-Felix skriver att de gör det manuellt? Användare för användare? Det är verkligen till att lägga tiden på rätt saker. Prioriteringar peeps! Vimla - körde inte de med något om att de lyssnade på sina användare? Men helt klart en satsning i linje med Filter som ingen vill ha.
     
    stelin, Droid113, katho och 2 andra gillar detta.
  15. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 327
    Mottagna gillanden:
    1 628
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jo, de svarade ju även här i tråden ibland. Petter senast i november 2019.
     
  16. wawie

    wawie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2011
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    Sms verkar fungera "normalt" nu! Provade skicka och även fått svar. Verifierat!
    Hur ser det ut för resten?
     
    bernard gillar detta.
  17. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 327
    Mottagna gillanden:
    1 628
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Nu går det direkt från Hallon i alla fall.
    Edit: Men ingen leveransrapport. Blir lagom trött om de har stängt av det igen. Förhoppningsvis löser det sig.
     
    DroidJunkie, KTM och bernard gillar detta.
  18. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Är ikapp här också. Samma sak, ingen leveransrapport. Det har ändå varit så skönt å få en bekräftelse, så jag håller med. Den får de bara inte krångla med igen [emoji57] Natti!
     
    NiklasO gillar detta.
  19. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Nu är det även markerat som löst på status.vimla.se:

    Resolved - This incident has been resolved. Delivery reports are temporarily disabled and we are working on enabling them as soon as possible.
    Nov 30, 23:08 CET
     
    DroidJunkie och NiklasO gillar detta.
  20. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 160
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23

    hade samma problem för ett tag sedan,jag brydde mig inte så mkt om mms(körde med viber,messenger)
    nu för ca 1 vecka sedan märkte jag att det strulade,kollade alla möjliga sidor men har fortfarande inte fått det att fungera.

    kollat vimlas forum oxå,allt ser korrekt ut men...

    skit samma ,det löser sig med tiden(får fortsätta köra med viber,whatsup,messenger)