Fråga: Apple Watch med Android telefon med telenors "Mobiluppkoppling klocka"

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av Streiby, 1 dec 2020.

  1. Streiby

    Streiby Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2017
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    131
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    Samsung S8
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Platta 2:
    Samsung tab s2
    Så jag har android (oneplus) och har NOLL intresse av att gå över till Apple. MEN jag skulle kunna tänka mig en Apple watch, än så länge har jag förstått att det inte är möjligt och få det att fungera någorlunda.

    Men nu snubblade jag över Telenor tjänsten Mobiluppkoppling klocka. Och blev genast intresserad om det kan funka, om jag förstått det hela rätt så har dom en tjänst där man har samma mobil nummer i klockan som i telefonen.
    Detta borde ju i teorin funka efter som man då kan ta emot samtal och sms via telefonen? Är det någon som kör med deras tjänst "Mobiluppkoppling klocka" som kan förklara hur det funkar? Och om man kan få whatsapp meddelande i klockan också?

    Tack för input innan jag börjar shoppa loss
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 956
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    @Streiby@Streiby Det kommer inte alls att fungera som du vill. Alla notiser osv skickas från en iPhone till klockan, så du kommer inte att kunna få notiser från din Android till klockan. Du behöver även en iPhone för att ställa in den, samt ändra inställningar och synkronisera typ fitness- och hälsodata.

    Mobiluppkoppling klocka behöver även en iPhone för att ställas in. Utan att klockan kan ansluta till en iPhone kommer batteritiden också att bli negativt påverkad.
     
    livinl0ud gillar detta.