Lenovo T1 Pro (robotdammsugare)

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av Mr.Tom, 26 feb 2020.

  1. ZimbaCatKing

    ZimbaCatKing Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag får samma fel som "Torretortyr" - blir helt galen på att det inte funkar. Och att få ett kinesiskt felmeddelande är inte så förtroendeingivande. Någon som lyckats lösa detta?

    Screenshot_20201201-115624_Lenovo Cleaner T1.jpg Screenshot_20201201-123053_Lenovo Cleaner T1.jpg Screenshot_20201201-123126_Lenovo Cleaner T1.jpg
     
  2. Torretortyr

    Torretortyr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Yes, exakt så ser det ut för mig också. 5Ghz nätverket är avstängt.
     
  3. Mr.Tom

    Mr.Tom Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2014
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+
    Platta:
    Sony Z3 Compact
    Övrigt:
    nVidia Shield TV
    Vetitusan hur jag lyckades men min anslöt till mitt wifi per instruktion när jag anslöt mot dammsugarens wifi. Tog en stund innan det var klart
     
  4. Torretortyr

    Torretortyr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Du var då kopplad till ditt wifi när du tryckte på add device? Skrev in ditt wifi info på nästa steg och bytade till dammsugarens wifi i tredje steget där procent indikatorn kommer upp?
     
  5. Mr.Tom

    Mr.Tom Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2014
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+
    Platta:
    Sony Z3 Compact
    Övrigt:
    nVidia Shield TV
    Japp, men sen koppla min mobil ifrån dammsugarens wifi då den inte hitta internet
     
  6. Torretortyr

    Torretortyr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Men det gick ändå? Samma sak händer mig men får error.
     
  7. Mr.Tom

    Mr.Tom Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2014
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+
    Platta:
    Sony Z3 Compact
    Övrigt:
    nVidia Shield TV
    Jo, precis... Vet inte vad som gjorde att det gick rätt. Körde på engelska i lenovo appen...
     
  8. Torretortyr

    Torretortyr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Kanske du inte kollade upp när du kopplade in den men vet du om din telefon kopplade upp sig automatiskt på ditt WiFi när den märkte att att dammsugarens inte hade internet?
     
  9. Mr.Tom

    Mr.Tom Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2014
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+
    Platta:
    Sony Z3 Compact
    Övrigt:
    nVidia Shield TV
    Ganska säker på att den gjorde det, då det är mitt primära wifi. För övrigt han lenovo appen bara räkna till typ 3% innan jag kopplades bort.
     
  10. Torretortyr

    Torretortyr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Då får jag samma kinesiska error som "ZimbaCatKing" får. Jättekonstigt!
    Tack för dina svar dock, det uppskattas.
     
  11. unreal_is_back

    unreal_is_back Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Man ska välja damsugaren när man får upp wifi listan, sen får man försöka några ggr innan det funkar, väl t1 inte t1s pro sen



     
    bernard och Mr.Tom gillar detta.
  12. Mr.Tom

    Mr.Tom Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2014
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+
    Platta:
    Sony Z3 Compact
    Övrigt:
    nVidia Shield TV
    Jag är positivt överraskad av dess ljudnivå, den verkar även hantera trösklar bättre än min gamla xiaomi mi robot vacuum. Uppdaterar med städresultat efter ett par körningar
     
    bernard gillar detta.
  13. n0ir

    n0ir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Köpte en Lenovo Cleaner T1 Pro på Black Friday-rean för 3.000:- (efter att jag redan hade köpt en Xiaomi Mop pro som nu får lämnas tillbaka).

    Har sedan tidigare en Roborock S5 och tidigare Neato Botvac, Roomba etc.

    Mitt första intryck är att roboten fungerar utan anmärkning. Påminner mycket om Roborock. Klarar trösklar ungefär likvärdigt och verkar dammsuga ungefär likvärdigt. Inte helt säker på att det är en rebrandad Proscenic M7 Pro som det har tidigare spekulerats om, den ser annorlunda ut (annan knapplayout) och går inte att få in i Proscenics app.

    Fördelar:
    Kul med dockningsstation! Vi behövde en robot till övervåningen där man inte kommer ihåg/orkar tömma dammbehållaren så automatisk tömning borde innebära betydlig mindre underhåll.

    Tyst! Dammsugaren ska enligt specifikationerna ha bättre sugkraft än min S5:a men den låter mycket mindre, även på högsta inställningen. Nu tycker inte jag att ljudvolymen spelar någon större roll, men för den som behöver köra maskinen när man är hemma så är det ju en fördel.

    Bra med dubbla sidoborstar!

    Nackdelar:
    Appen är en katastrof! Det är så dålig så det nästan är en dealbreaker. Jag hoppas att Lenovo kommer med en uppdatering, men det känns tveksamt. Jag sätter mitt hopp på någon tredje-partsutvecklare som tar fram en alternativ app.

    Liten dammbehållare. Det spelar ju ingen roll om man har en dockningsstation men den är mindre än både på min S5:a och min gamla Neato.

    Det verkar inte gå att integrera mot Home Assistant... :( Det kanske kommer men eftersom jag har hela mitt smart home-system i HASS så känns det trist att inte kunna få in roboten där.
     
  14. Mr.Tom

    Mr.Tom Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2014
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+
    Platta:
    Sony Z3 Compact
    Övrigt:
    nVidia Shield TV
    Såg instruktioner för hur man får till koppling mot Google home och alexa i en recension på inet om produkten. Men den kanske inte hjälper för HASS
     
  15. zzcool500

    zzcool500 Kid Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    10 apr 2018
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Lyckades få Google assistant att fungera med damsugaren genom rena gissningar ladda ner appen smart life men försök inte koppla damsugaren genom smartlife appen ladda sen ner Google home och öppna den det borde visa en anslut smartlife knapp tryck och logga in på lenovo kontot nu är damsugaren kopplad till Google assistant tror den först måste vara kopplad till lenovo cleaner appen men jag vet inte

    Om cleaner appen byt språk till engelska annars är det omöjligt att förstå välj inte PRO modellen välj den andra sen confirm knappen lyckades komma på detta när jag översatte det kinesiska fel meddelandet till model mismatch, appen översätter more till hav den är en katastrof

    Edit det går att avinstallera smartlife appen efter damsugaren är kvar i Google home appen har testat att starta om home den är fortfarande kvar
     
    Mr.Tom gillar detta.
  16. eXizoR

    eXizoR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag hade också problem att koppla upp min i appen, men lyckades till slut när jag fick hem den (Köpt på black friday)

    Till er med kinesiska error, välj icke pro modellen.
    Tänk på att det måste vara 2.4 Ghz nätverk.
    Vid fråga om fail to connect to robot hotspot bör väll nej väljas om telefonen kopplat upp sig på den.

    Däremot så stod det robot offline efter en uppdatering av appen som kom den 9e/10e. Jag gjorde en wifi reset men den vill inte koppla upp alls nu.

    Det kommer en "Network error" nere i botten vid val av wifi. Men sen kör den på till 100% men ger mig den långa wifi errorn.
    Rensat cache, data, ominstallerat appen flertalet gånger, lagt upp wifi med bara bokstäver och samma med lösen.
    Så sjukt frustrerad över denna... Borde ha kört på en S6 istället :(

    Update!
    Ominstallerade appen och gjorde en rensning av cache + data innan första uppstart. Loggade in på mitt konto och vips så fanns kartan, men inte roboten då jag döpt om mitt wifi.
    Tog bort roboten i appen och gjorde bindingprocessen och det fungerade direkt! Progressbaren hann bara gå till 5% :)
     
    Last edited: 14 dec 2020
  17. Wrighter

    Wrighter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Har vært fornøyd med denne, men i går slutta den plutseleg å fungere. Fikk ei feilmelding som kan minne «please check whether radar is stuck» eller liknande. Nokon som har erfaring med dette?
     
  18. KjetiS

    KjetiS Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2020
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    13
    Jeg tror at lidar-sensoren oppe på toppen har blitt trykket ned, så har den ikke poppet opp igjen. Prøv å trykk litt på den og dra den opp igjen. Tror dette er et svakt punkt på denne modellen.
     
  19. Wrighter

    Wrighter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Du mener den runde knappen på toppen? Trykker på den, hører et lite «knepp», men får samme feilmelding.
     
  20. KjetiS

    KjetiS Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2020
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    13
    Trykk inn alle sensorer og prøv å bevege hjulene rundt litt.