Idag insåg jag att systemet för assistenten inte är så smart...

Diskussion i 'Google Assistant' startad av Salvion, 22 okt 2020.

  1. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 636
    Mottagna gillanden:
    1 093
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Jag använder GA flera gånger dagligen enbart på svenska, jag har 4 enheter, 2 Nest Hub, 1 Google Home Mini, 1 Google Nest Mini i varsitt rum.
    Funktionen jag använde mest är Timer när jag gör the och kaffe och det står och drar.
    Igår hade jag en längre timer på när jag lagade mat så jag står i köket och startar en timer på 30 min och går till kontoret vid datorn och när jag frågar google i kontoret hur långt det är kvar på timern så får jag svaret att det inte finns någon timer...
    men det gör det ju i köket...
    Lika dant så "larmar" den bara i det rum timern finns.
    Nu kan jag tänka mig att google utgår ifrån något "familjeperspektiv" som någon slags standard och då vill man inte att det skall larma i tec ungarnas rum när mor står i köket och lagar mat?
    Men seriöst vilken dålig funktion att inte kunna ställa in detta! eller har jag missat något och är irriterad i onödan?
     
  2. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 734

    MINA ENHETER

    Har du lagt till att alla enheter finns i samma "hem" alternativt i samma "rum"?

    Jag har inte flera enheter och kan inte testa själv, men åtminstone om du anger ett enda rum och lägger alla enheterna i rummet, så borde det funka. Men det kanske skapar andra problem.
     
  3. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 636
    Mottagna gillanden:
    1 093
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    @N6290@N6290
    Ja skall erkänna att namnge och döpa och allt var det nu är tycker jag inte är lätt, tex när jag för snart ett år sedan flyttade från en adress till en annan, jag fick som jag minns det radera allt och börja om, men som svar på din fråga jag har bara en adress/plats men flera rum, alla enheter står i olika rum.

    Häromdagen när jag står i hallen mellan kök och vardagsrummet och startar en timer (som jag gör flera ggr per dag) så snubblade jag lite på orden men timern gick igång, MEN det visade sig att det blev 2 timers med några sekunders mellanrum...

    Det kan vara jag som gör fel men då finn det nog fler klåpare som mig därute som har problem.
     
  4. BrorSnor

    BrorSnor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    538
    Mottagna gillanden:
    346
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8 Pro