Fyndtipstråden Amazon.se - Leverans & Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Swedroid, 4 aug 2020.

  1. nexusS

    nexusS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    307
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Ni som köpt , AMZCHEF Juicepress, Använder ni den mycket och vilken frukt använder ni mest?

    Känns som en pryl som bara blir stående....
     
    stelex gillar detta.
  2. skythread

    skythread Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2020
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    526
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Finns en hel del ute på facebook marketplace också. Har enbart köpt till eget bruk själv. Enda som ligger ute för försäljning är en bildskärmsarm som blev över då den jag tänkte ge den till inte ville ha en. Han vill inte investera i en till skärm, även när han gnällt om det i månader nu...

    Har en vanlig centrifug juice maskin och den använder jag enbart för äpplen som vi har i trädgården. Hade en äldre slowjuicer men den hade small hals som var irriterande så köpte amzchef. Funkar väldigt bra med allt möjligt.

    Brukar köra blandat, annans + apelsin + päron + äpple + morot och lite annat ibland. Det som hittas i kylen. Blir som smootie, alltså riktigt tjockt men väldigt gott.
    Tänk på att när du har fått juice tillräckligt för 2 glas, öppna snabbt upp och skölj igenom, tar kanske 20 sekunder men gör att det inte fastnar. Annars kommer du inte få igenom mer utan att köra någon hård frukt.
     
    DroidJunkie, nexusS och frpl gillar detta.
  3. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Har en sån amzchef, testat ett par ggr. Blir nog inte mer när Biltemas 99 kronors är smidigare, gör lika bra juice och är enklare att diska.
     
  4. skythread

    skythread Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2020
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    526
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Verkar som att säljaren som sålde xiaomi powerbanks har tagits bort från svenska sidan, kanske själva eller amazon som gjorde. Fanns oerhört många 1 stjärna omdömen på deras sida. Var inte som att någon riktigt trodde dem skulle skicka ut till alla. Hade varit många tusentals kronor förlust för dem. Själv chansade jag. Har en gammal powerbank som saknar sladd till, förra gick sönder, så kostade mindre med ny.
     
  5. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Såg också de 1-stjärna reviews från svenska användare. Så löjligt att folk ska hålla på. Alla visste ju att den var felaktigt prissatt.

    Jag beställde en och avbeställde senare för att få pengarna tillbaka. Tycker butiken kunde hanterat det bättre och skicka ett mail istället för att man e själv ska behöva.
    Men att förstöra deras butikssida och skriva som att butiken svindlar användare är ju bara löjligt
     
    Asawi, IAMMA, skythread och 4 andra gillar detta.
  6. skythread

    skythread Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2020
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    526
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Samma sak nu med juicepressarna också...
     
    bernard gillar detta.
  7. frpl

    frpl Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2015
    Inlägg:
    1 018
    Mottagna gillanden:
    669

    MINA ENHETER

    Idioti är det.
     
  8. BrearedsDea

    BrearedsDea Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2019
    Inlägg:
    1 115
    Mottagna gillanden:
    948
    Jag tänker lämna 1 stjärna på powerbankssäljaren när jag ser att jag fått tillbaka pengarna av den enkla anledningen av hur säljaren skötte det. När dom hör av sig och förklarar situationen, eller bara avbryter. Då skiter jag i det. Men när dom gör dom denna säljare gjort. Inte hör av sig. Visar att den är skickad med fejkskick så när man pratar med amazon så säger dom att allt ser bra ut den är på väg fortfarande. Så gör det att dom ligger på topplistan över mest sålda. Och sen skickar dom att orden är avbruten, där det står att jag begärt avbryta ordern. Så ren lögn för att behålla sin säljstatistik. Det resulterar i dåliga omdömen
     
    Gyllenb och DroidJunkie gillar detta.
  9. Puppy

    Puppy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Fick mejlet om återbetalning för powerbanken igår, och pengarna var på mitt konto idag.
     
  10. Absinis

    Absinis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Om jag beställt 4 artiklar hos Amazon för 250kr som skickas av Amazon men som hade en annan säljare än anazon själva. Sedan ångra jag mig på ena artiklen så summan hamna på 100kr. Då inser jag att jag får betala frakt.. Men nu blev frakten 150kr för kvarvarande artiklar.. Alltså dyrare än själva produkterna.. Jag har valt att allt ska skickas i samma paket, är detta rimligt?
    De andra produkterna är bara pågående så kan eventuellt avboka detta med om det är så
     
  11. skythread

    skythread Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2020
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    526
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Låter konstigt, som att det är "skickas så snabbt som möjligt"
    Bättre att avboka hela sen lägga order igen tycker jag, borde bara vara 29 kronor för vanligt standard till ombud.
     
  12. Absinis

    Absinis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Ja tyckte det med, men ja får kanske göra det, inga felprisade så spelar ingen roll..
     
  13. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 831
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Fast varför ska du göra det?
    Det har ju visat sig att säljaren ofrivilligt har fått sina grejer upplagda till ett vrakpris och du har varit väl medveten om att det är en felaktig prissättning. Säljaren har satts i en skitkass sits av Amazon.

    Fattar att man vill göra ett fynd men det blir så fult när man beställningen inte går igenom och man sätter säljaren i en ännu värre sits.
     
    Albin N7, tswfootball, stelex och 2 andra gillar detta.
  14. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 831
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Så jävla fult.
    Fattar inte vad folk håller på med, inte nog med att man försöker exploatera en uppenbar miss, när det inte går igenom så går man istället ännu längre och skriver kassa recensioner som kan leda till att säljaren blir avstängd.
     
    Albin N7, Asawi och fryguy gillar detta.
  15. torsktunga

    torsktunga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    2 200
    Telefon:
    Nothing Phone 1

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nothing Phone 1
    Det där med att lämna pissbetyg till säljaren för att den i fråga försöker så gott det går att rädda sitt skinn utan att trampa på för mångas tår tycker jag personligen är lite ruttet. Men each to there own antar jag. Känner inte jag har rätt att klaga när det handlar om så pass kraftiga felpriser då jag medvetet chansar och lägger en beställning. Men det är jag det. Jag orkar inte ägna mig åt för mycket negativitet :)
     
    b-george, Albin N7, JML och 7 andra gillar detta.
  16. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    Slow juicer (jag köpte en under första "prismisstaget") äpplen blev till äpplemos i glaset, inte äpplejuice. Morot, nästan ingen juice om du inte själv pressar resterna. Gott dock att baka morotskaka på. Apelsin, ok juice. blir dock närmare en apelsin kvar opressad i maskinen. Kan säga att min råsaftcentrifug får ut minst 40% mer juice oavsett frukt/grönsak.
    Väldigt lättdiskad, min hamnade i ett skåp till jag kommer på hur jag ska bygga om den till nåt användbart.

    Jag gav juicern dåligt betyg men bara för att den inte fungerar bra. priset har inget med saken att göra.
     
    EricG gillar detta.
  17. agitax

    agitax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2020
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    tycker powerbank säljaren borde få ok betyg han hörde av sig om avbokning och återbetalning ganska snabbt betydligt bättre än andra säljare så bra service imo
     
    BrearedsDea gillar detta.
  18. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Det är nog inte för att behålla sin säljstatistik utan för att rädda sin butik. Säljstatistiken är det svenskar som mycket väl visste att varan var fel prissatt och var fullt beredd att låta en säljare göra jätteförluster som har ordnat.
    Ta en titt på det egna agerandet innan ni börjar peka finger åt någon annan.
     
    Albin N7, Millwad och BrearedsDea gillar detta.
  19. BrearedsDea

    BrearedsDea Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2019
    Inlägg:
    1 115
    Mottagna gillanden:
    948
    Nej powerbankssäljaren har behandlat mig illa. Även om jag är medveten om misstaget som blev med priset. Och som sagt. Avkokar någon så skiter jag fullständigt i det. Men inte när dom ljuger för mig. Ljuger om att dom skickat. Det ska skickas från polen och har en beräknad leveranstid på typ 2 veckor. Jag har inte lagt dåligt omdöme på någon ännu. Men den polska försäljaren blir antagligen första. Har därimot lagt bra omdöme på ett par säljare. Som jag tyckte produkten kändes bra. Men polska säljaren som efter mailkontakt helt plötsligt säger att jag avbrutet ordern. Nej, bara lögn så det ger inget annat än dåligt omdömde från min sida.
     
    Gyllenb, Tokas, mr_tompe och 1 annan gillar detta.
  20. frpl

    frpl Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2015
    Inlägg:
    1 018
    Mottagna gillanden:
    669

    MINA ENHETER

    Och där avbröts granitstekpannorna.