Spelkontroll till Android tv

Diskussion i 'Android TV' startad av Biiancca, 5 dec 2020.

  1. Biiancca

    Biiancca Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Vi har två Philips tv som kör android. Till dessa ska man kunna koppla spelkontroller via Bluetooth för att köra olika spel från Google play.

    Som jag förstått funkar inte vilken kontroll som helst. Googlat länge nu men för inne fram nåt vettigt svar.

    Nån som testat med bra resultat? Vilken kontroll ska vi köpa?
     
  2. Jimi74

    Jimi74 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. Biiancca

    Biiancca Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Sweet! Så jag behöver inte slänga ut 700 på en xbox one kontroll! Tack!

    Vilka spel provade du?
    Vad har du för tv?
     
  4. Jimi74

    Jimi74 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Provspelade Asphalt 8 på en Philips 58" PUS8535. Finns säkert fler bluetooth kontroller än xbox one som fungerar.
     
  5. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Själv kör jag med steelseries stratus duo, funkar klockrent för Android TV men likaväl som PC.
     
    janmatrix gillar detta.
  6. frpl

    frpl Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2015
    Inlägg:
    1 018
    Mottagna gillanden:
    669

    MINA ENHETER

    Jag använder en Nyko core wireless controller. Brukar gå att hitta för runt 200kr ibland.
     
  7. Biiancca

    Biiancca Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Tack för alla svar!

    En till fråga nu då.

    Installerade ett bilspel och sedan var minnet i tvn fullt. Går det sätta i en usb-disc att spara spelen på?
     
  8. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Du kanske redan köpt en kontroll. Om inte kan jag tipsa om denna: Köp Trådlös handkontroll till PS4, Transparent | Fyndiq Köpte en sån fast annan färg som jag använder till min Philips ATV. En måste först koppla in den med USB-kabel, sen kan man ansluta med BT. Funkar bra med allt jag testat.

    Ja, visst går det. Stoppa i ett USB-minne så frågar ATV:n om du vill formatera som en intern enhet. Då kan du migrera appar till USB-minne. Testa också att rensa cache. Kan ligga flera GB där och skräpa.
     
    milky81 gillar detta.
  9. Biiancca

    Biiancca Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Gu va bra! Tack! Ska testa det där med usbminne. Vore ju kanoners. Köpte en kontroll som ser ut som en gammal snes fast blå. Funkar bra. Ska bli en julklapp men testade på vår tv först. Blir att köpa till oss själva också.
    Verkade inte finnas tokmånga spel dock men lite fanns det ju.
     
  10. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Glömde säga att USB-minnet måste vara på minst 4 GB för att agera intern lagring. För att bara vara ett "filminne" har jag inte sett någon begränsning. Kör själv en stackars 2 GB:are med några PSX-lir på. :)

    Det finns faktiskt en hel del spel, men Google Play ser ju förjävligt ut på Android TV. Inte lätt att hitta saker. Spelar inte mycket, men Dead Trigger 2 och Subdivision Infinity är ganska roliga. Andra kan säkert komma med fler tips. Sen går det så klart att hitta spel utanför Google Play också, sideloada.

    Om du gillar retrospel finns det massor av emulatorer. Här är en guide för att få Kodi att hämta spel, Retroarch för att launcha spelet:
    View: https://www.reddit.com/r/AndroidTV/comments/avxd89/kodi_181_iagl_retroarch_emulator_heavenguide/
     
    janmatrix gillar detta.