Recensera ditt senaste teknikköp

Diskussion i 'Off Topic' startad av Oceanic, 18 sept 2019.

  1. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Garmin har Garmin Pay. Och jag har tyvärr inget kort som stödjer Garmin pay. [emoji28]
     
    bernard gillar detta.
  2. Dan1jel

    Dan1jel Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    918
    Mottagna gillanden:
    522
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 6
    ROM:
    Vanilla
    Platta:
    Dell Chromebook 13
    ROM:
    PopOS 21.04
    Övrigt:
    Casio G-Shock: GWG-1000-1A3ER / GBX-100-7 / MT-G B1000D-1A
    Satan va dyrt, men nästan värt pengarna för den kvalité man får [emoji14]
     
  3. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Haha jaa den kostar 12290kr på dom mesta ställena. Men vissa har rabatt om man kör deras nyhetsbrev osv. Men inte av dom blev så billig som under bf. Så jag är nöjd. Jävligt svårt att få tag i den bara. Otroligt att jag fick min så snabbt. Trodde dom hade skickat fel modell först [emoji28]
     
  4. Dan1jel

    Dan1jel Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    918
    Mottagna gillanden:
    522
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 6
    ROM:
    Vanilla
    Platta:
    Dell Chromebook 13
    ROM:
    PopOS 21.04
    Övrigt:
    Casio G-Shock: GWG-1000-1A3ER / GBX-100-7 / MT-G B1000D-1A
    Ja jag kommer nog aldrig köpa en om jag inte blir rik av någon anledning! Hade själv Garmin Tactix Bravo förut (Fenix 3) och var grymt nöjd, så hade blivit mer nöjd med en Fenix 6 skulle ja tänka mig ;)
     
  5. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 111
    Mottagna gillanden:
    4 813
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Köpte en USB laddare hos Fyndiq:
    6 usb charger | Fyndiq.se – Billigast på nätet | Fyndiq.se
    Ingen supersnabb sak. Men var mest ute efter en lång sladd samt strömbrytaren. Praktiskt om man vill ha en stationär laddstation i en bokhylla eller liknande. De skriver leveranstid 5-9 dar.
    Men det tog 12 dar för mig. Den blåa lampan lyser inte så starkt som på bilden. Blev en sån effekt på fotot bara.
    1.JPG 2.JPG
     
  6. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Anker har nån likande dock svårt att få tag på här i Sverige verkar de som.
     
  7. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Idag har jag jämfört Sony WH-1000X M3 Mot BOSE QC 35.
    Noise Cancellingen hör jag ingen skillnad på alls faktiskt.
    Ljudet när man spelar musik går inte att jämföra då det är helt otroligt mycket bättre ljud i Sony lurarna. = Vilket gör att det blir ett öppet köp på Bose lurarna.
    Att Sony lurarna skulle vara varma, inget som jag märker, är båda lurarna avstängda så vet jag inte vilka jag har på huvudet. Dom sitter bra och bekvämt båda två. Sony har USB-C medan Bose har en gammal micro USB. Sony har 40 timmars passningstid, Bose har bara 20. Appen är även den avsevärt mycket bättre på Sony. Kvalitetskänslan är även den bättre på Sonys. Finns inget som är bättre med Bose enligt mig. Dom låter jätte bra när man testar dom, men när man jämför dem med Sony så låter Bose som några 99 kroners lurar ifrån Biltema.

    20191226_124216.jpg
     
    Oceanic gillar detta.
  8. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 111
    Mottagna gillanden:
    4 813
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Jag hade ett presentkort på 100 kr på Mediamarkt så jag köpte en SBS stående qi laddare:
    SBS MOBILE Desktop Wireless Charger - Svart

    Kartongen är väldigt stor och påkostad så man trodde att det var en premium pryl men det stod ingen enhet lös i butiken så man kunde kolla ordentligt.

    Den skramlade när jag plockade upp den. Troligen nåt som har lossnat invändigt.
    Eller slarvig montering. Allmän finish på plasten var inte så bra heller.

    Mycket mindre än man tror också. En Samsung Galaxy S10e som ändå är rätt liten med dagens mått, stack upp med ungefär 50% av ytan ovanför laddaren. Så även om laddaren hade varit hel är jag inte säker på att den hade funkat. Kanske om man har mobilen liggande på tvären.

    Så ett köp att undvika. Blev naturligtvis att returnera och få tillbaka pengarna.
    Skärmklipp.PNG
     
  9. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Xiaomi Mi Note 10 Pro

    Finns egentligen ett enstaka skäl som drog mig mot den här telefonen. Då jag har saknat en 5x zoom ända sedan jag hade en Huawei P30 Pro så blev det för mig lite svårt att motstå denna. Framförallt då jag alltid har gillat Xiaomi som märke och haft flera av deras tidigare modeller. Nu när de har hittat in officiellt på den svenska marknaden hos flera stora återförsäljare och inte bara Netonnet så är de lättare att få tag på (om än dyrare). Men när jag klämde på denna på Media Markt i Norrköping så insåg jag att de har steppat upp en del också när det gäller helheten.

    Det första jag märkte var att skärmen håller högre kvalité än vad jag tidigare har sett hos dem. Inte för att de har varit dåliga men nu känns de i princip som Samsung-nivå i det stora hela. Vill man ha naturliga färger finns standardläget att tillgå utan att det för all del känns gråblaskigt. Autoläget ger lite mer punch i det hela utan att den känns översaturerad och det drar upp gamman på skärmen också för mer kontrast. Vitbalansen går att konfigurera väl i detta läge. Sist har vi mättade läget som man bör undvika då alla färger känns som de ska explodera på skärmen men en del gillar väl det också. Väldigt jämn och fin skärm utan någon grynighet även på lägre ljusstyrkor. DC-dimming finns för de som är känsliga mot flimmer. Som jag inledde med detta är första gången jag har upplevt en skärm av denna kvalite på en Xiaomi.

    Kamerasystemet är det som tilltalade mig mest med denna telefon. Inte för att den ligger på hela 108mp utan för att det finns mycket likheter med P30 Pro som har en mycket komplett kameraupplevelse. Det är inte många telefoner som har hakat på den trenden med 5x zoom tyvärr och personligen tycker jag 2x är lite klent i många lägen då det inte ger någon telekänsla. Hur står sig detta kamerasystem mot P30 Pro då? Jag kan tala om att det finns både saker som är bättre med Mi Note och saker som är sämre.

    Om vi ska börja med det negativa så är det att kameran egentligen inte är 5x optisk zoom men "bara" 3,7x zoom sen beskär den bilden så att det ska se ut som 5x så till viss del fuskar de lite i marknadsföringen. Ajsing bajsing lilla katt! Bilder blir bra i 5x men de är inte lika skarpa och rena som de var på P30 Pro. Inget man vill använda till större prints direkt men det duger gott till sociala medier till exempel.

    Men det finns en stor styrka med Mi Note gentemot P30 Pro när det gäller zoom. Det är att telezoomlinserna används även i mörker. Det är för mig en mycket stor fördel och något jag verkligen saknade när jag hade en P30 Pro. Att den i dunklare belysning dumpade zoomlinsen och övergick helt till mjukvaruzoom. Det gjorde mig frustrerad i många lägen då jag verkligen ville använda zoomen och kände att det faktiskt vore möjligt. Men den bytte över till mjukvaruzoom hela tiden. På Mi Note är det endast närgränsen som gör att den kan hoppa mellan linser. Det går att använda 5x zoom även när det är becksvart. Ruttna resultat då kanske ibland givetvis men det är i alla fall möjligt. Ytterligare ypperligt blir det när man kan slå på det manuella läget och få full kontroll över alla 5 linser. Med en stadig hand kan man dra ner ISO och slutare och få användbara bilder även i dunklare miljöer. Bilder som man bara kan drömma om med P30 Pro. Focus peaking finns dessutom tillgängligt om man använder manuell zoom som även det funkar på alla linser. Enbart denna extra kontroll över alla objektiv är för mig en mycket stor fördel över P30 Pro. En annan styrka värd att nämna är att Mi Note har ett väldigt snävt skärpedjup pga den stora sensorn som den har. Det ger ett skönt djup i bilder och hittills är det den mobilkamera jag har använt som kommer närmast en systemkamera i det avseendet även om skillnaden fortfarande är stor givetvis.

    Om vi fokuserar på enbart huvudkameran så genererar den bilder på 27mp i sitt standardläge. I dagsljus så ger dessa foton verkligen en mycket bra detaljåtergivning. Foton är i prinip helt befriade från brus i ljus men kommer fram mer i mörker. Brusreduceringen kanske är lite väl hård men det ser inte ut som någon smet i alla fall. Det som slår mig i första hand är hur "rena" linjer och kanter blir när man zoomar in och tittar. Inget brus eller komprimering som kan göra linjer brusiga eller icke-rena eller hur man ska säga. Denna typ av definition av linjer och kanter har jag nog inte stött på sedan min LG V10. Inga tecken på tung komprimering/bildbearbetning utöver brusreduceringen. 108mp läget kan erbjuda ytterligare detaljåtergivning men det används bäst i fullt dagsljus. När man zoomar in helt på ett sådant blir det lite mer av en vattenmålningslook om man granskar men detaljåtergivningen är ändå väldigt god måste sägas. Men ett foto i det läget äter upp cirka 30mb av utrymmet så man vill inte fotografera med det i onödan. Endast speciella tillfällen då man kanske vet att man vill ha en print. Sett till färger så håller kameran det hela mer åt det neutrala hållet ibland lite omättat till och med. Den sminkar inte till foton så att de ser ut som något annat. Night Mode har en tendens att smeta till det mer så det ser mer ut som en vattenmålning när man zoomar in på foton men å andra sidan så kan den hitta ljus som man inte uppfattar med ögat i riktigt mörka miljöer. Men förlitar mig heller på Pro-läget i många fall då man kan få naturligare resultat med den manuella kontrollen.

    Vidvinkel finns och kan vara nyttig. Dock håller den betydligt sämre bildkvalitet och ju mörkare desto sämre. Finns även en dedikerad makro men den är bara på 2mp och är inte speciellt skarp så den känns lite som en eftertanke. Kan duga att visa foton på insta men inte mer än så man kommer dock väldigt nära med den. Man kan vara så nära som 1,5cm ifrån objektet och fokusera. Autofokus fungerar sådär med den dock så man kör den i Pro-läget med fördel.

    Som en kräsen musiklyssnare så kan jag meddela att kvaliten är suverän ur 3,5mm jacket som den lyckligtvis har och det sitter även i botten som jag föredrar. I all ärlighet så hör jag inte mycket skillnad med denna mot en LG vilket är ett extremt gott betyg. Dynamiken och rymden i ljudet är fantastisk. Mycket klart ljud. En sak som står jäkligt klart vid det här laget är att man kan inte få toppkvalitet med USB-C utan det krävs ett 3,5mm uttag för att man ska få den där extra kvaliten i ljudet som man vill åt i hörlurar. Har inte hört en enda telefon med USB-C som når upp till denna nivå som telefoner med 3,5mm kan ha.

    Batteritiden är mycket god men den bör vara bättre med denna storlek på batteriet och denna processor. 10 timmar skärmtid är väl inga problem men en liten känsla av besvikelse infinner sig ändå för man vet att den borde vara kapabel till närmare 15 timmar enligt specs känns det som. Pocophone hade bättre batteritid i jämförelse. Ingen batteritid att klaga på egentligen. Men den borde varit ännu bättre.

    Något som jag måste nämna som känns direkt mediokert på denna telefon är vibrationsmotorn. Den är av den billigare typen tyvärr. Känns väldigt billig. Tummen ner för den.
     
    katho, flipp och R3b0rn gillar detta.
  10. slaskish

    slaskish Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2014
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    143
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi POCO X3 NFC

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi POCO X3 NFC
    ROM:
    Android 10
    Info:
    MIUI Global 12.0.8
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    UMIDIGI Plus E
    ROM:
    Standard
    Info:
    Feta spec för bra peng på sin tid!
    Platta:
    Lenovo TB2-X30F
    ROM:
    Lineage OS 14
    Info:
    Gammal HW. Funkar bra men segt
    Platta 2:
    Huawei T5 10,1", 4/64Gb
    ROM:
    Standard
    Info:
    Olycka även här, reservd. på g!
    Övrigt:
    scrcpy till en tele utan skärm
    Raspberrys, blandat i Hyper-V
    Last edited: 6 okt 2020
    bernard gillar detta.
  11. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Klipsch The Fives. Här kommer några intryck efter jag använt i några dagar.. inte på något sätt en slutgiltig recension.. Priset 777 EUR betalade jag för dessa.

    De må vara små till storleken men detta måste ju vara något sorts rekord i stort ljud i liten förpackning...ja skenet berdrar alltså ordentligt...Då den har HDMI ARC stöd går det utmärkt att köra till både video och musik. Dessa högtalare kommer sannolikt krossa alla soundbars... denna har dock inte en riktig sub även om man kan ansluta men basen går ändå ner till 25 khz vilket räcker gott och väl.
    Bas finns så det räcker och blir över kan jag lova.

    De första dagarna lyssnade jag genom bluetooth, då upplevdes ljudet med varmt och analogt på ett väldigt behagligt sätt. Nu när jag kör med HDMI ARC så är ljudbilden renare men fortfarande på ett varmt sätt och med detaljerat.

    Högtalarna funkar väldigt bra till film..men funkar bäst till musik. Ljudet är mer åt det "roliga" hållet än den analytiska hållet... men allt låter bra helt enkelt... alla musikstilar också...

    Högtalarna dras med ett problem och det är att man måste ha högtalarna ganska långt ifrån väggen för att det inte ska bli för mkt bas relativt till de andra frekvenserna. Detta går att fixa på olika sätt, ha dom längre ifrån väggen...som inte är ett alternativ för många... eller fixa någon form av dämpningsmatrial att ha bakom högtarlan...

    På fjärren finns det volymkontroll för sub, om man har en extern sub tillkopplad.. jag hade gärna sett att denna volym knapp kunde justera bashögtarlaren på baksidan också....

    Nya firmware uppdateringar skickas ut regelbundet så det är möjligt att saker kommer bli bättre..men framförallt...så har det pratats om att de ska lägga till en EQ... i appen..då skulle man tex kunna sänka basen... det bästa vore om man kunde kallibrera högtalaren i appen där man tex anger hur långt de är ifrån väggen...annars blir lösnen att skaffa stativ ha längre bort mot väggen..eller dämp plattor...

    Är inte alltid man irriterar sig på detta tex... när man ser på film vill man gärna ha lite bas och tyngd i effekter... men i musik tex med metal med dubbelkaggar tar basen över på tok för mkt...

    Finns ett läge som heter Dynamisk bas som använder DSP för att justera basnivå efter volym... på lägre volym verkar basen höjjas...mera... detta går att enkelt stänga av och på med fjärren.. jag har den avstängd för det mesta.. i vissa filmer kan jag sätta på ibland...

    Så ja ingen högtalare är perfekt... men för det här priset... känns det ändå svårslaget... speciellt med tanke på att den har förstärkare inbyggd.. jag är rätt kräsen av mig sjävklart bleknar de mot mina Trident HG3 med Antelope Eclipse jag hade förut men jag är riktigt nöjd...speciellt med tanke på priset så låter de fantatiskt och det är en fröjd att lyssna både på musik och kolla på film. Tror den inbbyggda stärkaren är en förklaring till de väldigt behagliga ljudet högtalarna presterar..

    Hoppas klisch uppdatterar appen så ljudet blir mer balanserat... annars får de bli nån form av dämpningsplatta där bakom tror jag...

    Anledningen att jag köpte dessa var att alla recensioner jag läst säger samma sak...alla är lika överraskade över högtalarna... sedan att den har HDMI ARC gör den helt unik det är den första av sitt slag... och det är just därför den konkurrar med soundbarsen...

    Sedan prisvärdheten är svår att slå...tror jag...
    Finns också i en annan färg... Dom ser snyggare ut i verkligheten... men jag föredrar verkligen klipsch vanliga look med coopar accenter jämfört mot dessa "old school" looken...

    Jag ville köpa ett lagom billigt system.. något som jag kan ha i sovrummet sedan när jag uppgraderar till ett fetare system... det får bli när tiden känns mogen just nu är jag mkt nöjd med dessa högtalare... alla recensioner jag läste innan hade rätt... de är unika... photo_2020-12-10_08-33-21.jpg photo_2020-12-10_08-31-47 (2).jpg photo_2020-12-10_08-31-47.jpg



    photo_2020-12-10_08-06-10.jpg photo_2020-12-10_08-05-14.jpg photo_2020-12-10_08-05-14 (2).jpg photo_2020-12-10_08-05-14 (3).jpg
    photo_2020-12-10_08-36-00.jpg
     
    RuffyMan, katho, bernard och 1 annan gillar detta.
  12. Mobik

    Mobik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2017
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    156
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Vivo X Fold 12/512

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Vivo X Fold 12/512
    Har du fått den ännu och hur tycker du att den fungerar? Kollar själv på någon sådan lösning då jag inte vill väcka resten av familjen och har utvecklat ett stort problem med att jag stänger av mina många vibrationsalarm på min klocka per automatik varje morgon.
     
  13. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Har inte fått att funka ännu skulle ju köpt med den där adaptern tror inte jag har nån sådan hemma. Men jobbar såpsss mkt att jag inte hunnit kolla så mkt ännu... Men kan säga direkt att masken inte håller speciellt tätt.. Mkt ljus kommer in.. För. Mig.. Kanske går att fixa.
     
    Mobik gillar detta.
  14. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    photo_2020-12-09_19-20-16.jpg

    Philips Air Fryer XXL

    Jag var lite skeptisk till en början vad har man nu köpt.. är det verkligen värt 3 lax för att göra pommes enkelt ?

    Första besvikelsen jag trodde den var som gjort för fryst kyckling..upptäcker först de finns inget smart chef program för detta... detta var den största besvikelsen... Fryst kyckling ska gå... men svårt att få till... har inte nördat ner mig så mkt i det.. men ska finnas sätt att få det att inte bli torrt...
    Provade också pommes de blev väldigt torra... och var en besvikelse det med...
    Och känslan att man bränt 3 lax åt helvete...

    På youtube finns det gott om videos om Air fryer... hur man anväönder dom på bästa sätt...

    2 av de viktigaste sakerna.... Att de inte behövs någon olja är en stor jävla myt..tror detta används för att kunna marknadsföra sig som ett nyttigare alternativ.. pommes blir goda med olja torra och värdelösa utan... så ja... många gånger behöver man ha på olja... gärna med hög rykpunkt...

    Det andra viktiga är att se till att vända på grejjorna med halva tiden så det blir tillaggat jämt på båda sidor.

    Man får experimentera för att få bra resultat... och youtube är bra sätt att lära sig... smart chef programmen är inte mkt att ha... En tumregel verkar vara att halvera tiden som står på förpackningen... samma grader... Här är en av de stora fördelarna att de går väldigt snabbt...den blir varm snabbt... och allt blir garanterat godare än i micron...

    Några fördelar...mot micro och vanlig ugn det blir mer stekyta i air fryer... de går dubbelt så snabbt..
    enkel att rengöra...i och med non stick beläggningen... de mesta blir godare än i vanlig ung så mina vanliga ugn lär inte användas mer..

    Största fördelen är ändå att man kan göra i stort sett allting i air fryer och i väldigt många fall blir det godare.... Har provat Oxfile... förutom att de inte blir lika mkt stekyta som i stekpanna blev den saftig... Fryst pizza blir bra mkt bättre i air fryer än i vanlig ugn...

    Så ja... ett riktigt bra köp... Trodde inte jag skulle få så mkt anvädning av den men de går som sagt att stoppa i nästan vad som helst... och det blir gott.. och det värms snabbt... i går gjorde jag halloumi ost i air fryer blev riktigt bra....sparris... Så ja den var helt klat värd 3 lax... men för att få ut så mkt som möjligt av den får man vara redo att kolla endel youtube och experimentera och finjustera grader/tider osv...

    Är så himla lätt att lägga i grejjor där i och det tillagar sig själv...Bäst är den för pizza hittils .. det enda är disken som blir efteråt men det kan man göra sedan när man orkar och de är nonstick så det räcker nästan med varmt vatten och diskmedel bara och skölja.
     
    nexus^6, Mobik, RuffyMan och 2 andra gillar detta.
  15. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Haft air fryer i nåt år och det är bästa köpet till hemmet efter robotdammsugare. När man lärt sig hur det funkar, som du skriver @Oceanic@Oceanic så är Youtube en bra källa till kunskap. :)
     
    bernard och Oceanic gillar detta.
  16. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ja riktigt bra köp... Hoppas den fixar ägg och bacon hade varit nice till frukosten så kan man klä på sig och annat under tiden
     
    katho och bernard gillar detta.
  17. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Bacon blir perfekt, det har jag gjort många gånger. Inte provat ägg än, får göra det.

    edit: Efter en snabb googling ska det inte vara några problem att "koka" eller "steka" ägg i en air fryer, eller göra en omelett/scrambled eggs, fantastisk manick! :)
     
    Last edited: 9 jan 2021
  18. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    fan vad nice.. Bara lägga det i bok ugn form då så tillagas frukosten medans man duschar och kaffet bryggs.. Varje minut är dyrbar på morgonen då jag gärna stannar i sängen så länge som möjligt
     
  19. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    [​IMG]

    Gick Från EN oral B pro 2 series...

    Detta har varit ett väldigt bra köp... Saker jag gillar är att motorn är väldigt tyst och snabb... gillar skärmen... laddstatationen gillar jag också... hastigheten på motorn känns då tänderna känns betydligt renare jämfört min gammla... nackdelen är att saliv sprätter och rinner som helvete... hurvida det är jag som gör fel eller inte det vet jag inte.. men är mindre trevligt att hela borsten typ är full med saliv efteråt.. har inte läst manualen men om den är vattentät skulle det förenkla rengöringen helt klart... måste koll upp det.. hur som helst... den får bra betyg av mig pga motor och borsthuvud..

    Har provat funktionen att koppla till telefonen..och det är bara en gimick det är kul en gång...bra att man får påminelse när man ska byta huvud iallafall... Så vi får se kommer nog behålla denna tills oral b släpper enn modell med ny motor och snabbare... vilket förmodligen lär dröjja åtminstonde 2 år.

    Men ja att gå tillbaka till vanlig tandborste känns ju helt otänkbart...önskar jag gått över till elektrik tandborste tidigare... också..önskar att tandläkarna hade pushat en lite hårdare också... det har nämt de ibland men de kan göra ett bättre jobb att övertyga än att de faktiskt ger stort resultat...

    Jag hatar att borsta tänderna... och slarvar ofta.. så för mig skulle det vara värt att uppgradera om motorn bli ännu snabbare så jag kan utföra samma arbete på kortare tid.. 2 minuter som är tiden de rekomenderar känns ibland väldigt lång...
     
  20. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 157
    Mottagna gillanden:
    787
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    Jag har sedan tidigare en Unifi AP AC Lite och har nu köpt en Unifi AP 6 LongRange... @mange76@mange76 bla, var nyfiken hur den står sig gällande täckning och hastighet.

    Spontant är det ingen större skillnad. Jag har 100/100 Mbit internet koppling som jag lätt kunde maxa via trådlösa nätverket även tidigare. Möjligtvis så är svarstiderna (ping) några tiondelar lägre i snitt, säkert pga den mycket mer vassa CPU'n i Unifi 6 LR jämfört med den äldre.

    Täckningen har jag inte testat så mycket, men den är klart bättre än Lite'n, framförallt mer stabil signal längre bort från AP'n.

    Hastigheten är alltid svår att testa på trådlösa produkter. Jag har satt upp en iPerf3 server på en trådad dator på nätverket. Kort sagt så får äldre enheter utan wifi 6, ungefär samma hastigheter som tidigare.

    Den enda enhet jag har som har Wifi6 är en iPhone12 Pro och den kliver naturligtvis upp högt i iperf3 testerna.. Däremot är det oerhört avståndsberoende - precis som utan wifi6.
    Sitter jag nära AP'n med iPhonen så kan den klämmas upp i lite drygt 600Mbit/s.

    Tilläggas ska att jag bor i hus, men det finns en hel del närliggande AP'n. Jag har försökt att optimera kanalerna, men det kan gå en vecka så behövs det justeras igen :D

    Har man, som jag hade, en Unifi AP AC Lite, eller liknande och den fungerar bra finns knappast en anledning att uppgradera. Det är mer om man har särskilda behov, tex mycket stort antal klienter, många wifi6 enheter eller andra problem med signalstyrka som det kan var läge att titta på Unifi 6 LR istället.

    Har man däremot en gammal vanlig konsument router - då är det säkert som natt och dag att köpa en Unifi 6!
     
    Last edited: 22 jan 2021
    mange76 gillar detta.