Misstänkt felskickat köp (HUAWEI C3)

Diskussion i 'Huawei' startad av Kloppstock, 19 dec 2020.

  1. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Är det vanligt att Aliexpress skickar relaterade prylar istället för exakta prylar? och hoppas att vi har överseende med smärre detaljer. Jag har nämligen beställt denna
    US $135.99 |Global firmware HUAWEI C3 Tablet PC 2GB Ram 32GB Rom industry exclusive high definition game entertainment Android 7.0 tablet|Tablets| - AliExpress
    Första misstanken kom när det stod att jag fått ett paket från Nederländerna istället för Kina, även om det kan vara eftersänt förstås.

    Jag vågar inte plocka ut enheten den ur plastfickan ännu eftersom jag då inte kan skicka tillbaka den om det behövs.
    Men jag ser ju att jag fått en ask som skriver enbart kinesiska tecken följt av "C3BZK",
    den innehåller manualer på enbart kinesiska.
    Varför jag tvivlar på att om jag bryter förpackningen & laddar upp enheten så tippar jag att den inte heller uppfyller
    det som står i "specifications" i länken ovan, att det ska gå att välja svenska språket på den

    Det mest graverande är det inristade på baksidan av telefonen, det står inte som i Ali-länken "Honor"
    utan det står istället "Huawei".

    Sammanfattningsvis är jag rädd att dom har skickat mig en enbart kinesisk version av misstag.
    Ska man våga klippa plastfickan tycker ni?
     
    Last edited: 19 dec 2020
  2. Sunbringer

    Sunbringer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 069
    Mottagna gillanden:
    435
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Det kan vara skillnad ibland på namnbeteckningar i Kina eller Asien. Är det en Huawei T3 du har fått möjligen?

    Det du kan göra är att skicka meddelande till köparen. Aliexpress har jag erfarenhet av som måna om att man är nöjd som kund. Jag tror inte att det är något problem om du vill undersöka varan närmare.

    Här är en länk till vad det låter som du har fått:
    Huawei MediaPad T3 (BZK-L00) Tablet Gets Certified by TENAA; 8-inch Slate with Android 7.0 Nougat - Tablet News
     
    bernard gillar detta.
  3. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    På bilderna längre ner så står det ju HUAWEI på plattan. Visserligen rätt taffligt inklistrat, men det kan ju vara för att det står så på plattan.



    Det är ju rätt lätt att utesluta, storleken på skärmen går ju att mäta!
    Är den 8" eller 7"
     
    Sunbringer gillar detta.
  4. Sunbringer

    Sunbringer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 069
    Mottagna gillanden:
    435
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Sant [emoji28] Ledsen, kollade för snabbt
     
    Rospigg gillar detta.
  5. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Plastfickan var faktiskt öppen (som en havande kviga) hela tiden, så jag råka starta den och
    mycket riktigt står det att det är en MediaPad T3.
    Nu var det så att jag hade beställt en "C3 Exclusive high-definition game entertainer"
    Hur pass mycket sämre är en MediaPad T3 på spelupplösning?
    Det mest krävande spelet jag kräver är https://play.google.com/store/apps/details?id=com.obgames.modifiyelisahinparketme&hl=sv&gl=US
    Hur stor kvalitets-sänkning kan vi räkna med i just denna simulator enheterna emellan

    Jag vill ha även kräva en online-användarmanual på engelska

    Den här var faktiskt lite längre än (20.32 cm) 8 inches
     

    Bifogade filer:

    Sunbringer gillar detta.
  6. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Om jag klurat ut det rätt så har bägge samma processor, Snapdragon 425.
    Alltså ingen prestandaskillnad mellan dem. De verkar också ha samma upplösning på skärmen.

    Den du har fått finns ju i två varianter. 16Gb/ 2Gb Ram eller 32Gb/ 3Gb RAM.
    Den med 3/32 är ju klart mer önskvärd.

    Just det spelet du länkat kommer den nog dra runt.


    Du får ursäkta för OT, men om det var en platta fokuserad på spel du ville ha, så skulle du nog letat runt lite mer. För de pengarna du betalt för en Snapdragon 425 så hade du kunnat få mer "bang for the buck".
    Bägge dessa plattor är ju också 3 år gamla.
     
    katho, Zooklubba, Kloppstock och 3 andra gillar detta.
  7. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Det var nästan rätt, den här tycks vara på 32 gb fast 2 Gb ram

    Nu har jag lyckats ladda ner svenska manualen på egen hand.
    Fan vad drygt att man ska måsta köpa skärmskydd som är dyrare än glaset till en liten android
    Ska man köp skydds-skal till baksidan

    Hade du tagit strid eller behållet den enhet jag fick?
    Och vad tror du anledningen var till att jag fick något annat?
     
  8. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Jag tror att c3 och t3 är samma hårdvara. När det står global rom så innebär det att de öppnar och flashar om. Så troligtvis har du fått en c3 med t3 firmware som är den internationella versionen.
     
  9. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Antagligen

    Det står ingenting i telefonen huruvida jag har en T3 10 eller en T3 7
    i förhållande till skyddsglaset jag ska välja
    huawei mediapad t3 screen protector - Sök på Google

    Ska man ha skydd baktill på en surfplatta också?
     
  10. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Sista siffran är ju tum på skärmen, så i så fall är det ju till T3 8 du ska ha, om det nu är samma.
     
  11. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag verkar ha åkt på en blåsning trots allt när jag fick den här andra modellen, för jag får nämligen inte in minsta versionen av Telenor sim-kortet i korthållaren
    https://www.amazon.co.uk/dp/XINGJIJIJI/?tag=oid0d-21
    IMG_20210206_221847.jpg
    För min gamer edition skulle jag dock ha fått
    US $135.99 |Global firmware HUAWEI C3 Tablet PC 2GB Ram 32GB Rom industry exclusive high definition game entertainment Android 7.0 tablet|Tablets| - AliExpress
    Connection: built-in 4G support:

    Jag har lust att öppna det här gamla ärendet på aliexpress & kräva pengarna tillbaka, och att dom skickar rätt typ, vad tror ni om mina chanser, jag tänker inte skicka tillbaka den till Kina och betala frakten
    Enda skälet ifall jag låter det passera är om jag via bluetooth lyckas skicka över spelet ifråga från androiden som får stå för nerladdningen


    Huawei MediaPad T3 8: Here is what you should know

    While there is no microSD card slot, we are getting optional 4G LTE and that version has a SIM card slot. Other features include two cameras with a resolution of 5 and 2 megapixel.

    Huawei MediaPad T3 8.0 - User opinions and reviews
    Depends on which model you get. If you get the 4G/Lte model, then yes
    I have the one without SIM, with 2 GB RAM and 16 GB internal memory. It has a SD card slot.

    The Wi-Fi only version of the HUAWEI MediaPad does not support SIM cards

    file:///E:/Dokument%20inifrån/Huawei%20MediaPad%20M1%20User%20Guide(S8-301U,%2001,%20EN).pdf

    •The Wi-Fi only version of the HUAWEI MediaPad does not support SIM cards, so it does not
    provide functions related to mobile networks, such as calls and messaging.
     
  12. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 831
    Mottagna gillanden:
    4 908

    MINA ENHETER

    Storleken på sim-kortet har inte direkt något att göra med om den klara 4G med viss undantag att gamla sim-kort som är säg ca +10 år gamla och modell större inte klara 4G.

    Är du säker att du satt i sim-kortet korrekt?

    Ibland när hållaren är en SD/sim-kort hållare så orienterar man sim-kortet på tvären. Det kan också vara så att hållaren på plattan inte är gjord för nano-sim, då får du antingen köpa en adapter eller om du har kvar kortet där sim:et kom så kan man använda det olika stansningarna för att få önskad storlek. Bägge dessa saker borde framgå i instruktionerna för plattan.

    [​IMG][​IMG][​IMG]
     
    Kristy gillar detta.
  13. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Nej men det är en fråga om passform

    Nej :)

    Problemet är att utrönandet om sim-kortet passar in eller inte avgör vilken manual jag ska nerladda ;) jag orkar inte just nu försöka leta rätt på rätt manual, kan dom (Huavwi) inte klara av att vara översiktliga på sin officiella nerladdnings-hemsida får dom ta konsekvensen att jag överhoppar frågan, det har jag råd med just för tillfället :) då jag lyckades överföra apparna vid wifi i frånvaro av internet.
    Jag återkommer när det kör ihop sig.
     
  14. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 831
    Mottagna gillanden:
    4 908

    MINA ENHETER

    Precis så att säga följande
    "verkar ha åkt på en blåsning trots allt när jag fick den här andra modellen, för jag får nämligen inte in minsta versionen av Telenor sim-kortet i korthållaren" är fel. Du kan behöva en adapter för att få det att funka som sagt.

    Manual = instruktioner du fick med enheten, du ska inte behöva ladda ner något.

    Men vad bra att du lyckades få över apparna.
     
  15. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Men hela den här trådens rubriksättning ;) indikerar att jag enbart fick en helkinesisk manual och att jag gormar om att vilja returnera eftersom jag dessutom fått fel enhet skickat till mig, väljer du på aliexpress att din modell ska skickas från Kina får du tydligen ett kinesiskt-kitt, hade jag valt en återförsäljare inom EU för denna modell hade det här antagligen aldrig hänt

    Nu hoppas jag att den här länkjäveln funkar den här gången?
    https://www.amazon.co.uk/dp/XINGJIJIJI/?tag=oid0d-21
    exakt såhär ser min skena ut (variant: silver) det verkar alltså redan vara en adapter!! :) och det är i denna som du med ögonmåttet ska försöka inpassa ett Nano SIM? uppfattar jag det.....
     
  16. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    2021-02-13 21_14_42-Greenshot.jpg
    Satan