Skicka recept från mobil/surfplatta till Nest Hub?

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av Holabanarne, 8 dec 2020.

  1. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    443
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Är nöjd ägare av en nyligen inskaffad Google Nest Hub. Nu försöker jag komma på ett sätt att få recept jag hittar på plattan eller mobilen skickade till Nest Hub, alternativt spara dem i "min receptsamling" i den mobila enheten så att jag senare kan plocka upp dem i hubben, men jag har hittills inte lyckats.

    Hur gör man? Går det?
     
  2. anderscederberg

    anderscederberg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Fick du ordning på detta, är sugen på att köpa en till köket
     
  3. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    443
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Hej,

    Nej jag har inte haft tid att forska mer i frågan, tänkte försöka igen i mellandagarna. Har inte min i köket för tillfället heller, men föräldrarna kommer få en i jul som troligen mest kommer tjäna som receptpresentatör. Det går ju i alla fall fint att söka direkt genom hubben med rösten, det lilla jag provat, och presentationen av recepten och instruktionerna i dem är tydlig och bra. Väldigt smidigt att säga åt den att sätta en timer också, mycket användbart när man har händerna fulla! :)
     
  4. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    443
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Nu kom jag faktiskt på ett sätt som funkar!
    Om man väljer att Chrome i mobilen eller plattan ska visa "Datoranpassad webbplats" och söker på recept köttbullar (eller vad man nu ska laga), så får man upp en kategori i sökresultatet som heter Recept. På bilderna till de recept som visas där finns en liten bokmärkessymbol uppe i högra hörnet som man kan trycka på för att spara receptet i sin kokbok.
    Sedan är det bara att be Nest hub att "Visa mina recept" så får man dem presenterade!

    EDIT: nu funkar det plötsligt utan att använda datoranpassad webbplats...
     
    Last edited: 26 dec 2020