Stora tillbehörstråden för våran underbara HTC Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av draca, 16 apr 2010.

  1. stevie

    stevie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag köpte det för att det är ungefär 100 meter ifrån mitt hem så jag gick bara dit o fråga vad dom hade o kom ut med det skalet.
     
  2. Zushakon

    Zushakon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    det ser ut som det jag har fast med extra batterladdare. jag köpte det på mobilefun.co.uk tror jag. dem hade båda varianterna, med och utan extra batteriplats. tycker att det funkar bra. lite plastigt men ändå helt okej. det dumma med laddaren är att mobilen tror att det är usb som laddar vilket gör att laddningen tar längre tid än med den vanliga laddaren. Men jag ställer alltid desiren där över natten så då spelar det ingen roll. inte ofta jag behöver snabbladda mobilen...
     
  4. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Någon som sett om det finns att köpa och plutta dit själv, det här vita skalet som HTC ska släppa till Desire nu under oktober? Hade vart NICE! De släpper de ju naturligtvis som en telefon, men mena om man kunde byta ut skalet :P

    [​IMG]
     
  5. Erlandsson23

    Erlandsson23 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Man kan ju köpa det bruna då borde det gå med denna med tycker man ;)
     
  6. Zushakon

    Zushakon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, yeh jag tänkte bara ha den till att ladda den där över natten samt när jag sitter vid datorn så då passar det nog perfekt, tack så mycket för info.
     
  7. joha

    joha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Verkar inte vara någon som har handlat här eller ni orkar bara inte kommenterar :ehm:
     
  8. Lord_Henkutt

    Lord_Henkutt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo för fan jag orkar kommentera!
    Jag köpte en laddare för bilen till min Desire och en datorsladd. Beställde det på en fredag fick det på måndagen, allt utan krångel dock var det blod på paketet... o_O ( http://www.flickr.com/photos/54425941@N06/5053743531/ )
     
  9. joha

    joha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inte dåligt när dom lägger ner blod, svett och tårar för att kunden skall bli nöjd ;)
    Tack för att du tog din tid :cool:
     
  10. Luzo

    Luzo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Sitter här och funderar på ett nytt displayskydd och undrar om ni har några tips. Det som jag har på nu fungerar ändå rätt så bra men jag fick under en massa smuts då jag klantade mig då jag satte på den... :P

    Har övervägt att köpa ett likadant märke som jag har nu (Capdase) eller alternativt köpa Zagg's eller ett 2-pack (iZound? tror jag det var) från Teknikmagasinet för 99:-. Har ni några tips?

    Tycker själv att Zagg's är lite smått dyrt och har hört många historier om att den är alldeles för svår att sätta på (dock borde ju det betyda att den sitter väldigt bra sen? ;)), sen tycker jag det verkar lite läskigt att spraya den där såpa/vattenblandningen på telefonen. Men jag har i alla fall inte läst om folk som fått vattenskador på telefonen. :P Är den värd besväret som de så innerligt påstår på Teknikmagasinet då jag var där och frågade?

    Har försökt hitta recensioner på 2-packet men inte hittat något vettigt. Något som köpt dessa och kan dela med sig av sina erfarenheter med dem? Vad skulle ni välja?
     
  11. hakanv

    hakanv Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    93
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    iPhone 6S Plus
    Platta:
    IPad gen 9
    Platta 2:
    iPad Air 2
    Jag har Zagg till min Desire, och den sitter perfekt. Följer man bara instruktionerna, så är det inga problem. Titta gärna på filmerna som visar hur man gör. Använd mycket vätska och använd den svarta medföljande trasan för att suga upp överflödig vätska, så är det inga problem. Jag använder enbart den på framsidan, eftersom jag har ett TPU-skal som täcker baksidan/sidorna.

    Jag är mycket nöjd med Zagg Invisible Shield...
     
  12. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Jag kör med Zagg själv efter att haft 2 andra skydd. Det första var rent kasst, men
    det andra DQM-160 tror jag det hette var rätt okej. Köpte dock ett Zagg för att
    få provat även det och sedan den dagen sitter det kvar.

    Lite småpill att få dit. Vätskan är ingen fara med utan du kan dutta på rätt så rejält.
    Min telefon tog i alla fall ingen skada trots att jag duttade på rejält på skärmen.

    Dock verkar det finnas 2 sorter. Vissa har fått en "spray" som verkar bättre, i mitt
    paket var det en svamp istället och jag tror den lämnade kvar 2 små gummirester
    utan mitt skydd. Syns knappt, men ändå.

    Kan vara bra att tänka på. Och om Zagg sitter? Jo du, det sitter ordentligt.
     
  13. Desire Robban

    Desire Robban Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var kan man köpa det bruna? Behöver ett sådant.

    Btw, mitt första inlägg!
     
  14. Erlandsson23

    Erlandsson23 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  15. Luzo

    Luzo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Några länkar till dessa filmer?

    Hur går det till om/när man skulle behöva/vill ta bort den då? Går det alls? Lämnar den några rester efter sig? :P
     
  16. Desire Robban

    Desire Robban Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  17. Luzo

    Luzo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Instruktioner på hur du plockar isär telefonen hittar du här. Notera dock att om du byter ut dessa eller öppnar telefonen på detta sättet så ryker garantin direkt.
     
  18. Desire Robban

    Desire Robban Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, men jag ska väl inte följa guiden hela vägen va? Ska ju bara byta framskalet så att säga. Är det bara de fyra skruvarna som ska bort så jag kan byta framskalet eller?
     
  19. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Idag köpte man Kjell & Co's Iphone hållare till bilen, funkar kalasbra med en desire :)

    DOCK så knöcklades min skyddsfilm när jag trök ner telefonen med laddaren i, så ett litet ingrepp för laddkabeln kan behövas i botten :)
     
  20. Yuso

    Yuso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det har jag gjort, och det var inga problem.
    Dock inga vidare snabba leveranser, men det behöver inte bero på Mytrendyphone, utan underleverantörer. Vem vet?

    Rekommenderas varmt annars, bra kundservice och priser!